کد مطلب: 

202074

با همکاری شرکت مخابرات و افرانت شاهد تحول در راه‌اندازی دیتاسنترها خواهیم بود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به همکاری شرکت مخابرات و شرکت افرانت در راه اندازی دیتاسنتر، تصریح کرد: در حوزه دیتاسنترها دچار عقب ماندگی هستیم و با این سازوکاری که شرکت مخابرات و افرانت برای راه اندازی دیتاسنتر ایجاد کرده اند، می توانیم شاهد یک تحول در حوزه راه اندازی دیتاسنترها باشیم.
با همکاری شرکت مخابرات و افرانت شاهد تحول در راه‌اندازی دیتاسنترها خواهیم بود

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی در مراسم رونمایی از پروژه ها و دستاوردهای شرکت مخابرات ایران در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران با سایر شرکت ها بسیار متفاوت است، افزود :  شرکت مخابرات به عنوان یک شرکت مادر ویک بنگاه بزرگ عمل کند و تمام بخش ها را در زیر چتر خود قرار دهد و خود را رقیب شرکت های کوچک نداند.

وی تصریح کرد : شرکت مخابرات ایران با مدیریت جدید سیاست های درستی را در این زمینه اتخاذ کرده است و این شرکت رویکرد مثبتی را در پیش گرفته است.

دکتر واعظی با بیان اینکه شرکت های مخابراتی در تمام کشورهای دنیا در حال پوست اندازی هستند، تاکید کرد: این شرکت ها به سرعت در حال تغییر وضعیت به IT و خدمات ارزش افزوده هستند و در آینده شرایط این شرکت ها کاملا تغییر می کند.

وی در ادامه گفت: شرکت مخابرات هم اگر فهم درستی از این تحول در تکنولوژی و نیازمندی های مردم داشته باشد و خود را با این تحول تطبیق دهد، می تواند مانند گذشته پیشتازی و نقش تعیین کننده خود را در بخش دسترسی در کشور به دست آورد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشبیه این دوران به دوران جنگ سرد، اظهار داشت : دوران جنگ سرد در حوزه ICT  پایان یافته است و وارد دوران جدیدی شده ایم و البته جوانان تحولات این دوران را خوب فهمیده و درک کرده و رویکرد درستی را در این حوزه انتخاب کرده اند و فعالیت کسب و کارهای اینترنتی جدید حاصل این تفکرات است.

وی با تاکید به اینکه در آینده نزدیک همه چیز بر بستر فناوری اطلاعات استوار است، خاطر نشان کرد : اگر قرار است سالی بیش از 100 هزار شغل در حوزه ICT   ایجاد شود  شرکت مخابرات باید فضا را برای تمام شرکت های جدید کسب و کار اینترنتی جوانان باز کند.

دکتر واعظی مهمترین اولویت دولت را اشتغال عنوان کرد و افزود: از فرصت اشتغالی که در حوزه ICT  وجود دارد می توانیم به سمت رفع مشکل اشتغال در کشور حرکت کنیم چرا که در این حوزه می توانیم با سرمایه گذاری کم اشتغال بالا ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: ما به عنوان یک ایرانی ، یک پدر و یک مسوول نمی توانیم نسبت به وضعیت بی کاری در جامعه بی تفاوت باشیم و بر همین اساس شرکت مخابرات هم اشتغال را در اولویت خود داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به همکاری شرکت مخابرات و شرکت افرانت در راه اندازی دیتاسنتر این شرکت در مرکز شهید بهشتی، تصریح کرد: در حوزه دیتا سنترها دچار عقب ماندگی هستیم و با این سازوکاری که شرکت مخابرات و افرانت برای راه اندازی دیتاسنتر ایجاد کرده اند، می توانیم شاهد یک تحول در حوزه راه اندازی دیتاسنترها باشیم.

وی به عنوان دیتاسنترها در دنیا که کارخانه فعالیت های IT  نامیده می شود، اشاره کرد و گفت: بدون دیتاسنترها در این حوزه هیچ کاری را نمی توان انجام داد و حاصل تمام کارها در دیتاسنترها تبدیل به خدمت شده و به مردم ارایه می شود.

دکتر واعظی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت شبکه ملی اطلاعات  تاکید کرد و افزود : این شبکه اولویت دولت، شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات است.

وی تصریح کرد: البته با هماهنگی هایی که انجام شد توانستیم شبکه ملی اطلاعات را در اولویت شرکت های بخش خصوصی هم قرار دهیم و با حضور این شرکت ها این شبکه کامل می شود و با این کار آینده خوبی برای شبکه ملی اطلاعات در پیش است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تمام کارها با نبود شبکه دسترسی و انتقال قابل اجرا نیست، افزود : درسال گذشته درهمین زمان کسی تصور نمی کرد که  به این صورت نیازمندی های مردم افزایش داشته باشد به طوری که بر اساس آمار بین 10 تا 20 برابر ترافیک داخل رشد داشته است که این وضعیت لزوم ارتقا شبکه انتقال همراه با افزایش نیازمندی ها را نشان می دهد.

وی به طراحی بسته های ترکیبی صدا و صوت توسط شرکت مخابرات و اپراتورها تاکید کرد و گفت: این بسته ها باید با فرمول برد برد طراحی شود تا استفاده از این سرویس ها برای مردم ارزانتر تمام شود و شرکت های ارایه کننده سرویس هم بتوانند به سرمایه گذاری خود در این بخش ادامه دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-17 14:03

افزودن دیدگاه جدید