کد مطلب: 

202067
جواد جهرمی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر:

رفتار ما با سرویس دهنده های بین المللی عمدتا سلبی بود/ باید شرایط ارائه سرویس بدون دغدغه برای داخلی ها فراهم شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه باید زیرساختها را آماده می کردیم و نکردیم، گفت: رفتار ما با سرویس های بین المللی عمدتا سلبی بود و به فیلترینگ ختم می شد، ما مشکلات داخلی را به درستی رفع نکردیم و با سرویس دهنگان خارجی هم به خوبی تعامل نکردیم.
رفتار ما با سرویس دهتده های بین المللی عمدتا سلبی بود/ باید شرایط ارائه سرویس بدون دغدغه برای داخلی ها فراهم شود

به گزارش سیتنا، مهندس محمد جواد آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، گفت: در ابتدای دولت میزان ترافیک مصرفی کاربران از اینترنت 10 به 90 به نفع طرف خارجی بود که در حال حاضر این نسبت 40 به 60 شده است، که 25 درصد از تراکنش های خارجی به سمت تلگرام و 15 درصد هم در اختیار اینستاگرام است.

جهرمی با طرح سوالی، گفت: اینکه چرا تلگرام و اینستاگرام در کشور ما فعال و تبدیل به قطبی در کشور شده است؟ دلیل آن این است که آن زمانی که باید کار می کیردیم نکردم، یعنی 10 تا 12 سال قبل باید برای امروز فکر می کردیم و زیرساخت‌ها را تامین می کردیم، که کوتاهی شد، این امر می توانست به اشتغال زایی و درآمدزایی کمک کند، در نتیجه عقب افتادیم؛ در همین حال کشور ما در حوزه توسعه تلفن همراه 12 سال از دنیا عقب بود که در مدت 3 سال جبران کردیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه باید زیرساختها را آماده می کردیم و نکردیم، گفت: رفتار ما با سرویس دهتده های بین المللی عمدتا سلبی بود و به فیلترینگ ختم می شد، ما مشکلات داخلی را به درستی رفع نکردیم و با سرویس دهنگان خارجی هم به خوبی تعامل نکردیم.

او گفت: مسائل فرهنگی ما با ارزش های خارجی متفاوت است. حال ما با سرویس دهنده داخلی به شدت برخورد و با سرویس دهنده خارجی هیچ برخوردی نمی توانیم بکنیم زیرا در نهایت یا فیلتر می کنیم یا فیلتر می شویم.

جهرمی افزود: این 66 مصداق ارزشی ما برای سرویس دهنده داخلی قابل اجراست اما برای سرویس دهنده خارجی غیر قابل اجراست؛ زیرا عملا اهرمی برای اعمال آن برای سرویس دهنده خارجی نداریم. ما نمی توانیم برای مردم تعیین تکلیف کنیم که کجا بروند و کجا نروند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما هفته ای 3300 کانال را که مسدود شده اعلام می کنیم و ماهی بیش از 13 هزار کانال را می بندیم، ما دو سال است که در حال پایش این کانال ها هستیم که همه موضوعات از اخلاقی تا دینی و اعتقادی و حتی سیاسی را شامل می شوند.

او گفت: ما اگر بتوانیم حاکمیت خود را روی سرویس دهنده های خارجی بیشتر کنیم می توانیم جلوی آن 8000 کانالی که به نظر مدیر تلگرام موضوع مجرمانه ندارد را ببندیم.

جهرمی در پایان تاکید کرد: باید قوانین برای سرویس دهنده های داخلی تغییر کند تا برای آنها هم شرایط ارائه سرویس بدون دغدغه فراهم شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-17 00:28

دیدگاه‌ها

تصویر mohammad
من خیلی از آقای جهرمی شناخت نداشتم ولی دیشب که برنامه تلویزیونی شون رو دیدم احساس کردم که هم آدم متخصص و توانمندی هست و هم اینکه خیلی شجاع و صریح هست. انشالله که موفق باشند.
ارسال شده توسط mohammad در 26 تير 96 - 09:30

افزودن دیدگاه جدید