کد مطلب: 

202058
دبیر شورای عالی فضای مجازی در مراسم افتتاح پروژه های رایتل:

مردمی‌ترین کار در کشور، توسعه شبکه ICT است/ رایتل در متوازن شدن بازار ICT نقش فعال داشته باشد

رییس مرکز ملی فضای مجازی، با تاکید بر اینکه شاید مردمی ترین کار در کشور توسعه شبکه ICT است، بر ضرورت رشد و توسعه این حوزه با توجه به اشتغالزایی، فقرزدایی و عدالت تاکید کرد.
مردمی‌ترین کار در کشور، توسعه شبکه ICT است/ رایتل در متوازن شدن بازار ICT نقش فعال داشته باشد

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در مراسم افتتاح پروژه های رایتل در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات، با بیان اینکه نه تنها شبکه رایتل بلکه فضای مجازی کشور در 4 سال عملکرد دولت یازدهم شاهد تحولات بزرگی بود، گفت: ما دولت یازدهم را زمانی تحویل گرفتیم که انتقال تصویر بر روی موبایل ممنوع بود و مشکلات دیگری نیز وجود داشت و امروز آن چیزی که در شبکه ملی شکل گرفته رساندن تصویر به صورت VOD در اکثر روستاها و برقرار کردن این زنجیره است.

وی افزود: همه اینها در حالی است که دولت نه تنها یک ریال سرمایه گذاری نکرده است بلکه برداشت نیز دارد و شاید مردمی ترین کار در کشور توسعه شبکه ICT است چون مردم خودشان 48 میلیون گوشی هوشمند تهیه و هزینه این شبکه را می پردازند، اما همه این موارد در حالی است که همچنان فاصله زیادی با کشورهای پیشرفته در این حوزه داریم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به دغدغه های رهبری و همچنین بقیه بخش ها در رابطه با فاصله موجود بین کشورمان با دیگر کشورها در این حوزه و عقب افتادگی که در تولید محتوا و توسعه کاربردهای اساسی در کشور شاهدیم، گفت: باید در زمینه کاربردهای اساسی این حوزه موتورهای جستجوی بومی و کسب و کارهایی که باید بر روی این شبکه ها ایجاد شود، تلاش کرد.

وی با تشکر از وزیر ارتباطات و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و دیگر مسوولان مربوطه اظهار امیدواری کرد که با انتخاب مردم ایران در دولت دوازدهم بتوانیم در نقاطی که خلاء داشته و کارهای انجام نشده در فضای مجازی داریم به موفقیت دست یافته و این فاصله را پر کنیم.

وی خطاب به رایتل، گفت: کسب‌وکار اپراتورها در دنیا در حال تغییر است و هنوز رایتلی‌ها برای تبدیل شدن به اپراتور فراگیر ملی فاصله دارند و باید سطحی از مشتری را داشته باشند که امیدواریم به زودی سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار گرفته و از مدل های جدید کسب و کار تبعیت کنند.

فیروزآبادی در عین حال بیان کرد: در نقدهای جدید اپراتوری شاهدیم که اپراتورها در حکم رانی فضای مجازی نقش دارند و از ابرهای فعال خدماتی در مدل های کسب و کارسان استفاده می کنند و به دلیل قدرت اقتصادی و مالی که در واقع ذات اپراتورهاست انتظار می رود آنها و منجمله رایتل در متوازن شدن بازار ICT نقش فعال داشته باشند.

فیروزآبادی همچنین با اشاره به وزارت ICT و با بیان اینکه از این وزارتخانه انتظار می رود کاری کند که ما در کشور توسعه متوازن اشتغالزا و فقر زدایی را شاهد باشیم، گفت: چون رایتل متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، جا دارد بگویم که ما نمی توانیم به دنبال رشد بدون اشتغال و یا بدون توجه به عدالت داشته باشیم و یا به فقرزدایی توجهی نکنیم و در این مسیر وزارت ICT می تواند کمک مهمی کند و امیدواریم خلاء هایی که در حوزه تولید محتوا و در حوزه‌های نرم افزاری مربوط به کاربردهای اساسی که از تکالیف شبکه ملی اطلاعات است، به زودی برطرف شود.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد که شاهد روزی باشیم که در رابطه با فضای مجازی یارانه دهیم و دولت به جای اینکه از این بخش مالیات گرفته و برای بقیه بخش های اقتصادی هزینه کند، همه درآمدی که در این حوزه به دست می آید را صرف همین حوزه کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-16 16:09

افزودن دیدگاه جدید