کد مطلب: 

202007

اعتراض فیسبوک، آمازون و توییتر به فسخ 'بی‌طرفی اینترنت'

تعدادی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اینترنتی دنیا به اعتراض‌ها علیه فسخ احتمالی "بی‌طرفی اینترنت" که از سوی آمریکا پیشنهاد شده، پیوسته‌اند.
اعتراض فیسبوک، آمازون و توییتر به فسخ 'بی‌طرفی اینترنت'

به گزارش سیتنا، شبکه‌های اجتماعی و فروشگاه‌های اینترنتی، همه می‌خواهند با نمایش پیام‌های اعتراضی و برنامه‌هایی دیگر حساسیت مردم آمریکا را نسبت به این مساله جلب کنند.

بی‌طرفی اینترنت به معنای آن است که ارائه‌دهندگان اینترنت باید با همه اطلاعاتی که از طریق خطوطشان منتقل می‌شود به شکلی بی‌طرفانه برخورد کنند و نمی‌توانند بسته به محتوا، کاربر، وبسایت و یا شکل اتصال به اینترنت، در انتقال بخش‌های مختلف اطلاعات تبعیض قایل شوند.

نتیجه اصل بی‌طرفی اینترنت این است که شرکت‌های ارائه‌دهنده نمی‌توانند سرعت دسترسی کاربران به اطلاعات را بنا به ملاحظات تجاری خودشان تغییر بدهند.

در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما کمیسیون فدرال ارتباطات حکم داد که شرکت‌های اینترنتی موظف به رعایت بی‌طرفی هستند. اما همین کمیسیون به تازگی تصمیم به فسخ تصمیم قبلی خود گرفت.

شرکت‌هایی مثل فیسبوک، آمازون و توییتر با فسخ بی‌طرفی اینترنت مخالف هستند و می‌گویند تبعیض در سرعت به ضرر کاربران است و جلوی خلاقیت و نوآوری را می‌گیرد.

شان ویتکا، وکیل مرتبط با کارزار حمایت از بی‌طرفی اینترنت می‌گوید این اصل مانع از این می‌شود که شرکت‌های بزرگ ارائه اینترنت بتوانند برندگان و بازندگان اینترنت را تعیین کنند.

او می‌گوید اگر محتوای شرکت‌های نوپا با سرعتی مشابه شرکت‌های عمده کنونی در دسترس نباشد، دیگر نمی‌توان به شکل‌گیری پدیده‌های جدیدی مثل گوگل و فیسبوک فکر کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-13 00:22

افزودن دیدگاه جدید