کد مطلب: 

201928
معاون فناوری وزیر ارتباطات در افتتاحیه کارگاه آموزشی اینترنت اشیاء:

حریم خصوصی و امنیت از مهمترین مباحث اینترنت اشیاء است

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: برگزاری کارگاه اینترنت اشیاء در ایران بسیار ارزشمند است و می تواند تصویری جامع از IOT و کاربردهای آن را در مباحث مربوط به مقررات، سیاستگذاری ها و حریم خصوصی ارایه دهد.
حریم خصوصی و امنیت از مهمترین مباحث اینترنت اشیاء است

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر امیر حسین دوایی مرکزی، در افتتاحیه کارگاه آموزشی اینترنت اشیاء که صبح امروز 17 تیرماه در تهران به میزبانی دانشکده پست و مخابرات و با همکاری اتحادیه جهانی مخابرات آغاز به کار کرد، با تاکید بر پیشرفت های قابل توجه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران گفت: در حال حاضر، در زمینه تولید اپلیکیشن های کاربردی در ایران شاهد رشد قابل توجهی هستیم که زمینه ساز ایجاد اشتغال در این حوزه به ویژه مباحث جدید همچون اینترنت اشیا شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی سرمایه‌گذاری قابل ملاحظه ای در زمینه ICT در کشور انجام داده است، افزود: در ایران فروشگاه های اینترنتی بزرگی همچون دیجی کالا وجود دارد که به ارائه خدمات به مشتریان خود می پردازد و هرگز تحریم ها نتوانست جلوی پیشرفت شرکت های بخش خصوصی کشور ما را بگیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات خاطرنشان کرد: پروژه های بزرگ مخابراتی در ایران در حال انجام است و شرکت های ایرانی از تعامل با همتایان بین المللی خود استقبال می کنند.

وی در عین حال با تاکید بر اهمیت اقتصاد دیجیتال در عصر حاضر افزود: یکی از جنبه های انقلاب ICT اینترنت اشیاء است که به عنوان یکی از پایه های اصلی این انقلاب به شمار می رود و بخش های مختلف اقتصاد را تحت تاثیر قرار می دهد.

دکتر دوایی مرکزی در عین حال مهمترین چالش این حوزه را امنیت برشمرد و اظهار داشت: از جمله موضوعات مهم در زمینه اینترنت اشیاء حریم خصوصی و امنیت است که در این خصوص ما نیز همچون کشورهای مختلف دغدغه داریم.

وی افزود: امنیت شامل امنیت کاربران، داده ها، زیرساخت های حیاتی کشور وحریم خصوصی است که استانداردها در این زمینه در کل دنیا تعیین می شود و می توان در بخش های عمومی از تجربه بین المللی و در بخش های خاص داخلی خود استانداردسازی کرد.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه خواستار آمادگی بخش های مختلف در زمینه مواجهه با چالش ها و مسائل مربوط به اینترنت اشیا شد و گفت: از آنجا که به ناچار باید به این حوزه ورود کرد باید هر چه سریعتر به توسعه منابع انسانی در این خصوص پرداخت و این مهم چیزی است که ما از این کارگاه بین المللی انتظار داریم.

وی با بیان اینکه که کارگاه آموزشی اینترنت اشیاء می تواند تصویری ازIOT و کاربردهای آن را در مباحث مربوط به مقررات، سیاستگذاری و حقوق بشر ارایه دهد، اظهار داشت: وزارت ارتباطات در منطقه آزاد تجاری فرودگاه پیام، برنامه ای جهت ایجاد کریدور ICT دارد که می تواند امکان حضور شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه اینترنت اشیا را در این مکان فراهم آورد.

وی با تاکید بر این که وزارت ارتباطات به دنبال ایجاد یک فضای پایدار سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران حوزه ICT است، ابراز امیدواری کرد: با ایجاد این کریدور امکان سرمایه گذاری در این منطقه فراهم شده فضای تعاملی و آموزشی برای شرکت های داخلی ایجاد گردد تا به تبادل تجربه و دانش بپردازند.

دکتر دوایی مرکزی همچنین خواستار فعال شدن همه بازیگران در سطح ملی در این خصوص شد و گفت: وزارت ارتباطات به عنوان بازیگر اصلی این بخش برنامه خود را اعلام کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-08 14:58

افزودن دیدگاه جدید