کد مطلب: 

201926
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سیتنا:

برای جمع آوری اطلاعات بیمه شدگان در کارت سلامت با رایتل همکاری داریم/ همه اطلاعات بیماران در یک کارت جمع آوری می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گفت: طرح جایگزینی دفترچه های بیمه با سیم‌کارت‌های رایتل در درجه دوم حرکت است، ولی جلساتی با رییس ثبت احوال، بانک مرکزی، بانک رفاه و رایتل داریم که بتوانیم این اطلاعات را در یک Health card یا هر اسم دیگری درج کنیم که شاید موجب سهولت بیشتری شود.
برای جمع آوری اطلاعات بیمه شدگان در کارت سلامت با رایتل همکاری داریم/ همه اطلاعات بیماران در یک کارت جمع آوری می‌شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سید تقی نوربخش در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته تامین اجتماعی، در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا در خصوص روند اجرای طرح حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه تامین اجتماعی و جایگزینی آنها با سیم‌کارت‌های رایتل، گفت: ما آن چیزی که برایمان اهمیت دارد اجرای پرونده‌ی الکترونیک و حذف دفترچه در مراکزمان است که این کار را به طور کامل در تمام مراکز ملکی سازمان انجام داده‌ایم و در مراکز طرف قرارداد هم به صورت پایلوت در یزد شروع کرده‌ایم که در این هفته افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص سوال سیتنا در رابطه با مدیا، انتقال، شناسایی و احراز شرایط بیمه‌ای و احقاق درمان برای بیمه شده هم باید گفت که ما در ابتدا طرحی را طراحی‌ کرده بودیم که این اقدام از طریق سیم‌کارت‌های رایتل و امکاناتی که در آن سیم‌کارت‌ها وجود دارد انجام شود که بعد از آن احساس کردیم که در مرحله اول شاید نیازی به این سیم‌کارت‌ها نباشد، یعنی با همان کارتی که شما دارید که همان کارت ملی است بتوانید این اقدام را انجام دهید.

وی افزود: در حال حاضر هم روند اجرای طرح به همین صورت است یعنی با ارائه شماره کارت ملی استحقاق درمان در تمام مراکزمان انجام می‌شود، پرونده الکترونیک تنظیم می‌شود و اقدامات بعدی هم با همان شماره کارت ملی انجام می‌شود.

نوربخش گفت: همانند بسیاری کشورهای دیگر کارتی به نام Health card وجود دارد که در این کارت، هم اطلاعات بیمار درج شده و هم استحقاق درمانش با همین کارت انجام می‌شود؛ به جای اینکه شماره کارت ملی برای آن صادر می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در روند اجرا با یک مشکل حقوقی مواجه شدیم که بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی فقط یک نوع کارت باید در کشور وجود داشته باشد و آن کارت ملی است یعنی یک مشکل حقوقی با این طرح پیدا کردیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: الان مذاکراتی با رییس محترم سازمان ثبت احوال و همچنین بانک مرکزی در جریان است که ما بتوانیم به نوعی از یک کارت استفاده کنیم. حالا اینکه رایتل چقدر در آن شریک باشد در درجه اول اهمیت برای ما نیست، در درجه اول اجرای پرونده الکترونیک که در حال انجام است مد نظر می‌باشد که در تمام مراکزمان هیچ گونه نقصان و ضعفی در آن وجود ندارد و فکر می کنم با سرعت بسیار بالایی هم انجام می‌شود.

نوربخش در ادامه اظهار کرد: ما دو سال بر روی این پروژه مطالعه کردیم، ولی فکر نمی‌کنم اجرای آن بیشتر از چهار یا پنج ماه در کل کشور طول کشیده باشد که اعم از فرهنگ سازی است و پزشکی که سال ها یک خط می‌کشیده است و نسخه نوشته است الان باید بنشیند و نسخه الکترونیک انجام دهد که خوب می‌دانید از لحاظ فرهنگی، نرم افزاری و سخت افزاری به راحتی این کارها انجام نمی‌شود و ما این کار را با موفقیت انجام دادیم یعنی الان هیچ مرکزی در کشور وجود ندارد که این پرونده الکترونیک را نداشته باشد و پزشک مجدد نسخه دستی بنویسد.

نوربخش در پایان اظهار کرد: طرح جایگزینی در درجه دوم حرکت است ولی جهت استحضار، جلساتی با رییس ثبت احوال، بانک مرکزی، بانک رفاه و رایتل داریم که بتوانیم این اطلاعات را در یک Health card یا هر اسم دیگری درج کنیم که شاید موجب سهولت بیشتری شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-08 13:52

افزودن دیدگاه جدید