کد مطلب: 

201923
دکتر یزدانیان در مراسم افتتاح دوره آموزشی بین المللی اینترنت اشیاء؛

دعوت از همه‌ی بازیگران حوزه‌ی فاوا برای پیشبرد طرح کلان اینترنت اشیاء در کشور

رئیس دانشکده پست و مخابرات، در مراسم افتتاحیه کارگاه بین المللی اینترنت اشیاء، برگزاری کارگاه های آموزشی با اتحادیه جهانی مخابرات را موجب افزایش تعاملات و انتقال دانش و تجربه بین المللی به داخل کشور عنوان و از آمادگی دانشکده برای افزایش همکاری با ITU خبر داد.
دعوت از همه‌ی بازیگران برای پیشبرد طرح کلان اینترنت اشیاء در کشور

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر وحید یزدانیان در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی بین المللی و کارگاه تخصصی اینترنت اشیاء که صبح امروز شنبه 17 تیرماه در محل هتل اسپیناس تهران گشایش یافت، با تشکر از همکاری دفتر آسیا و اقیانوسیه اتحادیه جهانی مخابرات و آکادمی ارتباطات و فناوری کشور چین در برگزاری این کارگاه بین المللی، اظهار داشت: با توجه به شعار سال جاری اتحادیه جهانی مخابرات مبنی بر داده های عظیم توانمندساز جوامع باید توجه داشت که داده های عظیم بر مبنای اینترنت اشیاء شکل می گیرد و این دو از هم جدا شدنی نیستند.

وی در تعریف اینترنت اشیاء، گفت: اتصال تعداد قابل توجهی از اشیاء به اینترنت مورد نظر است که تولید اطلاعات بی شماری را به همراه دارد و با تحلیل آن اطلاعات می توان به علایق و سلیقه کاربران دست یافت و از این رو این مبحث برای سیاستگذاران بسیار با اهمیت است.

وی تاکید کرد: با توجه به پیوستگی اینترنت اشیاء و داده های عظیم که از هم قابل جدا کردن نمی باشند مباحث مربوط به اینترنت اشیاء برای ما و اتحادیه جهانی مخابرات و جهان در حال توسعه بسیار مورد اهمیت است.

رئیس دانشکده پست و مخابرات، ادامه داد: در زمینه پیاده سازی و توسعه اینترنت اشیاء ملاحظاتی وجود دارد که بعضی از آنها در حوزه امنیت، استانداردها و ایجاد شبکه های ارتباطی است که خوشبختانه در این کارگاه تمام این مباحث پوشش داده می شود.

دکتر یزدانیان خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات برای پیاده سازی IOT در کشور طرح کلانی طراحی کرده و از تمام بازیگران این عرصه از جمله اپراتورها، بخش خصوصی، بخش‌های تولیدی، صنایع و محققان دعوت به عمل آورده است تا نظرات خود را مطرح کرده و با تشریک مساعی این طرح را پیش ببرند.

وی با استقبال از برگزاری دوره های مشترک با اتحادیه جهانی مخابرات، افزود: برگزاری دوره های مشترک با ITU باعث هماهنگی و همگرایی برنامه های ملی ما با برنامه های بین المللی شده و امکان موفقیت برنامه های ما را بالا برده و در این رابطه آمادگی افزایش سطح همکاری با این اتحادیه وجود دارد.

گفتنی است، کارگاه بین المللی اینترنت اشیا، با حضور مدرسین بین المللی از اتحادیه جهانی مخابرات و بالغ بر 80 نفر شرکت کننده از کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه و سازمان ها و شرکت های داخلی از 17 تیرماه به مدت سه روز در هتل اسپیناس تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-08 12:35

افزودن دیدگاه جدید