کد مطلب: 

201879

منافع انتقال سرورهای تلگرام به ایران

در پی مباحث مطروحه در روزهای اخیر مبنی بر انتقال سرورهای تلگرام به ایران، فارغ از صحت و سقم این خبر، نباید از این نکته غافل بود که این انتقال سرور می‌تواند به افزایش مصرف پهنای باند داخلی کشور منجر شود و هزینه‌ی اینترنت برای کاربران داخلی را نیز ارزان‌تر کند؛ لذا می‌توان با حفظ حریم خصوصی کاربران، تلگرام را مجبور به انتقال سرورهایش به ایران کرد.
منافع انتقال سرورهای تلگرام به ایران

به گزارش سیتنا، پاول دوروف، مدیر و بنیانگذار تلگرام چند روز پیش در فیسبوک روسی مطالبی درباره پیام‌رسان تلگرام و حریم شخصی کاربران متذکر شد.

دوروف در بخشی از این مطلب به جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و نوشت: "در ایران که شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر فیلتر است، تلگرام حدود 40 میلیون کاربر دارد. دولت این کشور حتی یک بایت اطلاعات شخصی کاربرانش را از ما دریافت نکرده است".

در همین حال، محمدجواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت زیرساخت در پاسخ به سؤالی در خصوص شایعات مطرح شده در خصوص استقرار سرورهای تلگرام به «ایران»، گفت: آنچه در شورای عالی فضای مجازی مورد بحث قرار گرفته، صدور مجوز به وزارت ارتباطات برای مذاکره با CDN‌ های بین‌المللی برای استقرار در ایران است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: نقض حریم خصوصی آفت این اقدامات است، چرا که باعث می شود تعامل با سرویس دهندگان خارجی بهم بریزد و در نهایت این تعامل ها به نتیجه نرسد.

وی افزود: دولت مستقر و در رأس آن جناب رئیس جمهوری شخصاً حساسیت ویژه‌ای در خصوص حفظ حریم خصوصی دارند و طبیعتاً اگر ما به دنبال این موضوع برویم هیچ سرویس دهنده‌ای حاضر به همکاری با ما نخواهد بود. البته احترام به فرهنگ اسلامی ایرانی همواره مورد تأکید است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.5 (2 رای)
سیتنا 5
2017-07-04 18:26

افزودن دیدگاه جدید