کد مطلب: 

201878

برگزاری کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه در تهران بعد از 17 سال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با دبیرکل اتحادیه پستی جهانی، گفت: با همکاری اتحادیه پستی جهانی می توانیم با رفع مشکلات گمرکی، هواپیمایی و امنیت بسته های پستی، تجارت الکترونیک را در منطقه گسترش دهیم.
برگزاری کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه در تهران بعد از 17 سال

به گزارش سیتنا به نقل از سایت وزارت ارتباطات، دکتر محمود واعظی در دیدار با بشار حسین دبیر کل اتحادیه پستی جهانی با اشاره به اینکه این سفر دومین سفر دبیرکل اتحادیه پستی جهانی در دولت یازدهم است، افزود: در دولت دکتر روحانی گسترش پست در کل کشور و در حوزه روابط خارجی اهمیت بالایی دارد.

وی با اظهار خشنودی از عضویت شرکت ملی پست ایران در شورای راهبری اتحادیه پستی جهانی در سال گذشته، گفت: با این عضویت همکاران پستی ما می توانند علاوه بر موفقیت در داخل کشور، به نقش آفرینی در عرصه جهانی نیز، بپردازند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به برگزاری کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه در تهران بعد از 17 سال اشاره کرد و افزود: در جلسه امروز با دبیر کل اتحادیه پستی جهانی درباره گسترش همکاری های ایران با این اتحادیه و همچنین موضوعات و محدودیت های منطقه ای و راه حل رفع آنان مذاکراتی داشته ایم.

وی از تشریح برنامه های آینده پست ایران در این جلسه خبر داد و تصریح کرد: به دبیرکل اتحادیه پستی جهانی اعلام  کرده ایم که در چند ماه آینده 2 پروانه برای کنسرسیوم شرکت های بخش خصوصی پست صادر می شود.

دکتر واعظی، تجارت الکترونیک را یکی دیگر از مباحث مطرح شده در دیدار با بشار حسین عنوان کرد و اظهار داشت: تجارت الکترونیک که در دنیا به فعالیت بزرگی تبدیل شده است در ایران نیز آغاز شده و با همکاری اتحادیه پستی جهانی، می توانیم با رفع مشکلات گمرکی، هواپیمایی و امنیت، بسته  این تجارت را در منطقه گسترش دهیم.

بشار حسین دبیرکل اتحادیه پستی جهانی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه برای دومین بار است که به ایران سفر می کند، تاکید کرد : در این سفر شاهد تحولات عظیمی در 3 سال گذشته در پست ایران بودم و پست ایران به طور کامل پیشرفت های خوبی در حوزه ملی و منطقه ای داشته است.

وی به مذاکره با نمایندگاه مجلس در سفر قبلی خود درباره اساسنامه جدید پست اشاره کرد و گفت: در آن جلسه درباره قوانین پستی سایر کشورها با نمایندگان مجلس ایران مذاکره داشتم و با قانون پستی که در مجلس به تصویب رسید پست ایران در مسیر درستی قرار گرفت .

دبیرکل اتحادیه پستی جهانی از عضویت ایران در شورای راهبری اتحادیه پستی جهانی اظهار خشنودی کرد و گفت: در این شورا تصمیمات مهمی در حوزه پست اتخاذ می شود.

بشار حسین به برگزاری دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه در تهران اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه میلیون ها نفر در کشورهای آسیا و اقیانوسیه زندگی می کنند و 50 درصد کسب و کارهای پستی در این منطقه است، این منطقه اهمیت بسیاری برای جهان پستی دارد و ما این منطقه را مهمترین منطقه پستی در دنیا می دانیم.

وی با اعلام اینکه کشورهای عضو این اتحادیه مباحث بسیار مهمی را در این کنگره بررسی می کنند، خاطر نشان کرد: توسعه تجارت الکترونیک راهبرد اصلی اتحادیه جهانی پستی تا 4 سال آینده است.

دبیرکل اتحادیه پستی جهانی با تاکید به اینکه در بیشتر کشورهای دنیا زیرساخت های پستی دولتی است ، افزود: این زیرساخت ها عامل مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها است و ما تنها سازمانی هستیم که به منازل مردم مراجعه می کنیم و مهمترین شبکه توزیع فیزیکی را داریم.

بشار حسین همچنین انتخاب ایران را به عنوان رییس شورای اجرایی اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه تبریک گفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-04 17:26

افزودن دیدگاه جدید