کد مطلب: 

201850

راه‌اندازی سیستم IFS در ایران تسهیل کننده مبادلات پولی خرد است

مدیرعامل پست بانک ایران، اظهار داشت: با توجه به کثرت حضور اتباع کشورهای خارجی در ایران و همچنین ایرانیان در خارج از کشور راه اندازی سیستم IFS در ایران ضروری و تسهیل کننده مبادلات پولی خرد می باشد.
راه‌اندازی سیستم IFS در ایران تسهیل کننده مبادلات پولی خرد است

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر فرحی در آیین گشایش دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه که روز جاری دوازدهم تیرماه در هتل المپیک تهران برگزار شد، ضمن اظهار خرسندی از فرصت میزبانی دوازدهمین کنگره APPU برای کشور ایران، اظهار داشت: پست بانک ایران به موجب قانون و ضوابط ناظر بر نظام بانکی ایران، با هدف کمک به توسعه متوازن اقتصادی کشور و با تاکید بر قابلیت های بانکداری توسعه ای برای توسعه حوزه ICT کشور و همچنین ارائه خدمات بانکی و پست مالی در شهرها و مناطق روستایی، دور افتاده و مرزی با بهره گیری از زیرساخت های ارتباطی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران فعالیت می نماید .

وی با اشاره به ماموریت های اصلی این بانک بیان داشت: کمک به توسعه و ایجاد مشاغل خانگی، روستایی و گردشگری و ایجاد دسترسی به منابع اعتباری برای توسعه بنگاه ها و فعالیت های خرد و کوچک روستایی و خرده بانکداری و ایجاد امکان دسترسی همه مردم مناطق روستایی، به خدمات بانکی و پست مالی از ماموریت های این بانک به شمار می رود .

دکتر فرحی ادامه داد: این بانک با تلاش مجموعه مدیران و کارکنان خود طی 20 سال گذشته در مسیری امیدوار کننده در توسعه اقتصاد کشور به ویژه در ارتقای دسترسی عموم مردم جامعه به ویژه در مناطق روستایی و دورافتاده به خدمات بانکی ، قرار گرفته است.

وی با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های پست بانک ایران گفت: این بانک به تاسی از پست بانک سایر کشورها و توجه به ظرفیت و برنامه های توسعه ای کشور با استفاده از زیرساخت های ارتباطی وزارت ICT و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی، خدمات بانکی و پست مالی را در قالب چهارصد و شش شعبه اصلی و بالغ بر 12 هزار باجه روستایی و شهری، به عنوان گسترده ترین شبکه شعب و باجه های کشور ، توسط 3 هزار نیروی انسانی بانک و بیش از 18هزار نیروی بخش خصوصی در باجه ها ارائه می نماید .

مدیرعامل پست بانک ایران با بیان این که در حال حاضر اکثر جمعیت روستایی کشور از خدمات بانکی و پست مالی ، پست بانک ایران استفاده می نماید عنوان کرد: این بانک در سال گذشته بیش از 74 هزار وام خرد و کوچک را از محل منابع خرد و سرگردان جمع آوری شده در سطح روستاها و منابع صندوق توسعه ملی ایران برای توسعه فعالیت های کشاورزی، دامداری و صنایع دستی و گردشگری مناطق مزبور پرداخت نموده است.

وی با اعلام این که  پست بانک ایران به عنوان مجری پرداخت های پستی در ایران به اتحادیه پستی جهانی (UPU) معرفی گردیده است، افزود: با توجه به کثرت حضور اتباع کشورهای خارجی در ایران و همچنین ایرانیان در خارج از کشور راه اندازی سیستم IFS در ایران ضروری و تسهیل کننده مبادلات پولی خرد می باشد.

دکتر فرحی اضافه کرد: همچنین با توجه به جمعیت کشور ایران و اقتصاد در حال توسعه آن و وجود زیر ساخت های ارتباطی و لجستیکی مرتبط با تجارت الکترونیک در این بخش، جمهوری اسلامی ایران خواستار همکاری متقابل و استفاده از تجارب موفق کشورهای عضو اتحادیه در این خصوص است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: دوازدهمین کنگره منطقه آسیا و اقیانوسیه همچون گذشته موفق و به اهداف از بیش تعیین شده خود نائل گردد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-03 15:53

افزودن دیدگاه جدید