کد مطلب: 

201829
رئیس دانشکده پست و مخابرات در گفت‌وگو با نسل چهارم؛

شکل گیری هاب آموزشی ICT در منطقه

رئیس دانشکده پست و مخابرات، می‌گوید: باز هم توقف‌مان در این نقطه نیست و می خواهیم از این رزومه قوی استفاده کنیم برای اینکه در انتخابات آتی برای تقسیم نودهای آموزشی منطقه بتوانیم یک یا دو نود آموزشی ICT را در سطح آسیا و اقیانوسیه عهده دار شویم که اگر تعداد نودهای آموزشی‌مان بیشتر شود به ایده و شعار اصلی خودمان که تبدیل شدن به هاب اصلی آموزش هایICT در منطقه است تبدیل می شویم.
شکل گیری هاب آموزشی ICT در منطقه

سیتنا - دکتر وحید یزدانیان، رئیس جوان و خوشفکر دانشکده علمی - کاربردی پست و مخابرات وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. او دارای مدرک دکترا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است و فعالیت اجرایی خود را به عنوان کارشناس در سال‌ 1380 از شرکت مخابرات استان تهران آغاز کرده است و پس از طی مراحل مدیریتی در راس هرم تخصصی ترین دانشکده مخابرات کشور قرار گرفته است.
او که هم اینک به عنوان عضو هیات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با مرتبه استادیاری به تدریس و فعالیت‌های پژوهشی نیز مشغول است، افتخاراتی همچون پژوهشگر نمونه کشور، جوان نمونه کشور و رتبه نخست آزمون دکتری را در کارنامه شخصی و علمی دارد. در کارنامه اجرائی و مدیریتی دکتر یزدانیان علاوه بر ریاست دانشکده می توان به مواردی همچون ریاست پژوهشکده سیاستگذاری و مطالعات راهبردی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکلی توسعه فناوری و صدور خدمات فنی و مهندسی، مدیرکلی دفتر نظارت ارزیابی برنامه ها و امور مجامع و مدیرکلی دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد.

رییس دانشکده‌ علمی کاربردی پست ومخابرات در گفت‌و‌گوی خود  با ماهنامه نسل چهارم به  تشریح روند شکل گیری این دانشکده، گزارش عملکرد و مهمترین اقدامات اجرایی و برنامه‌های دانشکده در دوران طلایی اش که با ریاست وی بر این دانشکده آغاز شده و همچنان ادامه دارد پرداخت که مشروح آن در ادامه به استحضار مخاطبان می‌رسد:

به عنوان سوال نخست در خصوص علت و ایده تشکیل دانشکده، توضیح فرمایید.

ایده تشکیل دانشکده در سال 72 و بر اساس یکی از مصوبات اجلاس اکو مبنی بر  نیاز منطقه به ایجاد مرکز آموزشی تخصصی در حوزه ICT به وجود آمد. با توجه به این ایده، اساسنامه دانشکده در وزارت علوم به تصویب  رسید و پذیرش دانشجو آغاز شد و در حال حاضر نیز تعداد کثیری از دانشجویان فارغ التحصیل این دانشکده در پست‌های مدیریتی حوزه‌های ICT قرار دارند. در سال 81 دولت تصمیم می گیرد که از این پس خود دستگاه های اجرایی، دانشکده نداشته باشند و اگر می خواهند داشته باشند باید نهادهای آموزشی آنها ذیل دانشگاه علمی کاربردی به فعالیت ادامه دهند و از آن زمان به بعد است که این دانشکده از لحاظ ساختاری به یکی از زیرمجموعه‌های وزارت ICT تبدیل می شود و به لحاظ قوانین آموزشی و پژوهشی از قوانین دانشگاه های جامع علمی کاربردی و وزارت علوم تبعیت  می‌کند.

دکتر یزدانیان کمی در مورد آغاز همکاری دانشکده با اتحادیه جهانی ارتباطات توضیح دهید و بفرمایید که این همکاری از چه سالی آغاز شد؟

از اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 همکاری ما با ITU آغاز شد و شروع به برگزاری دوره های مشترک با اتحادیه جهانی مخابرات کردیم. دفتر منطقه‌ای اتحادیه جهانی مخابرات (آسیا - اقیانوسیه)  دانشکده را به عنوان یکی از نودهای آموزشی در زمینه مدیریت طیف به رسمیت می شناسد. در اتحادیه جهانی مخابرات موضوعات مختلف آموزشی را جداگانه در نظر می گیرند و در انتخاباتی که هر شش سال یک بار برگزار می شود نودهای آموزشی مربوط به هر کدام از موضوعات را انتخاب کرده و دانشکده پست و مخابرات نیز به نوبه خود، نود آموزشی مدیریت طیف در منطقه آسیا اقیانوسیه را در آن مقطع  به خود اختصاص داد که  پایه ریزی آن در دهه 80 بود.

با وقوع تحریم‌ها، دوره‌های آموزشی به تدریج کم شد و اندک اندک برگزاری دوره‌های آموزشی و همکاری‌های مشترک دانشکده  با ITU به حالت تعطیل در آمد. از طرف دیگر مخابرات  خصوصی شد و خصوصی شدن مخابرات موجب شد دانشکده با توجه به اینکه ارائه خدمات به مخابرات را انجام می داد به لحاظ فعالیت‌ها رو به کاهش رود و عملا دانشکده دوره‌های آموزشی کوتاه مدت را برگزار نکرد؛  درعین حال از سوی برخی افراد، ابهام قانونی در آن زمان وجود داشت که آیا دانشکده پست و مخابرات متعلق به مخابرات ایران است یا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؟ علی رغم دلایل مختلف مبتنی بر اینکه دانشکده به وزارت ارتباطات تعلق دارد، اما دانشکده در آن مقطع زمانی بدون هیچ توجهی به قوانین جاری کشور به مخابرات ایران ملحق شد که این موضوع  در فعالیت های دانشکده در بخش های مختلف از جمله کیفیت فعالیت‌های آموزشی اثرات بدی  داشت و فعالیت‌های دانشکده تا انتهای اسفند ماه 93 به حالت نیمه تعطیل در آمد، ولی از پایان سال 93 شورای گسترش آموزش عالی با قاطعیت اعلام نظر کرد که دانشکده پست و مخابرات متعلق به وزارت ICT است و این وزارتخانه باید راهبری اش را داشته باشد که متعاقب آن دکتر واعظی نیز حکم ریاست را به بنده اعلام کرد و ما شروع به احیا و گسترش سوابق دانشکده کردیم و در واقع می توان گفت فعالیت های جدی دانشکده از ابتدای سال 94 شروع شد.

بعد از ریاست شما در دانشکده پست و مخابرات که در واقع آغاز دوران طلایی این دانشکده محسوب می شود در ابتدا چه اقداماتی انجام شد و در خصوص مهمترین برنامه‌ها و اقداماتتان توضیح بفرمایید؟
با توجه به تزلزلی که به لحاظ ساختاری در دانشکده ایجاد شده بود ارتباط ساختاری فی ما بین وزارت ICT و دانشکده را تقویت کردیم؛ به این معنا که  کمیسیون دائمی هیات امنای دانشکده را تشکیل دادیم که این هیات، مثل عالی ترین رکن  تصمیم گیری دانشکده‌ها و مراکز آموزشی است و این در حالی است که به مدت هشت سال هیات امنای دانشکده تشکیل نشده بود. از طرفی  دانشکده برای نخستین  بار با حمایت شخص دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مهندس قنبری، معاون برنامه ریزی وزارت، دارای ردیف بودجه مستقلی شد که البته اینگونه حمایت‌های قانونی در حال گسترش است و انصافا سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز با ما همراه بود.

در تامین منابع  مالی در سال اول مدیریت بنده یعنی در سال 94 با مشکلاتی مواجه بودیم و معاونت پشتیبانی وزارت ارتباطات و مجموعه شرکت‌ها و سازمان‌های این وزارتخانه به ما کمک کردند و قراردادهای مشترکی نیز با این شرکت‌ها و سازمان‌ها - به ویژه سازمان تنظیم مقررات - منعقد شد و توانستیم سال 94 را به هر ترتیب بگذرانیم، ولی از سال 95 دانشکده ما نیز مثل همه دستگاه‌های تابعه وزارت ICT ردیف و جایگاه بودجه مشخصی پیدا کرد و در این زمان بود که ما با توجه به تزلزل ساختارهای درونی دانشکده، اقدام به احیای  ساختارهای آموزشی و اجرایی  دانشکده  کردیم.

با توجه به نگاه سنتی این دانشکده به موضوع مخابرات و تدریس دروسی که اطلاعات قدیمی در آن‌ها وجود داشت شما چه اقدامات مهمی را برای این منظور انجام دادید؟

زمانی که ریاست دانشکده را به عهده گرفتم نگاه سنتی 20 سال پیش به مخابرات در دانشکده وجود داشت که ما برای این منظور گروه های آموزشی را برای بازنگری دروس بسیج کردیم و 40 تا 50 درصد محتوای دروس به روز رسانی شد. از طرفی گروه آموزشی پست به طور کلی از بین رفته بود و هیچ گونه همکاری با پست انجام نمی شد که آن را به طور کلی احیا کردیم و دوره‌های آموزشی بلند مدت و کوتاه مدت پست را نیز فعال کردیم. همچنین با دانشجویان جلسه گذاشته و نقطه نظرات آنها را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم آن چیزی که نقطه  قوت دانشکده بوده در سالهای قبل به نقاط ضعف تبدیل شده بود؛ به این معنا که نقاط قوت ما ارائه دروس آزمایشگاهی و عملیاتی بود که 65 درصد دروس دوره کاردانی دانشکده و 54 درصد دروس دوره کارشناسی، عملی و آزمایشگاهی هستند که متاسفانه در سال‌های منتهی به 94 بعضی از آزمایشگاه های ما به حالت نیمه تعطیل درآمده بودند و دانشجویان صرفا دروس تئوری را آموزش  می دیدند که ما اقدام به بازگشایی و احیای مجدد آزمایشگاه ها کردیم و به طور کلی زیرساخت های آموزشی را  نوسازی کردیم.

در راستای ارائه خدمات آموزشی به کشورهای منطقه در چه وضعیتی قرار دارید؟

ایده تشکیل این دانشکده ارائه خدمات آموزشی به کشورهای منطقه بود که تعطیل  شده بود، از ابتدای سال 95 رایزنی را با ITU شروع کردیم. متاسفانه  نود آموزشی که در ITU داشتیم از بین رفته بود و نود  ما به کشورهای دیگر واگذار شده بود و کشورهای دیگر کار مدیریت طیف را انجام می‌دادند، اما  بعد از رایزنی هایی که انجام دادیم اولین دوره آموزش بین المللی را در تابستان 95 در زمینه Broad Band در تهران تحت عنوان «توسعه نقشه راه پهن باند سیار» که بیش از 14 کشور آسیا و اقیانوسیه در آن شرکت کردند، برگزار کردیم. نکته قابل ذکر آن است که در هر دوره، ناظر ITU کار نظارتی را انجام می دهد که پس از برگزاری بسیار موفق این دوره بلافاصله درخواست میزبانی دوره دوم آموزشی را به ITU دادیم و در آذر ماه سال 95 دومین دوره آموزشی ما تحت عنوان «مولفه‌های اقتصادی مدیریت طیف» با همکاری ITU برگزار شد و در این دوره نیز استقبال گسترده ای از کشورهای آسیا و اقیانوسیه داشتیم و همچنین دو کشور از بازیگران حوزه ICT یعنی استرالیا و کره جنوبی، اسپانسر برگزاری این دوره در ایران بودند و این دو دولت از کشورهای کمتر توسعه یافته آسیا اقیانوسیه که مایل به شرکت در این دوره بودند حمایت مالی کرده و هزینه سفر و اقامت آنها را در کشور مان متقبل شدند.

به دنبال برگزاری موفق این دوره، درخواست برگزاری سومین دوره آموزشی تحت عنوان اینترنت اشیاء را دادیم که این دوره نیز از 17 تیرماه با سرفصل های تدوین شده ITU برگزار می شود و باید گفت دوره آموزشی اینترنت اشیاء اولین دوره آموزشی مرتبط با این موضوع  در سطح منطقه است که استقبال گسترده ای در داخل کشور و حتی کشورهای منطقه از آن شده است. ظرفیت آموزشی ما در اینترنت اشیاء بالاست و برای طراحی این دوره آموزشی در دانشکده یک کمیته راهبردی تشکیل دادیم و تقریبا همه بازیگران اینترنت اشیاء را دور یک میز جمع کردیم و در زمینه تولید سر فصل های IOT نقطه نظرات را به ITU منعکس  کردیم؛ البته  این دوره محدودیت داشته و با توجه به قوانین اتحادیه بیش از 60 نفر نمی توانند در هر دوره آموزشی شرکت کنند. در همین حال در حین برگزاری این دوره، پنلی به عنوان پنل اختصاصی ایران وجود خواهد داشت و تجارب کشورمان را در این زمینه ارائه خواهیم داد و دستاوردهای سخت افزاری و نرم افزاری و رونمایی از تجهیزات مرتبط را نیز خواهیم داشت.

سال گذشته دانشکده توانست عضو مستقل اتحادیه جهانی مخابرات شود و این جهش دانشکده از سال 94  به بعد قابل تقدیر است، کمی در مورد نحوه این عضویت توضیح بفرمایید.

همکاری های ما با ITU هدفمند بود و گام بعدی ما بعد از دوره‌هایی که برگزار کردیم عضویت در اتحادیه جهانی مخابرات بود؛ یعنی  دانشکده به صورت مستقل عضو آن اتحادیه  شود. در تلاش بودیم رزومه خوبی را برای دانشکده محیا کنیم. در اجلاس WSIS سال گذشته، وزیر محترم ارتباطات کشورمان با دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات صحبت کردند و از اعلام آمادگی دانشکده برای عضویت مستقل در اتحادیه خبر دادند. پس از آن رایزنی هایمان را ادامه دادیم و با حمایت وزارت ICT از طرف مدیریت ITU درخواست هایمان را ارائه داده و با توجه به میزبانی خوبی که در رویدادهایمان داشتیم با درخواستمان موافقت شد و خوشبختانه در اسفندماه سال گذشته رسما به عنوان عضو آکادمیک اتحادیه جهانی مخابرات شناخته شدیم، که ما دومین مجموعه آموزشی پژوهشی در کشور بودیم که به عضویت اتحادیه ITU درآمدیم.

بعد از عضویت در اتحادیه جهانی مخابرات گام بعدی شما چیست؟

 باز هم توقف‌مان در این نقطه نیست و می خواهیم از این رزومه قوی استفاده کنیم برای اینکه در انتخابات آتی برای تقسیم نودهای آموزشی منطقه بتوانیم یک یا دو نود آموزشی ICT را در سطح آسیا و اقیانوسیه عهده دار شویم که اگر تعداد نودهای آموزشی‌مان بیشتر شود به ایده و شعار اصلی خودمان که تبدیل شدن به هاب اصلی آموزش هایICT در منطقه است تبدیل می شویم.

بحث دیگری که در دانشکده داریم موضوع دوره های بلند مدت است و در محتوای آموزشی دوره هایمان تغییراتی اعمال کردیم. زمانی که بنده  به این دانشکده آمدم تعدادی دانشجوی دوره کارشناسی ارشد در رشته 3G داشتیم که به دلیل عدم توجه به دانشجو و فراهم نکردن اقدامات لازم،  دوره آن‌ها ناتمام باقی مانده بود که ما اقدام به سامان دادن به این موضوع کردیم و امکاناتی را برای دانشجویان فراهم کرده و پیگیری های لازم را برای دفاع کردن دانشجویان از پروژه هایشان انجام دادیم. با توجه به پیگیری هایی که از اساتید و دانشجویان صورت گرفت به تدریج این دانشجویان فارغ التحصیل شدند و الان به دنبال توسعه تحصیلات تکمیلی مهارتی در دانشکده هستیم و برای اولین بار دانشکده توانست فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد داشته باشد.

در حال حاضر به دنبال توسعه تحصیلات تکمیلی مهارتی در دانشکده هستیم. در آن سال‌ها ما در رشته 3G در مقطع ارشد پذیرش کردیم و الان اگر بخواهیم در زمینه ارشد دانشجو بگیریم در زمینه‌های Big Data، 5G،  Cloud و IOT است که البته طراحی دوره کارشناسی ارشد ما در زمینه Big Data انجام شده و تقاضای ما برای دانشگاه جامع علمی کاربردی ارسال شده که امیدواریم موافقت شود. در این زمینه نیز همکاری خوبی با مرکز تحقیقات مخابرات انجام شده است چون باید دانشجویان ارشد به سمت پروژه‌های مشخص مهارتی و کاربردی هدایت شوند و یک سازمان نیاز به توسعه منابع انسانی در زمینه این پروژه را تایید کند. به طور کلی هر تعداد دانشجویی که پذیرش می کنیم پروژه های مهارتی در آن زمینه ها تعریف می شود تا بتوانیم  طرح کلانی را از کنار هم قرار دادن  پروژه ها ایجاد کنیم  و به همین دلیل همکاری خوبی با مرکز تحقیقات داریم.

در حال حاضر چه رشته‌های جدیدی و در کدام مقاطع تحصیلی در دانشکده ارائه می‌شود؟

عناوین و محتواهای دوره های آموزشی بلند مدت را بررسی و شروع به طراحی دوره ها و سرفصل های جدید کردیم و پس از آن پیگیری های لازم برای تصویب آنها در وزارت علوم انجام شد. ما چهار رشته جدید شامل شبکه، امنیت اطلاعات، مخابرات نوری و سرویس های ارزش افزوده را در مقطع کارشناسی به تصویب رساندیم و همین طور در تلاشیم مصوبه لازم برای دوره پست بانک و تجارت الکترونیک را بگیریم تا از مهرماه پذیرش دانشجو داشته باشیم و برای دوره کاردانی هم دو یا سه رشته کاردانی جدید را برای ما تصویب کردند که از مهرماه دانشجو خواهیم گرفت.

در خصوص تولید محصولات بومی حوزه فاوا چه اقداماتی در دانشکده انجام شده است؟

 کار مهمی که در دانشکده انجام دادیم بحث مربوط به توسعه محصولات بومی در بخش ICT است و مثل همه دانشگاه‌ها، فعالیت‌های تحقیقاتی مان در زمینه تخصص اساتیدمان است، مثلا اگر استادی در زمینه IOT داشته باشیم علی القاعده  پروژه در آن زمینه  انجام می‌دهیم، ولی اگر استادی نداشته باشیم وارد آن حوزه نمی شویم. یکی از این حوزه‌ها حوزه ارتباطات نوری پرسرعت است که محصولات متنوعی را در سال‌های گذشته در دانشکده تولید کردیم، مثل محصولاتی  که در حال حاضر در شبکه زیرساخت کشور و بعضا در بخش مخابراتی مورد استفاده قرار می‌گیرد  که یکی از افتخارات تولیدات بومی در عرصه ICT کشور است. همچنین تعدادی از ماژول های شبکه زیرساخت نوری کشور نیز در دانشکده تولید می‌شود مثل ماژول SFP که این محصولات طی سنوات گذشته از چین تامین می شد، ولی در حال حاضر تولید داخل است.

فیلد تحقیقاتی دیگر ما موضوع فیبرنوری زیر دریا است. چون بخشی از شبکه زیرساخت  نوری از زیر دریا عبور می کند و موضوع ایجاد شبکه، کنترل شبکه و برطرف کردن نقایص احتمالی در این شبکه فیلد تحقیقاتی را با عنوان شبکه فیبرنوری زیر دریایی باز  کرد و اساتیدی از این دانشکده در این زمینه تخصص داشته و تحقیقاتی را انجام دادند که منجر به توسعه سامانه‌های زیر دریایی شد که اینها کاملا بومی است و نمونه هایی از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، مثل کاوشگر خلیج فارس و کاوشگر زیردریایی بصیر. در این سال ها موارد متعددی قطعی فیبرنوری در زیر دریا داشتیم که این قطعی ها را با این کاوشگرها شناسایی می کنیم و در واقع جایگزینی مناسب برای غواص‌ها هستند.

موضوع دیگر تحقیقات ما  اینترنت اشیاء است. با توجه به اینکه تعدادی از مدرسان ما تخصص IOT دارند در این زمینه محصولاتی تولید و عرضه کردیم  و به صورت خاص در زمینه گیت وی‌های اینترنت اشیاء و توسعه شبکه سنسوری بی سیم، محصولات و دستاوردهایی را داریم. همچنین همکاری مشترکی با سازمان آتش نشانی برای تولید و توسعه سامانه های اطلاع رسانی حریق مبتنی بر اینترنت اشیاء شروع کردیم  و در عین حال در زمینه هوشمندسازی ساختمان ها نیز  پروژه های خوبی در دست انجام داریم.

یکی از موضوعات مهمی که دانشکده به آن توجه داشته و از جمله اولویت های آن محسوب می شود بحث امنیت اطلاعات است و از طرفی با توجه به کمبود نیروی انسانی در این زمینه ضرورت اهمیت به این مبحث چند برابر می‌شود؛ دانشکده چه برنامه هایی در این زمینه انجام داده است؟

بخش دیگری از فعالیت‌هایی که دانشکده  پیگیر آن است بحث امنیت اطلاعات است، چون متخصص امنیت در کشور کم داریم. در این راستا جلسات متعددی با سندیکای صنعت افتای کشور داشتیم که مجموعه شرکت‌های فعال در زمینه امنیت اطلاعات در آن عضو هستند و آنها با جدیت به ما گفتند که متخصص امنیت برای پروژه هایشان ندارند؛ بنابراین یکی از بخش های مهم دیگر فعالیت ما بحث امنیت است و دوره‌های آموزشی در این زمینه تعریف می کنیم. همچنین موضوع کمک به رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در کشور جزو برنامه های آتی ما است. در بعضی از موضوعات اگر بتوانیم نیروی انسانی تربیت کنیم این نیروی انسانی به راحتی می تواند به شغل و درآمد برسد.

ایجاد دوره های جدید دیگری مثل گیم، بازی سازی و اپلیکیشن را در دانشکده پی گیری کردیم و در عین حال  می‌توانیم دوره‌های مهارتی منجر به کار را طراحی کنیم که البته به صورت آزمایشی در سال های گذشته چنین دوره هایی را در دانشکده برگزار کردیم و بیش از 80 درصد فارغ التحصیلان این دوره ها در بازار جذب شدند. همچنین دوره آموزشی در زمینه اپلیکیشن موبایل را برای گروه 16 نفره برگزار کردیم که 10 یا 11 نفر آنها قبل از پایان دوره در پروژه هایی مشغول به کار شدند.

لطفا اشاره ای به برگزاری دوره‌های کوتاه مدت برای کارکنان وزارت ICT و دوره‌های آموزشی مهارتی دولت الکترونیک داشته باشید.

موضوع ارائه دوره های کوتاه مدت برای کارکنان وزارت ICT در قالب دوره های باز آموزی و دوره های ویژه کارکنان از دیگر اقدامات مهم ما بوده است.

البته در سال های گذشته دانشکده این کار را انجام می‌داد، ولی در سال‌های  منتهی به 94 این دوره های کوتاه مدت عملا برگزارنمی شد و ارتباط با وزارتخانه قطع شده بود و از سال 94 همکاری‌مان را با وزارت ICT و شرکت های تابعه آن آغاز کرده و دوره های آموزشی را برگزار کردیم و در حال حاضر تقریبا عمده آموزش‌های کوتاه مدت ستاد  وزارت ICT شامل رگولاتوری، بخشی از آموزش‌های سازمان فناوری اطلاعات و بخش عمده‌ای از  آموزش های پست را ما انجام می‌دهیم و در هر کدام از آنها نیازسنجی آموزشی انجام شده و تقویم آموزشی تدوین  شده و ما مفتخریم  که امسال برای اولین بار تقویم آموزشی تهیه کردیم.

آیا مخاطبان شما در این دوره ها فقط کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند یا کارمندان سایر سازمان‌ها را نیز پوشش می‌دهید؟

ما فقط به دنبال ارائه  آموزش های کوتاه مدت برای کارکنان وزارت ICT نیستیم، بلکه موضوع  ICT، هم در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد توجه قرار گرفته و هم در بقیه دستگاه های اجرایی. امسال مقدمات ارائه آموزش های مربوط به دولت الکترونیکی را با همکاری سازمان فناوری اطلاعات انجام دادیم که دوره های آموزشی مهارتی دولت الکترونیک را برای بقیه وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی نیز ارائه می کنیم.

تعدادی از کارگاه‌های آموزشی که در کشور برگزار می‌کنیم مخاطبانش از بقیه وزارتخانه ها و دستگاه‌های اجرایی هستند؛ مثلا دوره آموزشی را در قالب یک مدرسه تابستانه در زمینه طراحی و راه‌اندازی دیتاسنترها در دانشکده  برگزار کردیم که اتفاقا در این زمینه در کشور کمبود منابع انسانی داشته و داریم و علاوه بر همکارانمان در وزارت ICT از مجموعه بانک‌ها و وزارتخانه های دیگر نیز استقبال خوبی کردند. همچنین ارتباط خوبی با بخش خصوصی داریم و در دانشکده شورای راهبری دانشکده وجود دارد که یک شورای مشورتی است و در این شورا دو رکن مهم بخش خصوصی در حوزه ICT یعنی سازمان نظام صنفی رایانه ای و سندیکای صنعت مخابرات حضور دارند که ما طرح ها و برنامه هایمان را مطرح کرده و بعد از بررسی، نهایی می کنیم و به طور کلی  برگزاری دوره آموزشی کوتاه مدت برای بخش خصوصی به شدت در دستور کار ما قرار دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-02 16:28

افزودن دیدگاه جدید