کد مطلب: 

201717

مراقب سوءاستفاده کلاهبرداران از شماره‌های همراه خود باشید!

مجرمان فضای سایبری همیشه به دنبال فرصتی هستند تا با سوءاستفاده از غفلت و اعتماد کاربران، با مانورهای متقلبانه و افعال مجرمانه آن‌ها را فریب دهند.
مراقب سوءاستفاده کلاهبرداران از شماره‌های همراه خود باشید!

به گزارش سیتنا، سرهنگ شریفی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اردبیل از سوءاستفاده افراد کلاهبردار از شماره تلفن همراه کاربران شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی خبر داده و گفت: در حال حاضر شاهد تنوع و گسترش شبکه‌های اجتماعی و به‌خصوص نرم‌افزارهای تلفن همراه هستیم که این امر در کنار امکانات و خدماتی که در اختیار کاربران فضای مجازی قرار می‌دهد، متأسفانه برخی از کاربران را  به علت عدم آگاهی در بهره‌برداری و استفاده از این فضا، طعمه کلاهبردارن سایبری می‌کند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در این راستا اخیراً پرونده‌های در خصوص افزایش کلاهبرداری‌ها  و سوءاستفاده از شماره تلفن‌های افراد در شبکه‌های اجتماعی به این پلیس واصل گردیده است که کارشناسان پلیس فتا درصدد برخورد با اخلال‌گران در فضای مجازی استان اهتمام جدی دارند.
 
رئیس پلیس فتا اردبیل به شهروندان توصیه نمود تا با رعایت مواردی از قبیل، استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی به دلیل امنیت بالا، حفظ کدهای امنیتی ارسالی در هنگام ثبت‌نام در شبکه‌های اجتماعی و خودداری از ارسال آن به دیگران، عدم پاسخ به درخواست‌های ناشناخته، امنیت خود را بالا ببرند.

وی ادامه داد: عدم اعتماد به افراد به دلیل جعلی بودن هویت آن‌ها، توجه به مراحل و گزینه‌ها در هنگام نصب شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های کاربردی و دقت در گذاشتن تیک‌های غیر مرتبط و دسترسی‌ها هنگام فعال‌سازی، خودداری از واگذاری دستگاه‌ها به افراد غریبه و غیر معتمد برای نصب و راه‌اندازی برنامه‌ها نیز از ضروریات برای بالا بردن امنیت کاربران است که باید این موارد را رعایت کنند.

این مقام انتظامی داد: درنهایت مراجعه به سایت تنظیم مقررات رادیویی به آدرس www.mobilecount.cra.ir یا ارسال کد ملی به شماره پیامکی 3000504901 و دریافت تعداد سیم‌کارت‌های به نام خود در اپراتورهای مختلف و مسدودسازی سیم‌کارت‌های بلااستفاده در جهت پیشگیری از جرائم سایبری و طعمه نشدن برای کلاهبردارن اقدام نمایند.
 
سرهنگ شریفی در پایان اعلام کرد: کاربران می‌توانند با افزایش هوشیاری، ارتقاء سطح دانش و آگاهی‌های اجتماعی در حوزه سایبر و جدی گرفتن نکات ایمنی از بروز و ظهور جرائم سایبری پیشگیری نموده و در صورت استمداد و اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش‌های مردمی گزارش نمایند

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-06-27 11:15

افزودن دیدگاه جدید