کد مطلب: 

201700

حمله سایبری هکرها به پارلمان بریتانیا

حمله اینترنتی به پارلمان بریتانیا باعث شد که نمایندگان امکان دسترسی به ایمیل‌های خود را نداشته باشند. کارشناسان در پی یافتن مهاجمان و راه‌های جلوگیری از اقدامات مشابه هستند.
حمله سایبری هکرها به پارلمان بریتانیا

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، بامداد شنبه (۲۴ ژوئن / ۳ تیر) هکرهای ناشناس تلاش کردند به حساب‌های ایمیلی تمامی نمایندگان مجلس عوام بریتانیا راه بیابند.

به گزارش روزنامه "دیلی تلگراف"، مدیریت اداری پارلمان این خبر را توسط ایمیل به نمایندگان ابلاغ کرده است.

مسولان تا بعدازظهر یکشنبه جزییات این اتفاق و خسارات احتمالی ناشی از آن را منتشر نکرده‌اند. تنها یک سخنگوی پارلمان حمله سایبری را تایید کرد و تاکید نمود که کارشناسان در حال بررسی این موضوع و راه‌های جلوگیری از اقدامات مشابه هستند. در این راستا "مرکزملی امنیت سایبری" نیز فعال شده است.

پیش‌تر روزنامه "تایمز"، چاپ لندن، گزارش داده بود که در اینترنت رمز‌های عبور نمایندگان مجلس عوام برای ‌فروش عرضه شده است. "آژانس ملی مبارزه با اقدامات جنایی" در حال بررسی این قضیه است.

لیام فاکس، وزیر تجارت بین‌الملل بریتانیا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "آی تی وی نیوز" اظهار داشت، هکرها پیوسته به اداره‌های دولتی بریتانیا حمله می‌کنند، به همین دلیل حمله به پارلمان تعجب‌برانگیز نیست. فاکس تاکید کرد، این حمله سایبری "هشداری است به همه تا بدانند، ما به امنیت بیشتر و رمزهای عبور بهتر نیاز داریم".

نمونه‌هایی از حمله‌های سایبری گسترده

در ماه مه سال جاری یک حمله سایبری موسوم به "وانا کرای" (WaanaCry) صدها هزار کامپیوتر را در سراسر جهان از کار انداخت. در این حمله علاوه بر کامپیوترهای ارگان‌های دولتی چند کشور، از جمله اداره بهداشت بریتانیا، اداره راه‌آهن آلمان و وزارت کشور روسیه، ده‌ها هزرا کامپیوتر شخصی نیز آسیب دیدند.

در ماه مه ۲۰۱۵ نیز سامانه‌ داده‌های داخلی پارلمان فدرال آلمان هدف یک سری حمله‌های سایبری مهاجمان ناشناس قرار گرفت. شدت این حمله‌ها به حدی بود که به توصیه اداره امنیت و فناوری اطلاعاتی آلمان باید سامانه کامپیوتری مجلس ترمیم و بخش‌هایی از آن تعویض می‌شد.

سپتامبر گذشته این اداره در باره شمار بالای حملات سایبری به ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی آلمان هشدار داد، زیرا "روزانه بیش از ۲۰ حمله فوق تخصصی به شبکه دولتی صورت می‌گیرد".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-06-26 14:15

افزودن دیدگاه جدید