کد مطلب: 

201607
اولین سرمایه‌گذاری عمده شرکت‌های انرژی غربی در پسا برجام؛

شرکت توتال: سرمایه‌گذاری در ایران ارزش خطر کردن را دارد

شرکت توتال فرانسه می‌گوید توسعه میدان گازی پارس جنوبی را با سرمایه‌گذاری اولیه یک میلیارد دلار طی تابستان امسال آغاز می‌کند.
شرکت توتال: سرمایه‌گذاری در ایران ارزش خطر کردن را دارد

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، این اولین سرمایه‌گذاری عمده شرکت‌های انرژی غربی در ایران پس از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های بین‌المللی است.

پاتریک پویانه، مدیر عامل شرکت توتال گفته است: "با توجه به بازار بزرگ ایران، یک میلیارد دلار ارزش خطر کردن را دارد. ما از بعضی خطرهای احتمالی آگاهی کامل داریم."

مدیرعامل توتال همچنین گفته است این شرکت در عین حال قصد دارد یک پروژه پتروشیمی را هم در ایران راه‌اندازی کند.

پویانه منابع مالی مورد نیاز برای این پروژه را بانک‌های آسیایی اعلام کرده هر چند به گفته او این طرح هنوز در مراحل پیشرفته قرار ندارد.

علی کاردار، معاون وزیر نفت ایران هم از آماده شدن متن نهایی قرارداد توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی خبر داده و گفته است: "احتمالا یک تا ۲ هفته آینده قرارداد توسعه این فاز امضا می‌شود."

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، کاردار علت تاخیر در امضای این قرارداد را "هماهنگ کردن زمان حضور همه مدیران شرکت‌های حاضر در این قرارداد" اعلام کرده است.

شرکت توتال ۵ ماه پیش گفته بود که نهایی کردن تصمیم این شرکت برای سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی، به تصمیم آمریکا درباره تمدید معافیت تحریم‌های ایران بستگی دارد.

مدیر عامل توتال گفته است: "حالا معافیت تحریم‌های ایران (توسط آمریکا) تمدید شده که این معافیت هر شش تا هشت ماه یک بار تمدید می‌شوند. باید به عدم قطعیت زندگی کنیم."

با توجه به پابرجا بودن تحریم های دلاری آمریکا، توتال گفته این پروژه را از منابع مالی خود به یورو تامین خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-06-20 17:55

افزودن دیدگاه جدید