کد مطلب: 

201591
در پاسخ به جوابیه ایرانسل به سیتنا؛

ایرانسل با ارائه‌ی آمار خلاف واقع، به دنبال توجیه شکست در ترابردپذیری است

این چندمین بار است که شرکت ایرانسل با ارائه آمارهای نادرست، سعی در توجیه افکار عمومی داشته تا بر شکست سنگین خود در طرح ملی ترابردپذیری سرپوش بگذارد.
ایرانسل با ارائه‌ی آمار خلاف واقع به دنبال توجیه شکست در ترابردپذیری است

پیرو انتشار خبر سیتنا در تاریخ 96/03/21 با عنوان "ایرانسل همچنان بازنده‌ی رقابت ترابردپذیری است" و جوابیه روابط عمومی ایرانسل در تاریخ  96/03/27 و طرح کردن مباحثی با محوریت "ارائه آمار در خصوص میزان اقبال به اپراتورها در طرح ملی ترابردپذیری"، "همکاری در اجرای مناسب طرح ترابردپذیری" و "رضایتمندی مشترکان از عملکرد اپراتورها"، پیگیری های خبرنگار سیتنا حاکی است که آمار ارائه شده توسط ایرانسل با آمار رسمی دریافتی سیتنا مغایرت داشته و آمار دریافتی از منابع حاکی از تایید اخبار انتشار یافته توسط سیتنا و خلاف واقع بودن آمار ارائه شده از سوی ایرانسل است. گویا ایرانسل که علی رغم هزینه های تبلیغات میلیاردی بازنده میدان ترابردپذیری است با ارائه آمار نادرست به دنبال توجیه علت عدم موفقیت در جذب مشترکان سایر اپراتورها در ترابردپذیری است؛ غافل از اینکه با آمارسازی نمی توان شکست در میدان رقابت ترابردپذیری را توجیه کرد.

در همین راستا سیتنا در متن ذیل پاسخ های خود به بندهای آمار ارائه شده در جوابیه ایرانسل را ارائه می دهد:

1- در خصوص میزان اقبال به اپراتورها در طرح ملی ترابردپذیری که در جوابیه ایرانسل به آمار شرکت پایا (مجری فنی طرح ملی ترابردپذیری) استناد شده بود، این آمار با آمار شرکت پایا مغایرت داشته و تعداد درخواست خروج از ایرانسل و ورود به همراه اول عدد 72512 صحیح نبوده، بلکه این تعداد 103573 مورد است. پس ادعای درخواست خروج از همراه اول به ایرانسل تا حدود 1/5 برابر متقاضیان خروج از ایرانسل و ورود به همراه اول کاملا اشتباه است.

2- در خصوص همکاری در اجرای مناسب طرح ترابردپذیری نیز باید گفت که درصد همکاری همراه اول در اجرای این طرح 64 درصد صحیح است که ایرانسل در جوابیه خود ادعا کرده بود که درصد همکاری همراه اول در ترابرد مشترکین به سمت ایرانسل 42/5 درصد است.

3- در خصوص رضایتمندی مشترکان از عملکرد اپراتورها نیز ایرانسل به جای نظرسنجی پیامکی شرکت پایا به سامانه ای اشاره کرده که اعتبار لازم در این خصوص را ندارد زیرا همگان حتی کسانی که ترابرد هم نکرده اند می توانند وارد سایت مورد نظر شده و اعلام نظر کنند؛ اگرچه تا زمان ارسال این خبر فقط حدود 120 نفر در این نظرسنجی شرکت کرده اند که تعداد بسیار اندکی است.

بر اساس نظرسنجی پیامکی شرکت پایا که در پایان پروسه ترابرد از مشترکینی که ترابرد موفق داشته اند انجام شده است، رضایت از کل فرایند ترابردپذیری این گونه بوده است که افراد ترابرد کرده 69 درصد از رایتل، 62 درصد از همراه اول و 61 درصد از ایرانسل رضایت داشته اند که با ادعای ایرانسل مغایرت بسیار بزرگی دارد.

در پایان جوابیه شرکت ایرانسل نیز از کلماتی نظیر باز گذاشتن فضای انتخاب برای تغییر اپراتور، عدم ایجاد مشکل در مسیر ترابرد مشترکان، انتخاب آزادانه اپراتور خطاب به رقیبش استفاده کرده است که به نظر می رسد رگولاتوری به عنوان ناظر فرایند طرح ترابردپذیری باید در جهت دفاع از جایگاه خود به موارد اشاره شده توسط ایرانسل پاسخ دهد.

در نهایت باید گفت که این چندمین بار است که شرکت ایرانسل با ارائه آمارهای نادرست سعی در توجیه افکار عمومی داشته تا بر شکست سنگین خود در طرح ملی ترابردپذیری سرپوش بگذارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-06-19 09:37

افزودن دیدگاه جدید