کد مطلب: 

201561

پاسخ ایرانسل به علت پیشی گرفتن همراه اول در ترابردپذیری!

روابط عمومی ایرانسل در پاسخ به خبر سیتنا که ایرانسل را بازنده‌ی رقابت ترابردپذیری دانسته بود؛ ضمن ادعای استقبال بیشتر مشترکان برای ترابرد به این اپراتور، علت اختلاف آمار خروجی ترابرد با آنچه ادعا کرده است را مشکلات و نحوه‌ی اجرای ترابردپذیری دانسته است. اما به نظر می‌رسد همچون یک مسابقه‌ی فوتبال، مخاطبان به دنبال آمار خروجی ترابرد هستند و از آنجاکه رگولاتوری نهاد ناظر بر نحوه‌ی اجرای ترابردپذیری است، هر کدام از اپراتورها که در خصوص اجرای این طرح مشکل دارند باید به این سازمان شکایت برند و رگولاتوری نیز باید پاسخگوی مخاطبان و اپراتورهای ناراضی باشد.
پاسخ ایرانسل به علت پیشی گرفتن همراه اول در ترابردپذیری!

به گزارش سیتنا، روابط عمومی ایرانسل در پاسخ به خبر منتشر شده در سیتنا در تاریخ 96/03/21 با عنوان "ایرانسل همچنان بازنده‌ی رقابت ترابردپذیری است" جوابیه‌ای در اختیار این پایگاه خبری قرار داد.

گفتنی است؛ در خبر سیتنا تاکید شده بود که "مجموع گزارش تجمیعی ترابردپذیری اپراتورهای تلفن همراه حاکی از اختلاف ترابرد 18472+ برای همراه اول، 17003- برای ایرانسل و 1469- برای رایتل است. در همین حال روابط عمومی ایرانسل درخواست خروج از همراه اول و ورود به ایرانسل را حدود 1/5 برابر متقاضیان خروج از ایرانسل و ورود به همراه اول دانسته است و علت اختلاف آمار خروجی ترابرد با آنچه ادعا کرده است را مشکلات و نحوه‌ی اجرای ترابردپذیری دانسته است.

متن جوابیه‌ی ایرانسل به شرح ذیل است:

"در پاسخ به خبر منتشر شده با عنوان «ایرانسل همچنان بازنده‌ی رقابت ترابرد پذیری است» با کد 201475، با احترام موارد زیر در خصوص «برنده‌ی نهایی ترابرد پذیری» به استحضار می‌رسد:

ایرانسل با گذشت بیش از 9 ماه از عملیاتی شدن اجرای طرح ملی ترابردپذیری تلفن همراه با بیشترین میزان استقبال از سوی مشترکان رو به رو بوده است.

موفقیت اپراتورها در اجرای طرح ملی ترابرد پذیری تلفن همراه (MNP) را در سه شاخص «میزان اقبال به اپراتورها در طرح ملی ترابرد پذیری»، «همکاری در اجرای مناسب طرح ترابرد پذیری» و «رضایتمندی مشترکان از روند ترابردپذیری» می‌توان مورد بررسی قرار داد.

1- میزان اقبال به اپراتورها در طرح ملی ترابردپذیری

بر اساس آمار ارائه شده توسط شرکت پایا (مجری فنی طرح ملی ترابردپذیری)، تا ساعت 24 روز جمعه 26 خردادماه 1396 مطابق جدول زیر تعداد درخواست‌های ترابرد از همراه اول به ایرانسل 105 هزار و 974 نفر بوده، این درحالی است که درخواست‌های ترابرد از ایرانسل و ورود به همراه اول 72  هزار و 512 نفر است.

درخواست خروج از همراه اول و ورود به ایرانسل حدود 1/5 برابر متقاضیان خروج از ایرانسل و ورود به همراه اول است

بنابر این، با توجه به آمار اعلام شده فوق توسط شرکت پایا ، نسبت تعداد درخواست‌های خروج از همراه اول و ورود به ایرانسل به تعداد درخواست‌های خروج از ایرانسل و ورود به همراه اول حدود 1/5 برابر است.

2- همکاری در اجرای مناسب طرح ترابردپذیری

بر اساس گزارش شرکت پایا (مجری فنی طرح ترابرد پذیری) مطابق نمودار زیر درصد همکاری ایرانسل در اجرای صحیح طرح ملی ترابردپذیری برای تغییر اپراتور از ایرانسل به همراه اول برابر با 86/8 درصد بوده است، در حالی که درصد همکاری همراه اول در اجرای این طرح ملی تنها 42/5 درصد است.

به عبارتی ایرانسل بیش از 2 برابر همراه اول در طرح ملی ترابردپذیری همکاری داشته است

بر اساس آمار ارائه شده اینطور می‌توان استنباط کرد که همکاری ایرانسل در تسهیل خروج مشترکان و به انجام رساندن پروژه ملی ترابردپذیری بیش از 2 برابر بوده است.

3- رضایتمندی مشترکان از عملکرد اپراتورها  

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای دریافت نظرات مشترکانی که متقاضی ترابرد بوده‌اند سامانه‌ای جهت انجام نظرسنجی از مشترکان به نشانی bpms.cra.ir/nazar-mnp راه اندازی کرده است. نمودار زیر که از بخش «مشاهده نتایج» این سامانه استخراج شده نشان دهنده میزان رضایت مشترکین از  عملکرد اپراتورهای ایرانسل و همراه اول در روند ترابرد پذیری است.

تاریخ استخراج : 26 خرداد ماه 1396

بر اساس نمودار ارائه شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی 77/70 درصد از شرکت کنندگان، عملکرد ایرانسل را متوسط و خوب ارزیابی کرده‌اند. این در حالی است که 86/07 درصد از مشارکت کنندگان در این نظر سنجی عملکرد همراه اول را بد و متوسط ارزیابی کرده‌اند؛ ازین رو می‌توان نتیجه این نظر سنجی را تأیید کننده مستندات ارائه شده در دو بخش نخست متن حاضر دانست.

بر اساس مستندات ارائه شده در صورت همکاری اپراتورها به‌ویژه همراه اول در جهت تسهیل اجرای طرح ملی ترابرد پذیری و باز گذاشتن فضای انتخاب برای تغییر اپراتور و عدم ایجاد مشکل در مسیر ترابرد مشترکان، آمار نهایی شماره‌های ترابرد شده‌ که می‌خواهند از این طرح ملی بهره بگیرند بیشتر می‌شود و برنده نهایی طرح ملی ترابرد پذیری مشترکانی خواهند بود که آزادانه بتوانند اپراتور خود را انتخاب کنند.

به وضوح قابل مشاهده است که با توجه به گزارش‌های ارائه شده برپایه‌ آمار رسمی شرکت پایا و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در هر سه شاخص اصلی سنجش موفقیت در طرح ترابرد پذیری تلفن همراه، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل موفق عمل کرده است".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-06-17 16:23

دیدگاه‌ها

تصویر آرمین
دوستان اشتباه کردم این کامنت گذاشتم متاسفانه ایرانسل دروغگوی بزرگ هست! هرچی میخوام ازش بیام بیرون نمیشه!!! ترابرد کردم به رایتل اما ایرانسل لعنتی درخواست من قبول نمی کنه
ارسال شده توسط آرمین در 01 تير 96 - 11:53
تصویر آرمین
مطمئن باشید بیشترین ترابرد به سمت ایرانسل و رایتل هست! پدر من هرکی می کرد نمی تونست خط دائمش رو به رایتل ترابرد کنه! با این که بدهیش هم صاف کرده بود! همراه اول نمیزاره! همراه اول جنبه رقابت نداره وفقط عاشق انحصارگرایی هست! یک گیگ میده ده هزار تومن!!! سیتنا خواهشا بچاپ بی طرف باش
ارسال شده توسط آرمین در 27 خرداد 96 - 18:22

افزودن دیدگاه جدید