کد مطلب: 

201558

حمایت از 60 مرکز نوآوری و شتاب دهی در کشور

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: از سال 93 تاکنون از 60 مرکز نوآوری و شتاب دهی در کشور توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت شده است.
حمایت از 60 مرکز نوآوری و شتاب دهی در کشور

به گزارش سیتنا، پرویز کرمی مشاور معاون علمی وفناوری رییس‌جمهوری، گفت: مراکز نوآوری، و کارآفرینی بخش مهم و بنیادین هدایت و شکل‌دهی توانمندی علمی نیروی انسانی تحصیل کرده به سوی ایده‌های نوآورانه، شکل‌گیری کسب و کارهای نوپا و در نهایت حرکت به سوی پی‌ریزی اقتصادی مبتنی بر دانش، نوآوری و فناوری هستند که با حمایت معاونت علمی و فناوری روند اثربخشی و فعالیت آن‌ها شتابی مضاعف گرفته است.

وی بیان کرد: حمایت معاونت علمی از مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها را گامی در جهت ترویج و گسترش نفوذ کسب وکارهای فناورانه و برآمده از دل دانشگاه‌ها و مراکز علمی در پیکره‌ی اقتصاد دانست و گفت: رشد کسب و کارهای دانش‌بنیان نوپا در سال‌های اخیر نشان داده است ظرفیت خارق‌العاده‌ی مراکز علمی و دانشگاهی کشور برای حرکت در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان، اکنون در حال شکوفایی و تحقق اقتصادی پویا مبتنی بر توانمندی‌های انسانی است.

کرمی این مراکز را یکی از عناصر اصلی تحقق اقتصاد دانش‌بنیان ارزیابی کرد و گفت: در پازل‌چینی و شکل‌دهی زمینه‌های لازم برای کسب و کارهای فناور، محرک‌ها و مقوم‌هایی مورد نیاز است که بر اساس همین ضرورت، مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده‌های فناوری به عنوان یکی از هدایتگران و تداوم بخش ایده‌های نو و کسب و کارهای نوپا نقشی کلیدی ایفا می‌کنند.

دبیر ستاد توسعه علم، فناوری  و اقتصاد دانش‌بنیان گفت: مراکز نوآوری، نوآوری و کارآفرینی بخش مهم و بنیادین هدایت و شکل‌دهی توانمندی علمی نیروی انسانی تحصیل کرده به سوی ایده‌های نوآورانه، شکل‌گیری کسب و کارهای نوپا و در نهایت حرکت به سوی پی‌ریزی اقتصادی مبتنی بر دانش، نوآوری و فناوری هستند که با حمایت معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری روند اثربخشی و فعالیت آن‌ها شتابی مضاعف می‌گیرد.

وی با بیان‌ این‌که بدیهی است نوآوری، جایگاهی محوری در پویایی و رشد کشورهای موفق در مسیر توسعه ایفا می‌کند اظهار کرد: بر همین مبنا ایجاد زیست‌بومی مساعد که بتواند راه رشد اقتصاد و پپیشرفت کشور را بر مبنای سرمایه‎های فکری و دانشی هموار کند، حمایت از شکل‌گیری و توسعه مراکز نوآوری به عنوان برنامه‌ای فراگیر در عرصه ملی از سوی معاونت علمی و فناوری مدنظر قرار گرفته است.

کرمی توجه ویژه معاونت علمی و فناوری به کارکرد ویژه مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده‌ها و مراکز کارآفرینی گفت: این مراکز در حقیقت با کارکردهای متنوع در زمینه کمک به ایجاد، رشد، توسعه و شکوفایی شرکت‌های نوپا به شمار می‌روند و معاونت علمی برای شکل دادن به حلقه‌های مفقوده‌ی عرصه علم تا کسب و کار، زمینه‌ی توسعه و تسهیل روند فعالیت این مراکز را فراهم آورده است.

کرمی ادامه داد: مراکز شتاب‌دهی ضمن ایجاد کردن فضایی مساعد برای  باروری و رشد نوآوری و کارآفرینی که عموم نقش‌آفرینان آن نیروی انسانی جوان و تحصیل‌کرده‌ی کشور هستند، به  توسعه یافتن محصول از مرحله آزمایشگاهی به بازار نیز کمک می‌کنند.

مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان، افزایش تعامل‌ها و ارتباطات اثربخش و شبکه‌سازی میان جوامع نوآوری و کارآفرینی را یکی از گام‌های دیگر برای کسب و کارهای نوپا برشمرد و گفت: مراکز نوآوری و شتاب‌دهی برای کمک به کسب و کارهای فناورانه از طریق برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌های تخصصی و رویدادهای کارآفرینی زمینه‌ تعامل میان نخبگان، مستعدین و فعالان این عرصه را فراهم می‌کنند؛ همچنین ضمن فراهم آوردن بستری به منظور تأمین مالی(vc ) و سرمایه‌گذاری برای ایده‌های جدید خدمات مشاوره، راهبری و  یادگیری‌های کارآفرینانه در ابعاد عمومی و مردمی را دنبال می‌کنند.

مشاور معاون علمی و فناوری ریس ‌جمهوری با بیان این‌که معاونت علمی و فناوری از سال 1393 روند تاسیس و پشتیبانی از مراکز نوآوری و شتابدهی فناوری را در دستور کار خود قرار داده است افزود: تاکنون در مجموع از راه‌اندازی، توسعه  نقش‌آفرینی بیش از 60 مرکز نوآوری و شتابدهی فناوری در عرصه ملی حمایت شده است و این روند ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در قالب این برنامه، تاکنون از مراکز نوآوری و شتابدهی مراکز دانشگاهی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پارک‌های علم و فناوری‌ و مراکزرشد، مراکز پژوهشی و فعالان بخش خصوصی در قالب اعطای کمک و تسهیلات حمایت مادی و معنوی به عمل آمده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-06-17 11:37

افزودن دیدگاه جدید