کد مطلب: 

201538

ارایه‌ی ظرفیت ترانزیت پهنای باند ایران به هند

وزیر ارتباطات ایران در دیدار وزیر ارتباطات هند، با اشاره به فضای مثبت موجود در روابط دو کشور، بر همکاری های دو جانبه و بسترسازی لازم در حوزه فناوری اطلاعات تاکید کرد.
توسعه‌ی همکاری‌های ایران و هند بر مبنای یادداشت تفاهم

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی که جهت شرکت در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی در ژنو به سر می برد، با مانوح سینها، وزیر ارتباطات هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر واعظی در این ملاقات با اشاره به فرهنگ و تمدن مشترک و پیشینه روابط دو کشور، سیاست جمهوری اسلامی ایران را توسعه همکاری های دو جانبه با این کشور اعلام کرد.

وی به فضای مثبت موجود میان دو کشور اشاره و بر ادامه این همکاری ها، بسترسازی لازم در حوزه فناوری اطلاعات و ارایه طرح های قابل توجه در حوزه دیتا و اینترنت تاکید کرد.

در این دیدار دکتر واعظی با توجه به وجوه مشترک، بین دو کشور و توانمندی های بالقوه و بالفعل در زمینه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات، با وزیر ارتباطات هند توافق کردند که بر مبنای یادداشت تفاهم همکاری موجود، همکاری های خود را در زمینه های مختلف توسعه دهند.

همچنین همکاری در توسعه فناوری، استفاده از تجارب مشترک برای ارتباطات روستایی، فعال کردن یادداشت تفاهم و ایجاد کارگروه مشترک و همکاری در سازمان های بین المللی ، تعدادی از زمینه های فعالیت  مورد توافق دو طرف در این دیدار بود.

همچنین  دو طرف بر تبادل تجارب در سیاست های توسعه ارتباطات زیرساخت، انتشار تمبر مشترک، تسهیل همکاری های بین بخش خصوصی دو کشور و ارایه ظرفیت ترانزیت پهنای باند ایران به هند تاکید کردند.

در ادامه این دیدار به منظور تحقق موارد یاد شده توافق شد به طور ادواری جلساتی با حضور وزرای مسوول و سایر مقامات ذیربط تشکیل و بر حسن اجرای تفاهمات بعمل آمده نظارت کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-06-15 17:59

افزودن دیدگاه جدید