کد مطلب: 

201474

"همراه اول" اپراتور برتر در استفاده‌ی حداکثری از منابع و مهارت‌های ایرانی

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی،‌ از اعلام عملکرد اپراتورها در شش ماهه اول سال 1395، در استفاده حداکثری از منابع و مهارت‌های ایرانی، بر اساس 11 شاخص، خبر داد.
"همراه اول" اپراتور برتر در استفاده‌ی حداکثری از منابع و مهارت‌های ایرانی

به گزارش سیتنا، حسین فلاح جوشقانی، درباره‌ی عملکرد اپراتورها در شش ماهه اول سال 1395، با اشاره به موضوع مصوبه 163 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، گفت: "آیین نامه اجرایی حمایت از صاحبان صنایع، منابع و مهارت های داخل کشور در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات" به منظور ارزیابی و نظارت بر عملکرد اپراتورها در رعایت استفاده حداکثری از منابع و مهارت های ایرانی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، تدوین شد.

وی تصریح کرد: این آیین نامه با هدف اجرای سیاست های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ابلاغ شده، توسط مقام معظم رهبری و در راستای اجرایی کردن موضوع مصوبه 163 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تدوین و اجرایی شده است.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تعیین شاخص های یازده گانه برای ارزیابی عملکرد اپراتورها در این زمینه خبر داد و افزود: استفاده از نیروی انسانی متخصص داخلی، استفاده از توان اجرایی داخلی، استفاده از خدمات مشاوره ای داخلی، استفاده از پیمانکاران داخلی، استفاده از تجهیزات فعال تولید داخل، استفاده از تجهیزات غیرفعال تولید داخل ،  از جمله شاخص های مورد ارزیابی در فعالیت اپراتورها است.

وی اظهار کرد: آموزش نیروی انسانی، اعلام برنامه توسعه به تولید کنندگان داخلی، اطلاع رسانی مناسب و ایجاد فرصت برای شرکتهای داخلی، انتقال فناوری به داخل کشور، توسعه، تحقیقات و تجاری سازی، نیز از دیگر شاخص های تعیین شده برای ارزیابی اپراتورها در سازمان تنظیم مقررات است.

فلاح جوشقانی، عملکرد اپراتورها در شش ماهه اول سال 1395، بر اساس شاخص های یازده گانه تعیین شده را  تشریح کرد و گفت:‌ از میان شرکت های ارایه کننده خدمات تلفن همراه، "شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)"، از شرکت های ارایه کننده خدمات ارتباطی ثابت، "شرکت پارس آنلاین" و در میان شرکت های ارایه کننده خدمات انتقال داده از طریق ارتباطات ماهواره ای "شرکت ایران سولار"، حایز رتبه نخست استفاده حداکثری از منابع و مهارت های ایرانی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات شدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-06-11 14:03

افزودن دیدگاه جدید