کد مطلب: 

201454

ایمن‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان

وبسایت مستقل "airlineratings.com" مجموعا ۴۰۷ شرکت هوایی را زیرذره‌بین قرار داده و نتایج بررسی خود را منتشر کرده است. همکاری با ناظران بین‌المللی، شمار تلفات جانی و اجرای مقررات ایمنی از جمله معیارهای این بررسی بوده‌اند.
ایمن‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان

به گزارش سیتنا، برنده اصلی این مقایسه تنها یک شرکت هوایی بوده و دیگر شرکت‌هایی که نمره بالا کسب کرده‌اند، به ترتیب حروف الفبا در فهرست گنجانده شده‌اند.

کانتاس (استرالیا)

شرکت هواپیمایی "کانتاس" متعلق به استرالیا در مکان اول قرار دارد. این شرکت با ۹۵ سال سابقه توانسته در زمینه ایمنی پرواز و جابه‌جایی مسافران صدرنشین فهرست‌ها شود. "کانتاس" از ۵۶ سال پیش تا به حال هیچ‌گونه سانحه هوایی نداشته است. آخرین سانحه‌ منجر به تلفات این شرکت هواپیمایی به ۶۹ سال پیش باز می‌گردد.

ایر نیوزلند (نیوزلند)

آخرین سانحه هوایی که شرکت "ایرنیوزلند" تجربه کرد، ۳۷ سال پیش بود.

آلاسکا ایرلاینز (آمریکا)

شرکت "آلاسکا ایرلاینز" از سال ۱۹۴۴ فعالیت خود را آغاز کرد و هفتمین شرکت هوایی ارزان‌قیمت در جهان به شمار می‌رود. مسئولان آلاسکا ایرلاینز همواره به دنبال فناوری‌های جدید هستند، برای نمونه این شرکت یکی از نخستین شرکت‌های هواپیمایی در جهان بود که سرویس چک‌این آنلاین از طریق اینترنت را برای مسافرانش فراهم کرد و دستگاه‌های اتوماتیک چک‌این را در فرودگاه‌ها به راه انداخت.

آل نیپون ایرویز (ژاپن)

در سال ۲۰۱۳ شرکت هواپیمایی "آل نیپون ایرویز" از سوی مجله Air Transport World (ATW) "بهترین خط هواپیمایی سال" لقب گرفت. با این حال بروز مشکلات فنی در موتور یکی از پروازهای این شرکت در همان سال موجب شد تا آل نیپون ایرویز صدرنشینی خود را از دست بدهد.

امریکن ایرلاینز (آمریکا)

"امریکن" یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایالات متحده به شمار می‌رود. در سال ۲۰۱۳ امریکن با "یو اس ایرویز" ادغام و به این ترتیب به بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان تبدیل شد.

کاتای پاسیفیک (هنگ‌کنگ/ چین)

در سال‌های اخیر شرکت هواپیمایی "کاتای پاسیفیک" تنها یک سانحه هوایی داشته که به زخمی شدن تنها یک نفر منجر شد. آخرین سانحه هواپیمایی این شرکت که تلفات جانی به همراه داشت، به ۴۴ سال پیش باز می‌گردد.

امارات (امارات متحده عربی)

شرکت هواپیمایی "امارات" از زمان تأسیس‌اش در ۳۰ سال پیش، هیچ سانحه هوایی منجر به مرگ نداشته و هیچ‌کدام از هواپیماهایش را نیز از دست نداده است. تجهیز و گسترش ناوگان هوایی با هواپیماها و فناوری مدرن موجب شده تا خطوط هواپیمایی امارات جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های هواپیمایی خاورمیانه و جهان تثبیت کند.

اتحاد (امارات متحده عربی)

شرکت هواپیمایی "اتحاد" فعالیت خود را در سال ۲۰۰۳ آغاز کرد. از آن زمان تا کنون این شرکت جوایز متعددی را به خاطر راحتی و ارائه سرویس مناسب به مسافران دریافت کرده است. در سال ۲۰۱۲ هواپیمایی "اتحاد" از سوی World Travel Awards "شرکت هواپیمایی پیشرو" لقب گرفت. این شرکت تا کنون سانحه هوایی با تلفات انسانی بالا نداشته است.

اوا ایر (تایوان)

اوا ایر یک شرکت هواپیمایی تایوانی است که در سال ۱۹۸۹ تأسیس شد. در سال ۲۰۰۷ این شرکت، طراحی داخلی هواپیماهای مسافری خود را مدرنیزه کرد و از آن زمان تا به امروز استانداردهای راحتی و ایمنی پرواز خود را در بالاترین سطح نگاه داشته است.

فن‌ایر (فنلاند)

فن ایر بزرگترین شرکت هواپیمایی فنلاند به شمار می‌رود. این شرکت در سال ۱۹۲۳ شروع به کار کرد و در رتبه ششم باسابقه‌ترین خطوط هوایی جهان قرار دارد. فن ایر تمامی استانداردهای بین‌المللی ایمنی پرواز را داراست و شمار سانحه‌های هوایی که در کارنامه خود دارد، به طرز قابل‌توجهی پایین است.

هواپیمایی هاوایی (آمریکا)

هواپیمایی هاوایی روز ۳۰ ژانویه ۱۹۲۹ تحت عنوان "خطوط هواپیمایی بین جزیره‌ای" (Inter-Island-Airways) تأسیس شد. این شرکت در رتبه یازدهم بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی ایالات متحده به شمار می‌رود و از نوامبر ۲۰۰۳ صدرنشین فهرست "سر وقت‌ترین" خط هواپیمایی این کشور است. هواپیمایی هاوایی در تاریخ فعالیت خود هیچ‌گونه سانحه هوایی و تلفات انسانی نداشته و هیچ‌کدام از هواپیماهای ناوگان خود را هم از دست نداده است.

خطوط هوایی ژاپن (ژاپن)

در سال ۲۰۱۰ شرکت "خطوط هوایی ژاپن" اعلام ورشکستگی کرد و مجبور شد ساختار خود را از نو تعریف کند. آخرین سانحه هوایی این شرکت به ۳۱ سال پیش باز می‌گردد که بیش از ۵۰۰ کشته بر جای گذاشت. این سانحه به عنوان یکی از وخیم‌ترین سوانح هوایی تاریخ لقب گرفت. در سال‌های گذشته شرکت "خطوط هوایی ژاپن" موفق به بهبود چهره تجاری خود شده است.

کی‌ال‌ام

شرکت هواپیمایی "کی‌ام‌ال" بزرگترین شرکت هواپیمایی ملی هلند به شمار می‌رود. کی‌ال‌ام ۷ اکتبر ۱۹۱۹ آغاز به کار کرد و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در جهان شناخته می‌شود. ناوگان هوایی کی‌ال‌ام از ۱۱۵ فروند هواپیما تشکیل شده است. در سا‌ل‌های اخیر این شرکت هیچ‌گونه سانحه هوایی قابل‌توجهی نداشته است.

لوفت‌هانزا (آلمان)

شرکت "لوفت‌هانزا" یکی از بزرگترین خطوط هواپیمایی جهان شناخته می‌شود و از نظر ایمنی استانداردهای بسیار بالایی دارد. آخرین سانحه هوایی این شرکت به ۲۳ سال پیش مربوط می‌شود. در سال‌های اخیر لوفت‌هانزا تنها تعداد معدودی سانحه هوایی داشته است.

هواپیمایی اسکاندیناوی

تأسیس هواپیمایی اسکاندیناوی به سال ۱۹۴۶ باز می‌گردد. این شرکت حامل پرچم‌های دانمارک، سوئد و نروژ است. آخرین باری که هواپیمایی اسکاندیناوی تلفات انسانی داشت، ۱۳ سال پیش بود. این حادثه وخیم‌ترین سانحه هوایی بود که این شرکت چند ملیتی در تاریخ خود داشت. در سال‌های اخیر اما این شرکت توانسته کارنامه خوبی از خود به جای بگذارد.

هواپیمایی سنگاپور (سنگاپور)

شرکت هواپیمایی سنگاپور یکی از بهترین خطوط هواپیمایی قاره آسیا به شمار می‌رود. ناوگان هوایی این شرکت جدید و مدرن است و در سال‌های اخیر جوایز متعددی را در عرصه حمل و نقل هوایی کسب کرده است. هواپیمایی سنگاپور که در سال ۱۹۷۲ تأسیس شده، چندین بار عنوان "بهترین خط هوایی سال جهان" را به خود اختصاص داده است. این شرکت در تمام سال‌های فعالیت تنها یک بار سانحه هوایی داشته که آن نیز به ۱۴ سال پیش باز می‌گردد.

خطوط هواپیمایی سوئیس

از سال ۲۰۰۵ خطوط هواپیمایی سوئیس به شکل یکی از زیرمجموعه‌های شرکت هواپیمایی آلمانی "لوفت‌هانزا" درآمد. تاریخچه فعالیت این شرکت چندان بدون عیب و نقص نبوده اما با این حال هیچ‌گونه مورد وخیمی نیز نداشته است. تنها سانحه هوایی جدی این شرکت ۱۲ سال پیش رخ داد.

یونایتد ایرلاینز (آمریکا)

این شرکت هواپیمایی آمریکایی از سال ۲۰۱۰ زیرمجموعه‌ای از شرکت "یونایتد کنتیننتال هولدینگز" به شمار می‌رود. ناوگان هوایی "یونایتد ایرلاینز" ۷۰۰ فروند هواپیما دارد و به دلیل شمار بالای پروازهای این شرکت، تعداد سوانح هوایی که تا کنون تجربه کرده، اندک نبوده‌اند و لب مرز قرار دارند.

ویرجین آتلانتیک (بریتانیا)

ناوگان هوایی "ویرجین آتلانتیک" از ۳۸ فروند هواپیما تشکیل شده که به طور متوسط نزدیک به ۹ سال قدمت دارند. این شرکت هواپیمایی سالانه نزدیک به ۵ و نیم میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند. تا کنون هیچ‌کدام از هواپیماهای این شرکت سقوط نکرده است. ویرجین آتلانتیک در سال ۱۹۸۴ تأسیس شد. در سال ۲۰۰۳ این شرکت توانست جایزه "بهترین سیستم سرگرمی در پرواز" را از آن خود کند.

ویرجین استرالیا

"ویرجین بلو" در سال ۲۰۰۰ به عنوان یک شرکت ارائه‌کننده پروازهای ارزان‌قیمت آغاز به کار کرد. در سال ۲۰۱۱ این شرکت نام خود را به "ویرجین استرالیا" تغییر داد. پس از شرکت هواپیمایی کانتاس، ویرجین استرالیا دومین شرکت هوایی بزرگ استرالیا به شمار می‌رود. ویرجین استرالیا هم در عرصه پروازهای داخلی و هم در عرصه پروازهای بین‌المللی توانسته وجهه معتبر و خوبی به‌دست آورد.

امروزه هواپیما اصلی‌ترین وسیله حمل و نقل است. در سال‌های اخیر وقوع برخی سوانح هوایی وخیم خیلی از مسافران را ترسانده است. در این بین شرکت‌های هوایی هر کدام با استانداردهای ایمنی متفاوت سعی در جلب نظر مسافران دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-06-10 16:34

افزودن دیدگاه جدید