کد مطلب: 

201392

تنها 800 هزار سیم کارت کودک به صورت رایگان میان دانش آموزان توزیع شد

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس، گفت: سیم کارت کودکان تنها به میزان ۸۰۰ هزار عدد به صورت رایگان میان دانش آموزان توزیع شد که این موضوع نیز جای سوال دارد.
تنها 800 هزار سیم کارت کودک به صورت رایگان میان دانش آموزان توزیع شد

به گزارش سیتنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در جریان طرح سوال خود از وزیر ارتباطات در جلسه علنی سه‌شنبه مجلس، اظهار کرد: تنها دغدغه وزارت ارتباطات در این سالها پهنای باند بوده انگار که اتوبان و فرودگاه ایجاد کنیم اما برای استفاده چه کسی؟ برای اینکه افراد خارجی در آن مانور بدهند؟ مگر بنا نبود فضای مجازی را مدیریت کنیم و بعد اتوبان و فرودگاه بزنیم؟

وی افزود: امروز به دلیل گستردگی و فراگیری فضای مجازی ضرورت استفاده از قابلیت‌ها و امکانات آن برای همه افراد و سازمان‌ها ضروری به نظر می‌رسد و بسیاری از فعالیت‌های روزمره بدون استفاده از این شبکه امکان پذیر نیست. امروز فضای مجازی نسل سوم دیگر فضای مجازی نیست بلکه حقیقت مجازی است و ما باید با این واقعیت هوشمندانه و فعالانه مواجه شویم نه اینکه آن را فقط فیلتر کنیم بلکه باید آن را بشناسیم و از آن درست استفاده کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طبق اعلام مرکز رسانه ای دیجیتال ۵۳ در صد مردم عضو یکی از شبکه های اجتماعی هستند گفت: میانگین حضور روزانه ایرانی ها در فضای مجازی بین ۵ تا ۹ ساعت است در حالی که میانگین جهانی ماهانه ۱۶ ساعت است. همچنین ۱۹ تا ۲۰ میلیون نفر از کاربران اینترنت در ایران زیر ۱۸ سال هستند. این درحالی است که صنعت تصاویر محرک جنسی پرسودترین صنعت تجارت الکترونیک است.

حاجی دلیگانی همچنین گفت: ۶۰ درصد صفحات اینترنتی سایت‌های جنسی هستند که برای دانش آموزان در مواجه با آن‌ها خطرات بسیاری وجود دارد. همچنین ۵۶ درصد کل اینترنت منطقه غرب آسیا در ایران مصرف می‌شود. در آمریکا زمان فروختن امتیاز استفاده از اینترنت، مشخصات متقاضی ثبت می‌شود، این در حالی است که در ایران امکان دسترسی بدون احراز هویت و به سادگی وجود دارد. این تصمیمات با کدام اصول همخوانی دارد؟

وی اضافه کرد:  از سوی دیگر سیم کارت کودکان تنها به میزان ۸۰۰ هزار عدد به صورت رایگان میان دانش آموزان توزیع شد که این موضوع نیز جای سوال دارد.

این نماینده مجلس با طرح این سوال که چرا تاکنون شبکه ملی اطلاعات به صورت کامل اجرایی نشده است و چرا برای همراه اول و شرکت های دیگر در خصوص سیم کارت کودکان محدودیت ایجاد کردید؟ گفت: چرا برای بیش از هزار سروری که با میلیاردها تومان برای هوشمندی شبکه ملی اطلاعات در نظر گرفتید مشکل ایجاد شده است؟ بسترسازی ۷۰ درصد جرائم در فضای مجازی ایجاد می‌شود. بنابراین چرا مسئولان در این خصوص منفعلانه عمل می‌کنند؟

حاجی همچنین گفت: در کره جنوبی ۸۰ درصد اینترنت داخلی استفاده می‌شود و ۲۰ درصد مابقی نیز ساماندهی می‌شود، اما در کشور ما بالای ۹۰ درصد اینترنت خارجی استفاده می‌شود و هیچ نظارتی بر آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی به قتلگاه جوانان و نوجوانان تبدیل شده و موجب از بین بردن مبانی اعتقادی مردم می‌شود، گفت: متاسفانه این فضای ناسالم رها شده است.

این نماینده مجلس در پایان در واکنش به اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر نادرست بودن آمارهای ارائه شده از سوی وی اعلام آمادگی کرد در مناظره با وزیر مستندات خود را ارائه کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-06-07 13:16

افزودن دیدگاه جدید