کد مطلب: 

201297
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان:

۸۸ میلیارد ریال وجوه اضافی اخذ شده‌ی تلفن ثابت به مشترکان مسترد شد

با ورود سازمان حمایت و پیگیریهای انجام شده در راستای استیفای حقوق مصرف کنندگان، اضافه وجوه اخذ شده در قبوض تلفن ثابت ، بابت حداقل کارکرد و بدهی معوق ثبت نام تلفن ثابت، جمعاً به مبلغ ۸۸ میلیارد ریال به مشترکین بازگشت داده شد.
۸۸ میلیارد ریال وجوه اضافی اخذ شده‌ی تلفن ثابت به مشترکان مسترد شد

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، در سال 1395 پس از انعکاس اخباری در فضای رسانه ای کشور و پیرو شکوائیه‌ها و گزارشات متعدد مردمی مبنی بر اخذ وجوه اضافی از سوی برخی از شرکتهای مخابرات استانی از متقاضیان ثبت‌نام تلفن ثابت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به بررسی موضوع اقدام کرد.

در بررسی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان این سازمان، مشخص شد براساس بند (6) مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، حداقل کارکرد ماهانه هر خط تلفن ثابت اعم از تماس ثابت به ثابت درون استان ، ثابت به ثابت بین استانی و تماس با تلفن همراه و تماس بین المللی برای مشترکین روستاها به میزان 200 دقیقه مکالمه درون استانی معادل 9 هزار ریال و برای سایر مشترکین به میزان 330 دقیقه مکالمه درون استانی معادل 14 هزار و 850 ریال تعیین و محاسبه می شود.

این گزارش حاکی است، با بررسی قبوض صادره در دوره زمانی مرداد و شهریور سال 95 ، علیرغم آنکه ملاک حداقل کارکرد تعیین شده در مصوبه مذکور ، مجموع کارکرد خط اعم از تماس ثابت به ثابت درون و برون استانی ، همراه و بین الملل می باشد.

شرکت مخابرات، مبنای حداقل کارکرد را فقط براساس کارکرد تلفن ثابت به ثابت درون استانی لحاظ کرده و براین اساس ، صرفنظر از سایر کارکردهای خط تلفن ، در آن دوره (تماسهای برون استانی ، تماس با تلفن همراه و تماس بین الملل ) در صورتی که کارکرد قبض مشترک ، صرفاً برای تماس ثابت به ثابت درون استانی در شهرها ، کمتر از 14850 ریال در ماه (29 هزار و 700 ریال قبوض دوره 2 ماهه ) و در روستاها ، کمتر از 9 هزار ریال ( 18 هزار ریال برای دو ماه ) می باشد ، کل مبلغ 29700 ریال را از مشترکین شهری و 18000 ریال را از مشترکین روستانی اخذ می نمود ، که با پیگیری این سازمان و همکاری شرکت مخابرات رویه مذکور اصلاح و مابه التفاوت وجوه اضافه ماخوذه ، به مبلغ بیش از 60 میلیارد ریال محاسبه و طی قبوض بعدی با بستانکار کردن مشترکین به آنها عودت گردید.

بر این اساس، در همین بازه زمانی شرکت مخابرات بر اساس تفسیر خود از بند 2 مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ، اقدام به اخذ مبلغ 100 هزار ریال با عنوان بدهی معوق ثبت نام تلفن ثابت از حدود 280 هزار مشترک درشهر تهران ، کرده بود که با همکاری شرکت مذکور مبلغ 28 میلیارد ریال به ازای هر مشترک 100 هزار ریال در قبوض بعدی ، به مشترکین مسترد شد.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان معتقد است همیاری و همکاری مردم در مطالبه حقوق خویش کمک بزرگی به اصلاح رویه و اعاده وجوه اضافی در این زمان محدود بوده و از مردم عزیز کشورمان درخواست می نماید هرگونه گزارش در خصوص تخلفات اقتصادی نظیر گرانفروشی، کم فروشی و ... را از طریق تلفن 124 به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور اطلاع دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-06-01 21:14

دیدگاه‌ها

تصویر احویزادگان محمد کریم
ودایع مشترکین ثابت و سیار چرا پرداخت نمیشود وتکلیف این سو استفاده عظیم چه خواهد شد؟
ارسال شده توسط احویزادگان محمد کریم در 16 خرداد 96 - 04:38

افزودن دیدگاه جدید