کد مطلب: 

201033
در حاشیه نمایشگاه اینوتکس و در نشست تخصصی شهر هوشمند، عنوان شد:

لزوم تدوین نقشه راهی منسجم برای رسیدن به شهرهای هوشمند در کشور

ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX2017) به همت پارک فناوری پردیس و با پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف تعریف همکاری‌های بین‌المللی فناوری ‌و ارتقای توان فناورانه شرکت‌های ایرانی و با حضور جمعی از صاحبان فناوری، صنعتگران، دانشمندان و بازرگانان داخلی و خارجی برگزار شد.
لزوم تدوین نقشه راهی منسجم برای رسیدن به شهرهای هوشمند در کشور

به گزارش خبرنگار سیتنا، در طی برگزاری این نمایشگاه که در واقغ مرکزی جهت تبادل فناوری و سرمایه گذاری به حساب می آمد، ابزارهای مختلفی برای مذاکره و همکاری بین شرکتهای داخلی و خارجی به کار گرفته شد.

به وجود آوردن زمینه مساعد جهت انجام ملاقات‌هاى علمی و اقتصادى بین هیئت های کشورها در جهت ایجاد حسن تفاهم میان آنها بیانگر بعد دیگرى از فلسفه وجودى این نمایشگاه‌ به حساب می آمد.

همچنین آشنایی مردم و متخصصین با فناوری و تکنیک‌هاى جدید و مدرن در سطح جهانى، بالا بردن سطح کمى و کیفى تولید و آشنا ساختن کشورهاى مختلف با امکانات و استعدادهاى دیگر کشورها، از دیگر اهداف برگزارى این نمایشگاه‌ بین‌المللى به شمار مى‌ آمد.

گفتنی است در حاشیه برگزاری این نمایشگاه نشست های تخصصی با موضوعات نوآوری و مدلهای کسب و کار برهم زننده، روش‌ های نوین در تامین مالی نوآوری‌ های فناورانه، فناوری و نوآوری در خدمت هوشمندی پزشکی، تجاری‌ سازی صنایع فرهنگی با رویکرد شبکه‌ای، توسعه زیست‌بوم اینترنت اشیا در ایران (IOT): چالش‌ها و فرصت‌ها و شهرهای آینده: هوشمند و پایدار برگزار گردید.

در روز دوم برگزاری نشست های تخصصی و از آنجایی که شهرنشینی نیروی محرکه دست یافتن به توسعه پایدار در قرن بیست و یکم است و توسعه تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات نقش بسیار مهمی در ایجاد توسعه پایدار شهری ایفا می کند، تا جایی‌که اصلاح شهر هوشمند نقطه اتصال شهرنشینی فزاینده قرن بیست و یکم و گسترش تکنولوژی های نوین به حساب می آید، نشست تخصصی در این خصوص با حضور دکتر مهدی بینا مدیرکل فناوری های نوین فاوا ریاست جمهوری و مدیر پروژه دولت هوشمند در مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران، دکتر بابک نگاهداری رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، DR Wolfgang loibl معاون برنامه ریزی و هماهنگ کننده شهرهای هوشمند AIT اتریش و پروفسور Antonio j.jara از کشور اسپانیا برگزار گردید.

در این نشست دکتر بینا ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در زمینه توسعه شهرهای هوشمند در کشور گفت: فناوری های نوین نقش بسیار پررنگی در حل چالش های جهان دارند و همانطور که می دانید سازمان ملل متحد نقشه راهی را با عنوان برنامه توسعه پایدار در این زمینه ارائه داده است که ما بر اساس آن و همچنین بر اساس رصد فناوری های نوینی که انجام داده ایم مبتنی بر نقشه راه دولت هوشمند، پایلوت های موفقی از هوشمندسازی را در کشور برقرار نمودیم.

بینا گفت: با بررسی های صورت گرفته مشخص است که در 10 سال آینده شاهد تحول سریع فناوری خواهیم بود بنابر این باید به سمت دستیابی به شهرهای هوشمند حرکت کنیم.

وی ادامه داد: یونسکو و ITU شهرهای  هوشمند را اینگونه تعریف می کند که شهر هوشمند شهری نو آور است که از فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده می کند تا کیفیت زندگی، کارایی عملیات شهر و خدمات بعلاوه رقابت پذیری را ارتقا دهد.

مدیر پروژه دولت هوشمند ادامه داد: برای رسیدن به حاکمیت مطلوب باید عقب ماندگی های خود را در حوزه دولت الکترونیک در کشور جبران کنیم که برای این منظور ضروری است با تدوین نقشه راهی منسجم و برنامه زمان بندی عملیاتی بتوانیم به روش های سریع و مستقل از ساختارهای جاری که در کشور داریم خدمات دولت همراه و در نهایت دولت هوشمند را ارائه کنیم که این مهم در نهایت منجر به عملکرد دولت در حاکمیت مطلوب و همچنین رضایتمندی مردم و رشد چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در رتبه بندی های جهانی دولت الکترونیک می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-28 17:35

افزودن دیدگاه جدید