کد مطلب: 

201009

بازداشت دو خبرنگار دیگر در ترکیه

بازداشت خبرنگاران در ترکیه همچنان ادامه دارد. علیه دو تن از همکاران روزنامه‌ منتقد دولت "سوزجو"‌در این کشور حکم بازداشت صادر شده است.
بازداشت دو خبرنگار دیگر در ترکیه

به گزارش سیتنا، دو تن از خبرنگاران روزنامه "سوزجو" در ترکیه بازداشت شده‌اند. به گزارش خبرگزاری دوغان، بعد از این که این دو نفر برای یک هفته در بازداشت موقت به سر بردند یک قاضی برای هر دو حکم بازداشت صادر کرد.   

مدیحه اولگون، مسئول آنلاین و بکیر گوکمن اولو، گزارشگر این روزنامه به ارتباط با جنبش فتح‌الله گولن، متهم شده‌اند؛ در حالی که روزنامه "سوزجو" منتقد قاطع گولن محسوب می‌شود.

فتح‌الله گولن از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه سردمدار اصلی کودتای نظامی نافرجام این کشور در سال گذشته شناخته شده است.

هر دوی این خبرنگاران در هفته گذشته طی حمله‌ غافلگیرانه ‌پلیس در خانه‌هایشان بازداشت شدند. دوغان می‌نویسد، چند تن از سایر همکاران این روزنامه نیز مورد تفتیش قرار گرفته‌اند.

به علاوه، یکی از همکاران بخش مالی روزنامه "سوزجو" هم بازداشت و چندی بعد آزاد شد. حزب جمهوری خلق ترکیه (CHP) که بزرگ‌ترین حزب منتقد دولت این کشور است از اقدام علیه این روزنامه به شدت انتقاد کرده است.

گفته می‌شود که یکی از بازداشت‌شدگان اندکی پیش از کودتای اخیر ترکیه راجع به برنامه‌های مرخصی رئیس‌جمهور این کشور گزارش داده است. طبق گزارش‌ها، همین می‌تواند دلیل بازداشت او بوده باشد.

به گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز، دست کم ۱۴۵ تن از همکاران رسانه‌های ترکیه در زندان به سر می‌برند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-27 17:51

افزودن دیدگاه جدید