کد مطلب: 

201008
در واکنش به شایعات پیرامون تلاش دولت برای حذف علی مطهری؛

صادقی: هشدار به برخی وزرا؛ سکوت نخواهم کرد/ واعظی: در انتخاب هیات رئیسه دخالت نمی‌کنیم

در آستانه انتخاب هیات رئیسه جدید مجلس دهم، زمزمه‌هایی درباره تلاش برای کنار گذاشتن علی مطهری از این هیات به گوش می‌رسد؛ در این میان شایعاتی مبنی بر تلاش برخی اعضای هیات دولت برای هموار کردن مسیر این اقدام، منتشر شده است.
صادقی: هشدار به برخی وزرا؛ سکوت نخواهم کرد/ واعظی: در انتخاب هیات رئیسه دخالت نمی‌کنیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، با نزدیک شدن به موعد انتخاب هیات رئیسه‌ی جدید برای سال دوم مجلس دهم، خبر از تلاش‌هایی می‌رسد که مهم‌ترین هدف آن حذف علی مطهری از مسند نایب رئیسی مجلس است.

در چند روز گذشته بعضی از نمایندگان مجلس و خبرنگاران گزارش داده‌اند که مذاکراتی برای تغییر ترکیب فعلی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در حال انجام است که حذف علی مطهری یکی از محورهای این مذاکرات است.

ظاهرا نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری رایزنی‌های گسترده‌ای را با نمایندگان اصول‌گرا آغاز کرده‌اند تا در ازای حمایت از گزینه‌های مورد نظر آنها مانع حضور مطهری در هیات رئیسه سال دوم شوند.

به گزارش سیتنا، امروز ششم خرداد، اعضای هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس ایران متشکل از اصلاح‌طلبان برای تصمیم‌گیری درباره انتخابات هیات رییسه مجلس جلسه تشکیل دادند.

محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید مجلس گفت درباره احتمال حذف شدن آقای مطهری در فراکسیون امید "به‌طور مفصل" صحبت شده و خط قرمز این فراکسیون حفظ دو نایب رییس فعلی مجلس است.

در همین حال، محمود صادقی، نماینده تهران  در توییتر خود نوشت: "اگر برخی از وزرا دوباره در انتخاب هیات رئیسه مجلس دخالت کنند، سکوت نخواهم کرد".

او همچنین توئیت کرد: "هشدار به برخی وزرای دولت؛ تکرار تعامل با فرصت‌طلبانِ عهدشکن در انتخاب هیأت‌رئیسه مجلس، به مناسبات فراکسیون امید با دولت دوازدهم آسیب می‌زند".
 

صادقی از هیچ وزیری نام نبرده است، اما در برخی خبرنگاران پارلمانی در شبکه‌های اجتماعی  نوشته‌اند که بعضی از وزرای دولت روحانی مشغول مذاکره با نمایندگان هستند تا به انتخاب علی مطهری برای ریاست سال دوم مجلس رای ندهند.

اما اینستاگرام محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دخالت اعضای هیات دولت در انتخاب هیات رییسه را به شدت تکذیب کرده و نوشته است: "انتخاب هیات رییسه مجلس، حق نمایندگی است و دولت هیچ دخالتی در این امر ندارد، به نظر می‌رسد این‌گونه شایعه‌ها برای ایجاد اختلاف و بر هم زدن رابطه خوب دولت و مجلس است و هدفی جز کاستن از شیرینی انتخابات ندارد".

در همین حال، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که انتخابات هیات رئیسه مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه انجام خواهد شد.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا و در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر رایزنی برخی جریانات سیاسی مجلس برای حذف علی مطهری از نایب‌رئیسی مجلس، گفت: این نمایندگان هستند که تعیین می‌کنند چه کسانی رئیس، نایب رئیس و عضو هیات رئیسه باشند. آقای مطهری هم فردی دوستداشتنی است و شأن خودش را دارد. نباید با شیطنت به دنبال ایجاد چنین اختلافاتی بود چراکه هیات رئیسه مجلس با رای نمایندگان شکل می‌گیرد و عزل و نصب نیست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-27 17:36

افزودن دیدگاه جدید