کد مطلب: 

200970

شگرد جدید کلاهبرداران برای فریب دارندگان گوشی آیفون

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى از شگرد نوین سارقان و کلاهبرداران فضاى سایبر براى دستیابى به اپل آیدى گوشى‌هاى هوشمند از طریق فیشینگ سایت اپل خبر داد.
شگرد جدید کلاهبرداران برای فریب دارندگان گوشی آیفون

به گزارش سیتنا، سرهنگ جواد جهانشیرى در رابطه با شگرد نوین از سوى برخى کلاهبرداران فضاى سایبرى گفت: با توجه به شکایت احدى از شهروندان مبنى بر اینکه فرد سارقى با دستیابى به iCloud گوشى آیفون علاوه بر سرقت گوشى توانسته رمز اپل آیدى گوشى را تغییر و از دسترس صاحب آن خارج نماید، لذا فرایند رسیدگى به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
 
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا استان در تحقیقات مقدماتى متوجه شدند شاکى در لیست شماره تماس‌هاى ضرورى خود نام پدر خویش را ذخیره نموده که سارق توانسته از طریق همین شماره، پیامکى جعلى از طرف سایت اپل تحت عنوان اینکه "گوشى شما هم اکنون در موقعیت جغرافیایى *** قرار گرفته که با وارد نمودن رمز iCloud خود مى‌توانید موقعیت دقیق و جزئیات اطلاعات آن را ببینید!" ارسال نماید که متاسفانه شاکى نیز بلافاصله بدون توجه به توصیه‌هاى پلیس و تشخیص سایت واقعى از سایت جعلى و فیشینگ شده اقدام به وارد نمودن اطلاعات iCloud و رمز اپل آیدى خود نموده‌است.
 
سرهنگ جهانشیرى ادامه داد: با توجه به شواهد موجود پیامک حاوى سایت پیشنهادى که رمز عبور را درخواست نموده جعلى و سایت آن فیشینگ شده بوده است و فرد سارق با دست یابى به iCloud گوشى اپل رمز آن را نیز تغییر داده و هرگونه دست یابى به گوشى را غیر ممکن ساخته است.
 
رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى تصریح کرد: با توجه به اینکه برخى گوشى‌هاى هوشمند از فضاى ابرى پشتیبانى مى‌کنند و دست یابى به فضاى ابرى مى‌تواند سایر دسترسى‌ها را میسر نماید لذا شهروندان در هنگام ورود به اینگونه از سایت‌ها به آدرس سایت مذکور و جزئیات آن دقت نمایند تا ناخواسته اطلاعات حساب کاربرى و رمز عبور خود را از طریق سایت‌هاى جعلى در اختیار سارقین قرار ندهند.
 
شایان ذکر است پلیس فتا از کلیه کاربران مى‌خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت نموده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع گردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-26 19:08

افزودن دیدگاه جدید