کد مطلب: 

200922
ادامه‌ی تقابل رسانه‌های عربستانی و اماراتی با رسانه‌های قطری؛

دلایل سایت سعودی مبنی بر ساختگی بودن هک خبرگزاری قطر

اگرچه خبرگزاری رسمی قطر اظهارات نسبت داده شده به امیر این کشور درباره روابط دوحه با کشورهای منطقه و آمریکا را تکذیب و تاکید دارد که سایت این خبرگزاری از سوی گروهی ناشناس هک شده است، اما سایت اینترنتی شبکه‌ی العربیه با ذکر دلایلی، هک شدن سایت خبرگزاری قطری را ساختگی می داند.
دلایل سایت سعودی مبنی بر ساختگی بودن هک خبرگزاری قطری

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، در پی اظهاراتی که به تازگی به شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی، امیر قطر نسبت داده شد، خبرگزاری رسمی قطر (قنا) این اظهارات را تکذیب و اعلام کرد که سایتش از طرف گروهی ناشناس هک شده و اخبار دروغین منتشر شده است.

این خبرگزاری در حساب کاربری خود در توئیتر نیز هک سایت خود را اعلام کرد و از رسانه‌ها خواست به اظهارات ساختگی امیر قطر توجه نکنند.

اما سایت اینترنتی شبکه‌ی العربیه با ذکر دلایلی، تاکید دارد که هک شدن سایت خبرگزاری قطری ساختگی است و اظهارات منتسب به امیر قطر صحت دارد.

در تشریح این موضوع، سایت سعودی العربیه نوشت: امیر قطر در مراسم پایان تحصیل هشتمین دوره سربازان خدمت ملی در میدان «معسکر الشمال» گفته است که «همزمان با سفر دونالد ترامپ به عربستان، قطر هدف حملات ظالمانه‌ای قرار گرفته که به دلایل روشنی می‌خواهند قطر را مرتبط با تروریسم معرفی کنند.» این سخنان امیر قطر را خبرگزاری قطر منتشر کرد، لیکن بلافاصله ادعا کرد که پایگاه اینترنتی این خبرگزاری هک شده است، اما دلایل زیر نشان می‌دهد که بر خلاف ادعاها، پایگاه اینترنتی مورد نظر هک نشده بود.

1.تلویزیون قطر ساعاتی قبل از مطرح شدن ادعای هک شدن سایت خبرگزاری، سخنان شیخ تمیم را به صورت زیر نویس منتشر کرد.
2.خبرگزاری قطر، سخنان شیخ تمیم را در حساب اینستاگرام این خبرگزاری نیز منتشر کرد. همگان می‌دانند که امنیت حساب‌های اینستاگرام توسط فیسبوک تامین می‌شود و هک شدن این حساب‌ها کاری بسیار دشوار و در اغلب موارد ناممکن است.
3.خبرگزاری قطر صبح روز بعد، سخنان شیخ تمیم را در حساب انگلیسی خود در اینستاگرام نیز منتشر کرد.
4.خبرگزاری قنا، سخنان شیخ تمیم را در حساب خود در گوگل‌پلاس منتشر کرد. شرکت گوگل دائما به این موضوع که حساب‌های گوگل‌پلاس غیرقابل نفوذ هستند به خود بالیده است.

در همین حال، رسانه‌های عربستانی و اماراتی از یک سو و رسانه‌های قطری از سوی دیگر یکدیگر را متهم می‌کنند. رسانه‌های قطری اظهارات منتسب به امیر قطر را ساختگی دانسته و تاکید دارند که سایت قنا هک شده است، اما رسانه‌های عربستانی و اماراتی بدون توجه به تکذیب این سخنان همچنان آنها را باز نشر می‌دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-25 11:57

افزودن دیدگاه جدید