کد مطلب: 

200669
مرکز مبارزه با جرایم سایبری پلیس اروپا (یوروپل):

حمله سایبری «بی‌سابقه» بیش از 100 کشور را در نوردید

مقام‌های امنیتی اتحادیه اروپا می‌گویند حمله سایبری که در نقاط مختلف جهان رخ داده، بی‌سابقه است. سیستم‌های کامپیوتری نهادها و شرکت‌ها در ده‌ها کشور هدف قرار گرفته. از خودروسازی‌های رنو و نیسان گرفته تا راه آهن آلمان و بانک‌های روسیه و سیستم بهداشت بریتانیا. سیستم‌های کامپیوتری آنها قفل شد و مهاجمان سایبری برای آزاد کردنشان باج خواهی کردند.
حمله سایبری «بی‌سابقه» بیش از 100 کشور را در نوردید

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، مرکز مبارزه با جرایم سایبری پلیس اروپا (یوروپل) شنبه 13 مه اعلام کرد: حمله سایبری بین‌المللی که بر تعدادی از کشورها و سازمان‌ها تاثیر گذاشته، «بی سابقه» است.

در بیانیه یوروپل آمده است: «سطح حمله سایبری اخیر بی سابقه است و به تحقیقی بین‌المللی و پیچیده برای شناسایی عاملان نیاز دارد».

مرکز اروپایی مبارزه با جرایم سایبری افزود که با واحدهای مبارزه با جرایم یایبری کشورهای آسیب دیده و شرکای صنعتی برای کمک به قربانیان حمله سایبری، همکاری می‌کند.

روز شنبه، شماری از حملات سایبری همزمان، حدود 100 کشور را هدف قرار داد. ده‌ها شرکت و سازمان در جهان از جمله بیمارستان‌هایی در بریتانیا و شرکت خودرو سازی رنو فرانسه، از جمله اهداف این حمله سایبری بودند.

ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا هم این حمله سایبری را «بین‌المللی» توصیف کرد.

مقام‌های آمریکایی و بریتانیایی از افراد و شرکت‌های آسیب دیده خواستد پولی به هکرها نپرداختند. هکرها از افراد هدف قرار گرفته در مقابل باز کردن حساب‌های کاربری شخصی‌شان، پول می‌خواهند.

از سویی وزرای دارایی کشورهای عضو گروه هفت بر روی مساله «امنیت سایبری» تمرکز کرده‌اند. این موضوع در دستور کار وزرای این مجموعه که در منطقه باری در جنوب شرق ایتالیا در حال برگزاری است، قرار دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-14 13:27

افزودن دیدگاه جدید