کد مطلب: 

200665

۲۰۰ قربانی آلوده به باج افزار جدید در فضای سایبری کشور

تا لحظه مخابره این خبر، بیش از ۲۰۰ قربانی آلوده به باج افزار در فضای سایبری کشور از سوی مرکز ماهر شناسایی و اقدام های لازم عملیاتی شده است.
۲۰۰ قربانی آلوده به باج افزار جدید در فضای سایبری کشور

به گزارش سیتنان به نقل از مرکز ماهر، در روزهای اخیر باج افزاری تحت عنوان wannacrypt‌ با قابلیت خود انتشاری در شبکه کشورها شیوع یافته است. بر اساس رصدهای انجام شده توسط مرکز ماهر، این بدافزار در سطح شبکه کشور ما نیز رصد شده است.

تا این لحظه بیش از ۲۰۰ قربانی این باج افزار در کشور که بیشتر این آلودگی ها در حوزه پزشکی و سلامت بوده، شناسایی شده و اقدام جهت رفع آلودگی و پاکسازی آنها از سوی تیم های امداد و نجات مرکز ماهر (مراکز آپا) مستقر در استان های کشور در دست انجام است.

این حمله را می‌توان بزرگترین حمله آلوده کردن به باج‌افزار تاکنون نامید. این باج‌افزار به نام‌های مختلفی همچون WannaCry، Wana Decrypt۰r، WannaCryptor و WCRY شناخته می‌شود.

این باج‌افزار همانند دیگر باج‌افزارها دسترسی قربانی به کامپیوتر و فایل‌ها را سلب کرده و برای بازگرداندن دسترسی درخواست باج می کند.

باج‌افزار مذکور برای پخش شدن از یک کد اکسپلویت متعلق به آژانس امنیت ملی آمریکا به نام EternalBlue استفاده می‌کند که مدتی پیش توسط گروه shadowbrokers منتشر شد.

این کد اکسپلویت از یک آسیب پذیری در سرویس SMB سیستم‌های عامل ویندوز با شناسه MS۱۷-۰۱۰ استفاده می‌کند. در حال حاضر این آسیب‌پذیری توسط مایکروسافت مرتفع شده است اما کامپیوترهایی که بروزرسانی مربوطه را دریافت نکرده اند نسبت به این حمله و آلودگی به این باج‌افزار آسیب‌پذیر هستند.

با توجه به فعالیت این باج افزار در کشور ما، لازم است جهت پیشگیری از آلودگی به آن، مدیران شبکه نسبت به بروزرسانی سیستم‌های عامل ویندوز و تهیه کپی پشتیبان از اطلاعات مهم خود در اسرع وقت اقدام کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-13 17:11

افزودن دیدگاه جدید