کد مطلب: 

200660

استخدام تمام دانشجویان مقطع دکترا در دانشگاه های سوئد

دولت سوئد با سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری در زمینه علم و فناوری بزرگترین حامی تحقیقات علمی در منطقه اسکاندیناوی محسوب می‌شود.
استخدام تمام دانشجویان مقطع دکترا در دانشگاه های سوئد

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، توانمندی علمی سوئد به خاطر حمایت‌های همه‌جانبه از سوی دولت و دیگر مراکز حمایتی، رشد قابل توجهی داشته است و در طول تاریخ دانشگاه‌های این کشور همواره از مراکز موفق در تولید علم و فناوری بوده‌اند و توانسته‌اند خدمات ویژه‌ای را به جامعه علمی جهان ارائه کنند.

سوئد یکی از کشورهایی است که میزان پذیرش دانشجوی خارجی در آن بالاست. از جمله اقدامات مهم دولت سوئد در حمایت از جامعه علمی و دانشگاهی این کشور استخدام تمام دانشجویان مقطع دکتراست.

اوایل اردیبهشت ماه سال جاری بود که دولت سوئد با اعمال تغییراتی در قوانین این کشور اعلام کرد که تمام دانشجویان محصل در دانشگاه‌های این کشور در مقطع دکترا را استخدام می‌کند.

"هلن هلمارک" وزیر تحقیقات و آموزش عالی سوئد گفت: تمام دانشجویان دکترا به استخدام دانشگاه‌های محل تحصیل خود در آمده و حقوق دریافت خواهند کرد.

طبق قانون جدید دانشجویان دکترا از بیمه، حقوق بازنشستگی، مرخصی زایمان، کمک‌هزینه فرزند و دیگر مزایای کارمندی در این کشور بهره‌مند خواهند شد.

تا سال 2014 دانشجویان خارجی مقطع دکترا حتی حق ماندن در کشور را نداشتند و می‌بایست پس از پایان تحصیلاتشان سوئد را ترک می‌کردند اما این قانون پس از ارائه لایحه از سوی نخست‌وزیر و تصویب در پارلمان تغییر کرد.

در حال حاضر دانشجویان باید به صورت سالانه اقدام به تمدید ویزای اقامت خود کنند و فعالان دانشجویی در حال پیگیری این موضوع هستند تا بتوانند شرایط اقامت برای دانشجویان خارجی را هموارتر کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-13 16:43

دیدگاه‌ها

تصویر فرزاد
کاشکی تو کشور خودمون یکی بود ک تمام دانشجوهای کارشناسی ب بالا رو استخدام کنند ن اینکه بزرگترین دغدغه ی ما دانشجوهای استخدامی باشه واقعا متاسفم برا کشوری ک استخدام نداره اگر هم داشته با پارتی بوده......... وسلام .
ارسال شده توسط فرزاد در 24 ارديبهشت 96 - 11:36

افزودن دیدگاه جدید