کد مطلب: 

200451

١٢ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بیمه تامین اجتماعی شدند

عضو هیات مدیره تامین اجتماعی گفت: با اضافه شدن ١٢ هزار نفر به لیست اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه می‌توانیم بگوییم تا امروز هرکسی متقاضی بوده تحت پوشش خدمات درمانی و سایر مزیت‌های تامین اجتماعی قرار گرفته و هیچ متقاضی باقی نمانده که خارج از چتر تامین اجتماعی در این حوزه واقع شود.
١٢ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بیمه تامین اجتماعی شدند

به گزارش سیتنا، محسن سرخو در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی برای بیمه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه، افزود: سازمان تامین اجتماعی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قبلا حدود ٢٠ هزار نفر از اصحاب هنر و رسانه را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده بود که طبق آن مابه‌التفاوتی را دولت از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌کند و مابقی را خود اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه می‌پردازند.

مهندس سرخو ادامه داد: طبق تفاهمی که امروز به امضا رسید حدود ١٢ هزار متقاضی جدید بیمه تامین اجتماعی در حوزه فرهنگ و رسانه بودند که این ١٢ هزار نفر هم امروز اضافه شدند و جمعا می‌شود بالغ بر ٣٢ هزار نفر. می‌توانیم بگوییم تا امروز هرکسی متقاضی بوده تحت پوشش خدمات درمانی و سایر مزیت‌های تامین اجتماعی قرار گرفته و هیچ متقاضی باقی نمانده که خارج از چتر تامین اجتماعی در این حوزه واقع شود.

عضو هیات مدیره تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های دکتر صالحی امیری وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی منابع مالی لازم را که دولت باید تامین می‌کرده پیش‌بینی شده و پرداخت‌های خوبی به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته و شعبه‌های خاصی در سازمان پیش‌بینی شده که هنرمندان و اصحاب رسانه در آن شعبه‌ها پرداخت‌هایشان را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

وی یادآور شد: یکی از دغدغه‌های همیشگی هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگ و هنر کشور این بوده که بعد از رسیدن به سن کهولت و کهنسالی و با داشتن سوابق طولانی، متاسفانه از هیچ مزایایی برخوردار نبودند. در دوران از کار افتادگی و کهولت چه به لحاظ درمان و چه معیشت، خیلی از این هنرمندان دچار مشکل می‌شدند.

مهندس سرخو ادامه داد: با اقدامات خوبی که در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده و ٣٢ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند می‌توانیم بگوییم که دیگر بعد از این در صورت کهنسالی و از کار افتادگی، هر یک از عزیزان هنرمند پوشش کامل بیمه‌ای دارند و از امنیت اجتماعی خوبی برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-08 22:42

افزودن دیدگاه جدید