کد مطلب: 

200450

وزیر ارتباطات: در برابر فیلتر شدن تلگرام صوتی مقاومتی نکردیم

وزیر ارتباطات در حالی گفت که در برابر فیلتر شدن تلگرام صوتی مقاومتی نکردیم، که در عین حال تاکید کرد که این موضوع جای سوال دارد که در شرایطی که برقراری تماس صوتی از طریق برخی دیگر از شبکه‌های مجازی فراهم است چرا جلوی دسترسی مردم به تلگرام صوتی گرفته شده است؟
وزیر ارتباطات: در برابر فیلتر شدن تلگرام صوتی مقاومتی نکردیم

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات که با ایسنا گفت‌وگو کرده است، در بخشی از صحبت‌های خود و در پاسخ به سوالی مبنی بر فیلترینگ تلگرام صوتی و اینکه آیا این موضوع هم به دلیل چنین حساسیت‌هایی رخ داده است؟ تصریح کرد: ما در این زمینه به طور صریح اعلام کردیم که دولت با فعالیت‌ این بخش هیچ‌گونه مشکلی نداشته و حتی به مدت دو روز نیز شرایط دسترسی به تلگرام صوتی را فراهم کرد، اما پس از این مدت قوه قضاییه دستور به فیلتر شدن این بخش داد.

وی همچنین عنوان کرد: ما همواره گفته‌ایم که به دلیل مسائل مالی جلوی فعالیت شبکه‌های اجتماعی را نخواهیم گرفت. اپراتورها هم از سال‌ها قبل در حوزه پیامک شاهد این موضوع بوده‌اند که با روی کار آمدن شبکه‌های مجازی درآمدهای موبایل در سراسر دنیا کاهش پیدا کرده است. در حوزه مکالمات صوتی نیز شرایط از همین قرار است و ما نمی‌توانیم با واقعیت‌های تکنولوژی بجنگیم. بر همین اساس لازم است خود را با این تغییرات تطبیق دهیم.

وی در عین حال تاکید کرد: از سوی دیگر در آستانه انتخابات این را هم مصلحت نمی‌دانیم که در کشور تقابل ایجاد کنیم. دولت یازدهم دولتی قانون‌مدار است اما معتقد است که با توجه به تهدیداتی که در برابر کشور وجود دارد باید یک قوه قضاییه و سپاه مقتدر داشته باشیم. اکنون ما در برابر فیلتر شدن تلگرام صوتی مقاومتی نکرده‌ایم اما این موضوع جای سوال دارد که در شرایطی که برقراری تماس صوتی از طریق برخی دیگر از شبکه‌های مجازی فراهم است چرا جلوی دسترسی مردم به تلگرام صوتی گرفته شده است؟

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-08 22:07

افزودن دیدگاه جدید