کد مطلب: 

200441

سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری MTN در پروژه فیبرنوری ایران

طی تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان و شرکت MTN، این شرکت خارجی به سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری به صورت مستقیم و 450 میلیون دلار فاینانس، برای پروژه فیبرنوری در هشت کلان شهر ایران اقدام می کند.
سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری MTN در پروژه فیبرنوری ایران

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره این تفاهم‌نامه گفت: نزدیک به دو سال مذاکره برای سرمایه‌گذاری خارجی در شرکت ایرانیان نت انجام شد تا پروژه فیبرنوری در هشت کلان شهر و به منازل، دانشگاه ها و مراکز فرهنگی، تجاری اجرا شود که سند این سرمایه‌گذاری امروز امضا شد.

وی با اشاره به نحوه سرمایه‌گذاری شرکت MTN اظهار کرد: 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم و 450 میلیون دلار فاینانس برای ایجاد FTTX در مناطق مختلف صورت گرفته است که در آینده نزدیک تحول خوبی ایجاد خواهد کرد.

او ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات نیازمند است دسترسی مردم، تجارت، صنعت، آموزش یک دسترسی سریع با کیفیت بالا باشد و آنچه این کیفیت را ایجاد می‌کند فیبر نوری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راه‌اندازی پروژه فیبرنوری توسط شرکت مخابرات ایران بیان کرد: با این امضا رقیبی برای شرکت مخابرات به وجود آمده که به مردم حق انتخاب می‌دهد و البته باعث تسریع توسعه در کشور می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نحوه سرمایه‌گذاری در این پروژه توضیح داد: ایرانیان نت شرکتی است که باید همه شهرهای ایران را پوشش دهد. هشت شهر از کل شهرها انتخاب شده که 49 درصد شریک خارجی و 51 درصد سهامدار ایرانی است.

واعظی با اشاره به انحصار ایرانیان نت بیان کرد: انحصار برای هشت کلان شهر بر اساس پروانه ای است که به ایرانیان نت داده شده است. ما این شرط را قایل شدیم که اگر ایرانیان نت بتواند سرمایه‌گذار بیاورد انحصارش را تمدید کنیم، بنابراین با سرمایه‌گذاری MTN این انحصار تمدید می‌شود، البته شرکت مخابرات با توجه به اینکه از ابتدا شبکه‌دار غالب بود و شامل این انحصار نمی‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-08 14:45

افزودن دیدگاه جدید