کد مطلب: 

200351
حمله فیشینگی با عنوان جعلی "گوگل داکز"؛

یک میلیون کاربر "جی‌میل" هدف حمله ایمیل جعلی قرار گرفتند

شرکت گوگل می‌گوید که موفق شده یک ایمیل جعلی را که به حدود یک میلیون نفر از کاربران این سرویس رسیده بوده، متوقف کند.
یک میلیون کاربر "جی‌میل" هدف حمله ایمیل جعلی قرار گرفتند

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از بی بی سی، این ایمیل جعلی یا "فیشینگ" ادعا می‌کرده که از طرف "گوگل داکز" ارسال شده است.

گوگل داکز، یا گوکل داکیومنتز، یکی از سرویس‌های شرکت گوگل است که به کاربران اجازه می‌دهد متن‌های خود را به صورت آنلاین ویرایش کنند و با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند.

کاربرانی که این ایمیل فیشینگ را دریافت کرده‌اند اگر بر روی لینک ارسالی کلیک کرده و دستورالعمل‌های بعدی را دنبال کرده باشند، اطلاعات فهرست تماس‌های ایمیل خود را در معرض خطر قرار داده‌اند و همان ایمیل به تمام فهرست تماس‌های آنها ارسال شده است.

فیشینگ به ایمیل‌ها یا پیغام‌هایی گفته می‌شود که با فریب دادن مردم با این ادعا که از سوی شرکت‌ها یا افراد معتبر ارسال شده‌اند، برای به دست آوردن اطلاعات شخصی کاربران از جمله رمز عبور یا اطلاعات حساب بانکی آنها تلاش می‌کنند.

گوکل می‌گوید که این حمله را "تقریبا در عرض یک ساعت متوقف کرده است" که این اقدامات شامل "حذف صفحه‌ها و اپلیکیشن‌های جعلی" مرتبط با این حمله نیز می‌شود.

در بیانیه شرکت گوگل آمده است که "با وجود دسترسی و استفاده این ایمیل جعلی از اطلاعات تماس کاربران" بررسی‌های این شرکت نشان داده که "هیچ اطلاعات دیگری از کاربران افشا نشده است."

گوگل به کاربرانش گفته است که نیازی نیست هیچ اقدامی به دنبال این اتفاق انجام دهند؛ با این حال به کاربران توصیه کرده در صورت تمایل از طریق "سرویس چک‌آپ امنیتی گوگل" بر روی اپلیکیشن‌هایی که به حساب گوگل آنها دسترسی دارند، مروری داشته باشند.

به گفته گوگل "کمتر از یک دهم درصد" از کاربران سرویس ایمیل گوگل، جیمیل، تحت تاثیر این ایمیل‌های جعلی قرار گرفته‌اند که این تعداد تقریبا یک میلیون کاربر را شامل می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-04 17:42

افزودن دیدگاه جدید