کد مطلب: 

200126

اتاق فکر اقتصاد مقاومتی توسط نخبگان علمی کشور تشکیل شد

در جلسه هم اندیشی نخبگان علمی و صاحبان صنایع که با حضور بیش از 70 نفر از نخبگان علمی و فناوری کشور و اندیشمندان حوزه های مختلف فناوری، اقتصادی، فرهنگی و کارآفرینان برتر کشوری برگزار شد،طرح تشکیل "اتاق فکر اقتصاد مقاومتی" توسط نخبگان علمی کشور تصویب شد.
اتاق فکر اقتصاد مقاومتی توسط نخبگان علمی کشور تشکیل شد

به گزارش سیتنا، سید وحید صدرالدینی مخترع برگزیده کشوری و رییس اولین جلسه هم اندیشی نخبگان با صاحبان صنایع با اعلام این مطلب اظهار داشت: جلسه هم اندیشی نخبگان با صاحبان صنایع که توسط جمعی از نخبگان و مخترعین برگزیده کشوری تنظیم و تدارک دیده شده بود با هدف بررسی توانمندی ها و نقش آفرینی نخبگان در اقتصاد مقاومتی در مجتمع امام رضا (ع) واقع در شهرک صنعتی شهید سلیمی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه بیشتر از هفتاد نفر از نخبگان علمی از جمله مخترعین برگزیده کشور، پژوهشگران و اندیشمندان حوزه های مختلف علم و فناوری و همچنین جوانان نمونه کشوری در حوزه های فناوری، فرهنگی، ادبی و ورزشی حضور داشتند و با جمعی از مدیران صنایع نامی استان پیرامون اقتصاد مقاومتی و نقش افرینی نخبگان در تحقق این مهم بحث و تبادل نظر کردند. همچنین برای تداوم دو امر مهم «همت جوانانه» و «حرکات مؤمنانه فراگیر» جمعی از برگزیدگان ادبی و فرهنگی و قهرمانان ورزشی کشور در این جلسه شرکت کرده بودند.

رییس اولین جلسه هم اندیشی نخبگان با صاحبان صنایع در خصوص جزئیات جلسه هم اندیشی نخبگان علمی و صاحبان صنایع خاطرنشان کرد: در این جلسه مسائلی چون بررسی چالش ها و مشکلات نخبگان در خصوص ارائه و معرفی طرح ها و اختراعات به صاحبان صنایع و مدیران ارگان ها، لزوم میدان دهی به نخبگان برای اجرای طرح ها و برنامه های خود و مشارکت در مسائل جاری کشور، لزوم تشکیل اتاق فکر نخبگان برای ارائه نظرات و برنامه ها در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان و لزوم ایجاد امکان ارتباط کتبی نخبگان با نهاد مقام معظم رهبری برای ارائه طرح ها و برنامه های تدوین شده به وسیله نخبگان در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این مخترع برگزیده کشوری در ادامه اظهار داشت: هدف از برگزاری این هم اندیشی و تشکیل اتاق فکر اقتصاد مقاومتی این است که به مسئولین اجرایی یادآوری شود اگر به فکر تحول و پیشرفت اقتصاد کشور هستند، باید راهکارهای علمی نخبگان را اجرا نمایند. چرا که اگر بخواهیم مدیریت تحولات در دست جوانان و نخبگان دانشگاهی و حوزوی باشد باید تحول بر محور نخبگان ایجاد شود.

‎صدرالدینی تاکید کرد: مسئولین اجرایی نیز اگر به فکر تحول و پیشرفت اقتصاد کشور می‌باشند باید راهکارهای علمی نخبگان را اجرا نمایند. چرا که اگر بخواهیم مدیریت تحولات در دست نخبگان دانشگاهی و حوزوی باشد باید تحول بر محور نخبگان ایجاد شود و از برنامه های مدون آنان در عرصه‌های مدیریتی و اقتصادی استفاده کنیم. نخبگان در جامعه امروز ما دارای ایده‌های فراوانی هستند که می‌تواند پیشرفت و رشد اقتصاد کشور را تضمین نمایند. ‎

‎رییس اولین جلسه هم اندیشی نخبگان با صاحبان صنایع در پایان با تاکید بر اینکه تشکیل اتاق فکر اقتصاد مقاومتی، برای ارائه سیاست‌ها و نقشه راه اقتصادی در راستای تحقق توسعه اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: اتاق فکر اقتصاد مقاومتی توسط نخبگان و فناوران مطرح و برگزیده کشوری تشکیل شده تا با فعال شدن یک کارگروه تخصصی متشکل از جمعی از اقتصاد دانان و نخبگان دانشگاهی، نقش محوری و بازوی مشورتی مناسبی برای نهادهای اجرایی ارکان نظام در تصمیم گیری‌ها و تصمیم‌سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی ایفا نماید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-27 21:25

افزودن دیدگاه جدید