کد مطلب: 

200042

آمادگی وزارت ارتباطات برای حمایت از کسب و کارهای الکترونیکی زنان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه بستر برای فعالیت زنان دارای ایده های نوآورانه و خلاقانه آماده است، اعلام کرد: این وزارتخانه آمادگی دارد از نظر فنی، مالی و از وام وجوه اداره شده به زنان متقاضی راه اندازی کسب و کارهای الکترونیکی کمک کند.
آمادگی وزارت ارتباطات برای حمایت از کسب و کارهای الکترونیکی زنان

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی در همایش روز جهانی دختران و ICT  با اشاره به گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی، گفت: از زمان گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی و ایجاد کسب و کارهای اینترنتی برداشت جهانی نسبت به این حوزه به طور کلی تغییر کرده است.

واعظی در زمینه حضور زنان در حوزه ICT  با اشاره به اینکه در خیلی از کشورهای دنیا وزاری ICT زنان هستند، افزود: در بسیاری از کشورها و شرکت های بزرگ ICT  دنیا مدیران موفق و خوبی از زنان حضور دارند و کسب و کارهای موفقی را مدیریت می کنند.

وی با تاکید به اینکه در دولت نگاه به ICT مترقی است، تصریح داشت: کسب و کارهای اینترنتی، دسترسی آزاد به اطلاعات، منشور حقوق شهروندی و کاهش شکاف دیجیتالی از اولویت های این دولت در این حوزه بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه دسترسی آزاد مردم به اطلاعات تاکید کرد: مردم باید به آنچه که حق شان است دسترسی داشته باشند و یک فرد به وسیله ICT هم می تواند تولید کننده و هم مصرف کننده محتوا به عنوان یک رسانه باشد و هر اندیشه ای را به این وسیله منتشر کند.

وی، شبکه های اجتماعی و سایت ها را در خدمت مردم دانست و تصریح کرد: با ورود هر پدیده  جدیدی در جوامع سنتی و جهان سومی، در ابتدا افرادی از سر دلسوزی به دنبال عدم ورود آن پدیده هستند و بعد از آن به دنبال محدود سازی آن می روند.

واعظی به تجربه خود در سال 59 در برخورد با ورود دستگاه های الکترونیکی مانند فکس اشاره کرد و تاکید داشت: در دو سه سال گذشته هم افرادی در بحث اینترنت و شبکه های اجتماعی و دسترسی آزاد مردم به اطلاعات به این وزارتخانه و دولت فشار آوردند و موضوع را سیاسی کردند و این افراد فکر می کنند که با بستن و محدود کردن، می توانند هر آنچه که خود می خواهند را در دسترس مردم قرار دهند.

وی به شعار رئیس جمهور و دولت در حوزه حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود: به همین دلیل در طول مدت این دولت فشار زیادی در همه بخش ها بوده است ولی دولت تلاش کرده که بر عهد و قرار خود با مردم ایستادگی کند و امیدواریم تا 29 اردیبهشت بتوانیم مقاومت و از این مرحله عبور کنیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به سرمایه گذاری در روستاها و مناطق محروم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در 27 هزار روستا اینترنت داریم که در حوزه های آموزش، کشاورزی، سلامت روستائیان کاربرد دارد و اینترنت دار کردن روستاها با نگاه دولت برای کاهش شکاف دیجیتال در کشور اتفاق افتاده است.

واعظی به وضعیت حقوق زنان و دستیابی آنها در دولت های مختلف اشاره کرد و گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون دولت ها درباره حقوق زنان زیاد صحبت کردند ولی این دولت تلاش کرد در عمل در منشور حقوق شهروندی به موضوع زنان توجه ویژه ای داشته باشد و حقوق زنان در کشور بیشتر محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: در این تلاش شده دولت سهم زنان دراستخدام های دولتی جدا باشد و رئیس جمهور هم بارها برای انتصاب زنان شایسته در وزارتخانه ها تاکید داشتند که به همین دلیل در این دولت 189 درصد انتصابات زنان بیش از دولت قبل بوده است و در وزارت ارتباطات نیز این آمار به 250 درصد رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره ای هم به عملکرد این وزارتخانه در این حوزه کرد و اظهار داشت: در سال گذشته 100 هزار شغل در این حوزه ایجاد شده و حدود 127 هزار اپلیکیشن فارسی تولید شده است و در عین حال صادرات نرم افزاری هم به خارج از کشور داشته ایم و این نشان می دهد که بستر برای کسب وکارهای اینترنتی فراهم شده است.

وی به افزایش 11 برابر شبکه انتقال کشوردر این دولت نسبت به  ایجاد این شبکه  از ابتدا، اشاره و تصریح کرد: در این دولت شبکه پهن باند 15 برابر شده و تعداد مشترکین تلفن همراه به 43 میلیون نفر افزایش یافت و درحالی که در ابتدای این دولت فقط در بخش هایی از تهران نسل 3 تلفن همراه با 150 هزار کاربر فعال بود ،اما امروز 900 شهر به نسل 3 و 742 شهر هم دارای نسل 4 تلفن همراه هستند.

واعظی این بستر را آماده فعالیت زنان خانه دار و  زنان دارای ایده های نوآورانه و خلاقانه دانست و اعلام کرد: این وزارتخانه آمادگی دارد از نظر فنی، مالی و از وام وجوه اداره شده به زنان متقاضی راه اندازی کسب و کارهای الکترونیکی کمک کند تا این زنان تحولی را در کشور در این حوزه بوجود آورند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-25 08:31

افزودن دیدگاه جدید