کد مطلب: 

199874

برای اولین بار در آسیا؛ برگزاری کنگره بین المللی TOP HPC 2017 در ایران

کنگره بین المللی Top HPC 2017 به عنوان تنها رویداد مشترک اروپا و آسیا که منحصراً در حوزه سیستم های کلان داده و ابر رایانشی است، برای اولین بار در آسیا برگزار می گردد.
برای اولین بار در آسیا؛ برگزاری کنگره بین المللی TOP HPC 2017 در ایران

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، طی رایزنی های صورت گرفته توسط دبیرخانه کنگره مستقر در دانشگاه خوارزمی با دبیرکل کنگره HPCC در ایتالیا این امکان به وجود آمده که کنگره بین المللی Top HPC 2017 در ایران با همکاری کمیته ایتالیایی در محل هتل اسپیناس پالاس تهران در تاریخ 4-6 اردیبهشت برگزار شود که اعضای کمیته تخصصی و کمیته راهبردی این کنگره همگی از فرهیختگان و صاحبنظران داخلی و بین المللی می باشند که از سوی کمیته ایتالیایی دعوت به همکاری شده اند.

 بنا بر این گزارش، هدف اصلی کنگره مذکور، ارائه موضوعات پیشرفته در حوزه سیستم های محاسباتی کلان مقیاس (Exascale Computing) و کلان داده (Big Data)، مطرح کردن سوالات باز در این حوزه و تعیین وضعیت فعلی و آینده و چالشهای برنامه های کاربردی که از این سیستم ها بهره برداری می کنند می باشد که این هدف با سخنرانی های تخصصی توسط فرهیختگان این حوزه و همچنین برگزاری پنلهای بسیار جذاب صنعت و دانشگاه حاصل می گردد. در این کنگره در حدود 20 سخنران کلیدی تراز اول از سراسر دنیا سخنرانی خواهند کرد.

این گزارش حاکی است؛ برگزاری این کنگره با همکاری دانشگاه ایتالیایی کالابریا و مرکز تحقیقات فوق پیشرفته سوپر کامپیوتر ایتالیا، دانشگاه گرونینگن هلند، دانشگاه سلنتوایتالیا، مرکز شورای ملی تحقیقات ایتالیا، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، دانشگاه خوارزمی، بنیاد ملی نخبگان استان البرز و دیگر مراکز علمی و صنعتی کشور انجام می شود.

لازم به ذکر است؛ عناوین این کنگره شامل بروزترین مسائل چالشی در حوزه سیستم های کلان مقیاس و کلان داده و سیستم های ابر رایانشی است که این عناوین به شرح ذیل می باشد:

  • پیشرفته ترین سناریوهای آینده سیستم های کلان داده وکلان مقیاس محاسباتی
  • راهکارها و سیستم های کامپیوتری در حال ظهور
  • پیشرفتهای صورت گرفته در تکنولوژی ها و سیستم های توان محاسباتی بالا
  • نرم افزارها و معماری های سیستم های محاسباتی توان محاسباتی بالا و کلان داده
  • سیستم ها و تکنولوژیهای روز دنیا در خصوص محاسباتی ابری
  • دیدگاهها و چالشهای سیستم های کلان داده در حوزه های مختلف کاربرد

گفتنی است؛ کنگره HPCC یک کنگره صنعتی و علمی می باشد که به مدت 24 سال با حضور افراد کلیدی، پیشگام و شاخص از مدیران قطبهای صنعت فناوری اطلاعات دنیا مانند اینتل، اچ پی، آمازون، ای ام دی و 0000 از یکسو و افراد تراز اول و پدران علمی از دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی معتبر و فعال در حوزه سیستم های محاسباتی کلان مقیاس و کلان داده با هدف مشخص کردن مسیر راه آینده در رویارویی با محاسبات و داده های پیچیده و کلان، تعیین چالشهای پیش رو، پر کردن خلاء بین صنعت و دانشگاه و انتقال تکنولوژی توسط مرکز تحقیقات فوق پیشرفته ابر کامپیوتر ایتالیا برگزار می شود.

همچنین لازم به ذکر است که این کنگره دارای نمایشگاه جنبی بوده تا شرکت ها و موسسات داخلی و بین المللی به معرفی خود و ارائه محصولات و خدماتشان بپردازند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-24 10:51

افزودن دیدگاه جدید