کد مطلب: 

199734

رد‌پاى سارق قنارى‌ها در سایت واسطه‌گر اینترنتى

فرمانده انتظامى شهرستان تربت حیدریه گفت: با هوشیارى پلیس فتا شهرستان 2 سارق شبگرد شناسایى و دستگیر شدند.
رد‌پاى سارق قنارى‌ها در سایت واسطه‌گر اینترنتى

به گزارش سیتنا، سرهنگ اکبر آقا بیگى در تشریح این خبر گفت: دو مرد جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایى به پلیس فتا شهرستان مراجعه نمودند و تقاضاى رسیدگى به شکوائیه خود را داشتند.
 
وی افزود: شاکیان که دو همکار در حرفه پرنده فروشى بودند در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا گفتند، فردى در یکى از سایت‌هاى واسطه‌گر اینترنتى اقدام به فروش پرنده‌هاى قیمتى آنها که چندى پیش توسط افرادى ناشناس سرقت شده، نموده‌است.
 
سرهنگ آقا بیگى افزود: با توجه به اظهارات شاکیان این پرونده رسیدگى به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان قرار گرفت و پس از تحقیقات و بررسى‌هاى فنى و تخصصى، متهمى در این رابطه شناسایى و با هماهنگى قضایى دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل شد.
 
وی افزود: فرمانده انتظامى شهرستان تربت حیدریه  متهم  که پسرى 23 ساله‌اى بود در مواجهه با ادله فنى و رویت شواهد غیر قابل انکار به جرم خود اعتراف کرد و گفت، من و همدستم على که از کودکى بچه محل و در کار پرنده بودیم، پرنده‌هاى زینتى و گران قیمت را از سایت واسطه‌گر اینترنتى پیدا مى‌نمودیم و با برقرارى تماس به مکان مورد نظر رفته و با زیر نظر گرفتن منزل فروشنده، طى نقشه قبلى پرنده وى را از منزلش سرقت و براى فروش آن نیز در سایت‌هاى اینترنتى آگهى فروش قرار دادیم.
 
سرهنگ آقا بیگى ادامه داد: متهمین پس از اعتراف به جرم خود به همراه پرونده جهت کسب تکلیف نهایى به دادسرا اعزام شدند.
 
این مقام انتظامى در پایان به کاربران سایت‌هاى واسطه‌گر اینترنتى توصیه کرد: معرفى هر نوع کالا و عرضه آن در فضاى اینترنت و شبکه هاى اجتماعى و قرار دادن آدرس محل سکونت به نوعى اطلاعات شما را در اختیار سودجویان فضاى سایبرى قرار مى‌دهد و می‌بایست شهروندان براى پیشگیرى از پیامدهاى منفى به مسئله" امنیت" دقت ویژه‌اى نمایند.
 
شایان ذکر است پلیس فتا از کلیه کاربران مى‌خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع گردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-23 18:31

افزودن دیدگاه جدید