کد مطلب: 

199708
در دیدار مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و وزیر ارتباطات تاتارستان، توافق شد:

اعزام هیأتی از ایران به تاتارستان برای بازدید از شهر هوشمند Innopolis

مهندس آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت و شای هوت دینو، معاون نخست وزیر و وزیر ارتباطات و فناوری تاتارستان در یک نشست مشترک بر توسعه همکاری های ارتباطی تاکید کردند.
اعزام هیأتی از ایران به تاتارستان برای بازدید از شهر هوشمند Innopolis

به گزارش سیتنا، در این دیدار طرفین بر همکاری در زمینه تبادل دانشجو در رشته IT، اعزام اساتید IT به ایران و آموزش دانشجویان ایرانی، انتقال دانش و فناوری در دو حوزه هویت و نقشه (Road Map) و اعزام هیأتی از جمهوری اسلامی ایران به تاتارستان جهت بازدید از شهر هوشمند Innopolis توافق  کردند.

در این نشست مهندس آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اهداف مشترک دو کشور ایران و تاتارستان، گفت: با توجه به ذخیره نیروی انسانی خوب در زمینه IT ، هر دو کشور به دنبال استقلال و گرفتن سهم خود در فضای سایبری هستند.

وی تاکید کرد: در سه سال اخیر، دولت یازدهم توجه ویژه ای به بخش IT داشته و کارشناسان خوبی در این زمینه تربیت شده اند، به نحوی که  امروزه بسیاری از نخبگان ایرانی در رده های مدیریتی شرکت های بزرگ بین المللی همچون اپل، مایکروسافت، گوگل، توییتر فعالیت دارند.

مهندس آذری جهرمی با تشریح رشد سرویس های داخلی، توضیح داد: در سال گذشته بیش از 100 هزار اپلیکیشن تهیه و در اپ استور گذاشته شده و امروز در ایران مفهوم شغل های مبتنی بر فناوری به سرعت در حال رشد است.

رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: هم اکنون استارت آپ ها در حال رشد هستند و ایـده های ناب سریع تبدیل به اپلیکـیشن و درآمـدزایی می شوند و نتیجه سرمایه گذاری دولت در  تامین زیرساخت هاست.

وی با اشاره به پیشرفت سهم ICT در اقتصاد کشور، گفت: در سال گذشته این درآمد از 15 هزار میلیارد تومان به 40 هزار میلیارد افزایش یافت و در حوزه پارک فناوری هم فعالیتهایی در ایران آغاز و مناطقی تعریف شده است که در این مناطق فعالیت برای شرکت های IT ، آزاد و بدون پرداخت مالیات است و تسهیلاتی نیز از سوی دولت برای کسانی که در این منطقه فعالیت دارند در نظر گرفته شده است.

در ادامه شای هوت دینو، معاون نخست وزیر و وزیر ارتباطات و فناوری تاتارستان، گفت: این کشور  شهر هوشمندی به نام Innopolis با زیرساخت های لازم را راه اندازی کرده است و در این شهر دانشگاه Innopolis قرار دارد که در زمینه IT فعالیت می کند.

معاون نخست وزیر تاتارستان، اضافه کرد: این کشور پیشـرفت های چشمگیری در زمینه دولت الکترونیـک داشـته است و از نظر فناوری های پیشرفته با دولـت روسـیه در حال رقابت است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-23 17:38

افزودن دیدگاه جدید