کد مطلب: 

199606

تشدید تلاش های دولت ترامپ برای بازداشت افشاگر ویکی لیکس!

جف سشنز، وزیر دادگستری آمریکا می گوید که بازداشت جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس یک "اولویت" است.
تشدید تلاش های دولت ترامپ برای بازداشت افشاگر ویکی لیکس!

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، آسانژ برای پرهیز از استرداد به سوئد در ارتباط با ادعاهای تعرض جنسی از سال ۲۰۱۲ در سفارت اکوادور در لندن پناهنده بوده است.

سشنز در مورد احتمال بازداشت او گفت: "ما مدتی است که تلاش های خود را تشدید کرده ایم و هر جا بتوان پرونده ای تشکیل داد برای به زندان انداختن بعضی ها خواهیم کوشید."

پیشتر گزارش هایی منتشر شده بود که مقام های آمریکایی مشغول آماده کردن اتهامات علیه آسانژ هستند.

ویکی لیکس در چندین مورد انتشار پر سروصدای اطلاعات محرمانه دولت آمریکا مشارکت داشته است.

سشنز به خبرنگاران گفت: "ما افراد کارکشته ای در زمینه امنیتی ایالات متحده داریم که می گویند تعداد نشت ها آنها را شوکه کرده و بعضی از این موارد واقعا جدی است. بنابراین بله، یک اولویت است."

واشنگتن پست و سایر رسانه های آمریکایی به نقل از منابع آگاه اما ناشناس گزارش می دهند که دادستان های فدرال طرح اتهامات علیه جولیان آسانژ و سایر اعضای ویکی لیکس را مورد بررسی قرار داده اند.

اما جدا از اظهارات کوتاه سشنز، وزارت دادگستری رسما تنظیم اتهامات را تایید نکرده است.

تصمیم احتمالی به پیگرد آسانژ به معنی رویکردی متفاوت نسبت به دولت اوباماست. وزارت دادگستری در دوره اوباما نتیجه گیری کرده بود که متهم کردن او دشوار خواهد بود.

چرخش ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی و زمانی که ویکی لیکس ای میل های رقیب او هیلاری کلینتون را منتشر کرد از این گروه قدردانی کرد.

خانم کلینتون بعدا ادعا کرد که فعالیت های ویکی لیکس از دلایل شکست او در انتخابات بوده است.

سازمان های اطلاعاتی آمریکا نتیجه گیری کرده اند که روسیه عامل هک ای میل های حزب دمکرات بود و از ویکی لیکس برای ضربه زدن به شانس پیروزی او و کمک به آقای ترامپ استفاده کرد.

آسانژ گفت که هدف این گروه تاثیر گذاشتن بر انتخابات نبوده است.

اما حالا دولت ترامپ نگاهی بدبینانه به فعالیت های ویکی لیکس دارد. این گروه در ماه مارس اطلاعاتی را درباره ابزارهایی که گفت سی آی ای (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) از آنها برای هک کردن استفاده می کند منتشر کرد.

مایک پومپئو، رئیس سی آی ای هفته پیش ویکی لیکس را یک «سازمان اطلاعاتی متخاصم غیردولتی» توصیف کرد و آسانژ را یک "کلاهبردار" خواند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-22 08:56

افزودن دیدگاه جدید