کد مطلب: 

1996

حکیم جوادی: ظرفیت ICT ایران برای توسعه‌ی علمی تجارت الکترونیک در کشورهای اسلامی فراهم است

حکیم جوادی: ظرفیت ICT ایران برای توسعه‌ی علمی تجارت الکترونیک در کشورهای اسلامی فراهم است

رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور، گفت: زمینه زیرساختی، ظرفیت علمی و آمادگی لازم ایران در حوزه ICT در بحث تجارت الکترونیک برای تعامل و انتقال به کشورهای اسلامی در زمان کنفرانس ECDC2012 حتی در قالب عقد تفاهم نامه و تعامل کشورها فراهم است.

 

به گزارش سیتنا، "علی حکیم جوادی" در گفت‌و‌گو با ستاد اطلاع رسانی ECDC2012 گفت: حضور وزارت ارتباطات در بخش تجارت الکترونیک از دو یا سه منظر قابل بررسی است که یکی از عمده ترین آن زیرساخت به شمار می رود که بر اساس آن باید شبکه های مورد نیاز را ایجاد و دسترسی را سهل و آسان کنیم.

 

مهندس حکیم جوادی گفت: خوشبختانه در لایه زیرساخت های فنی و ارتباطی اقداماتی که در ذیل پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات در حال انجام داریم به نظر می آید که بتواند این نیاز را در لایه شبکه های فنی و ارتباطی برای تحقق تجارت الکترونیکی در کشور تامین کند.

 

معاون وزیر ICT افزود: بحث دوم که وزارت ارتباطات می تواند در آن حضور داشته باشد و موثر است بحث امنیت در حوزه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی است که این مساله به لحاظ بحث پروتکل های امنیتی چون در بخش تجارت الکترونیکی از یک سطح بالاتر امنیتی برخوردار است قطعا باید تمهیدات لازم امنیتی را برای تبادل درست اطلاعات مروبط به بحث های مالی داشته باشیم که خوشبختانه در این خصوص هم تمهیدات لازم دیده شده است و در حال حاضر انجام و ارائه پروژه هایی که بتواند بحث امنیت و اعتماد را در حوزه تجارت الکترونیکی افزایش دهد در دستور کار وزارت است.

 

حکیم جوادی در خصوص اهمیت برگزاری کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیکی گفت: خوشبختانه موضوعات و محورهای مورد بحث و پانل های تخصصی برنامه ریزی شده برای کنفرانس موارد خوب و مهمی است و ما می توانیم در آن به صورت علمی ورود کنیم.

 

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: انتظاری که ما از برگزاری این گونه کنفرانس ها داریم این است که دستاوردهای علمی و بحث هایی که مورد نیاز کشور در این حوزه هست را به عنوان خروجی های آن ها داشته باشیم و از آن حداکثر بهره برداری را بکنیم.

 

حکیم جوادی گفت: بخش عمده‌ای از بحث تجارت الکترونیک مربوط به وزارت صنعت ،معدن و تجارت است و کار تخصصی این وزارت خانه هست که قطعا متولیان امر در این وزارت خانه انجام خواهند داد اما آنچه که به وزارت ارتباطات برمی گردد و به موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات مربوط می‌شود ما آمادگی لازم را داریم که از آن بهره برداری و نیازهای خودمان را در این حوزه اعلام کنیم تا اینکه بتوانیم حداکثر بهره برداری مشارکت در ECDC2012 را داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه موضوعاتی که به عنوان سرفصل های کنفرانس مطرح شده بسیار موضوعات خوبی است مثل تجارت الکترونیکی ، بانکداری الکترونیکی ، اعتماد الکترونیکی ، بیمه الکترونیکی ، دولت الکترونیکی و موضوعاتی از این دست همه موضوعات جذاب و قابل استفاده در کشور هستند بنابراین بحث هایی را که به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر می گردد ما حاضریم هم مشارکت کنیم و هم از آن بهره برداری کنیم.

 

معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: صد در صد در خصوص موضوعاتی که به آن اشاره داشتم و به وزارت ICT مرتبط می شود همکاری و حمایت ما از کنفرانس ECDC2012 قطعی خواهد بود.

 

حکیم جوادی گفت: با توجه به برگزاری این کنفرانس در سطح بین المللی ، آمادگی و ظرفیت های ایران در حوزه تجارت الکترونیک و مباحث مرتبط برای حضور در میان کشورهای دیگر و تعامل با آن ها مناسب است و کشور ایران خوشبختانه هم به لحاظ ظرفیت هایی که دارد و هم به لحاظ پروژه هایی که انجام شده و یا در حال انجام است ظرفیت های خوبی دارد و امکان این را که بتوانیم برای انجام پروژه با کشورهای دیگر تعاملی را برقرار کنیم داریم.

 

وی ادامه داد: من انتظار دارم به امید خدا بخش خصوصی ما درگیر این موضوع بشود ما در بحث بانکداری الکترونیکی شرکت‌های خوب و معتبری را داریم که در حوزه سیستم‌های بانکی کار کرده‌اند. در بحث‌های دیگری از محورهای کنفرانس ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد.

 

معاون وزیر ICT گفت: تجربیاتی هم که ما در انجام پروژه‌های بزرگی مانند کارت سوخت و موضوعاتی از این دست که به نوعی با موضوع تجارت الکترونیکی در شاخه پرداخت الکترونیکی در لایه زیرساخت و شبکه مربوط می شود،بسیار کار ساز خواهد بود بنابر این قابلیت انتقال آن به کشورهای اسلامی از سوی ایران وجود دارد و این آمادگی را هم داریم که طی برگزاری این کنفرانس تعامل لازم را با کشورهای دیگر برقرار کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-04-09 07:54

افزودن دیدگاه جدید