کد مطلب: 

199422

اعلام آمادگی رئیس جمهور تاتارستان به ایران برای همکاری های ICT

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با ریس جمهور و وزیر ارتباطات تاتارستان دیدار و بر گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه ارتباطات، نفت، پتروشیمی و کشاورزی تاکید کرد.
اعلام آمادگی رئیس جمهور تاتارستان به ایران برای همکاری های ICT

به گزارش سیتنا به نقل از سایت وزارت ارتباطات، دکتر محمود واعظی، رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه در دیدار با رستم میننیخانوف، رئیس جمهور تاتارستان، گفت: خوشبختانه روابط ایران و روسیه در سال های اخیر در حال گسترش است.

وی با اشاره به سفر سه هفته گذشته رئیس جمهور ایران به مسکو، گفت: ارزیابی ما از این سفر بسیار مثبت است و این سفر فرصت مناسبی برای گسترش روابط سیاسی، منطقه ای و بین المللی میان ایران و روسیه است.

واعظی با تاکید بر گسترش همکاری ها با جمهوری های روسیه علاوه بر دولت مرکزی در مسکو، گفت: برای سفر جنابعالی به ایران اهمیت ویژه ای قائل هستیم وآمادگی داریم روابطمان را با تاتارستان گسترش دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: امیدواریم گسترش روابط در زمینه های اقتصادی، تجاری، کشاورزی و ارتباطات میان دو کشور صورت گیرد.

وی با اشاره به فرهنگ، آداب رسوم و دین مشترک میان دو کشور، افزود: علاقمندیم همکاری های اقتصادی خودمان را در همه ی بخش ها گسترش دهیم.

واعظی تصریح کرد: هم اکنون میان بخش خصوصی تاتارستان و اتاق بازرگانی ایران، میز مشترک تشکیل شده است.

به گفته واعظی شرکت در نمایشگاه های تجاری و تخصصی مشترک، می تواند زمینه دیگری برای همکاری میان دو کشور باشد.

در این دیدار رئیس جمهور تاتارستان نیز اظهارکرد: با وجود هدفهای مشترک برای ارتباط با ایران می توانیم گامهای مشترکی برداریم.

در ادامه رومن شایوتدینو، وزیر ارتباطات تاتارستان بر مشترکات و اهداف دو کشور تاکید کرد و گفت: امیدواریم نقشه راه مشترک میان ایران و تاتارستان شکل گیرد.

رئیس جمهور تاتارستان با اشاره به اینکه طرفدار استقلال در زمینه واردات محصولات ارتباطی میان ایران و روسیه هستیم، ادامه دارد: در کشور ما شهرک تخصصی IT وجود دارد و پیشنهاد می کنیم در ساخت نرم افزارهای حوزه IT با هم همکاری کنیم.

وزیر ارتباطات تاتارستان نیز به همکاری در زمینه موبایل مستقل یا اسمارت فون و صندوق هوشمند پستی اشاره کرد و گفت: در این چند زمینه آمادگی همکاری های مشترک وجود دارد.

وزیر ارتباطات ایران نیز از پیشنهاد های وزیر ارتباطات تاتارستان استقبال کرد و از تشکیل کمیته ویژه ای در زمینه ارتباطات و صنعت میان دو کشور خبر داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-20 13:40

افزودن دیدگاه جدید