کد مطلب: 

199397

افزودن رشته بازی های رایانه ای به رقابت‌های ورزشی ۲۰۲۲

بازی‌های ورزشی کامپیوتری و ویدئویی وارد برنامه رسمی رقابت‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در چین می‌‌شوند.
افزودن رشته بازی های رایانه ای به رقابت‌های ورزشی ۲۰۲۲

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از بی بی سی، حضور رسمی بازی‌های کامپیوتری ورزشی، از جمله بازی فیفا، در رقابت‌های آسیایی به معنای احتساب مدال‌های کسب شده در مجموع امتیازهای رسمی تیم‌های شرکت‌کننده خواهد بود.

کمیته المپیک آسیا با اعلام این تصمیم گفته است که می‌خواهد "رشد سریع و محبوبیت این شکل جدید از مشارکت ورزشی" بازتابی در بازی‌های آسیایی داشته باشد.

این برنامه حاصل همکاری شاخه ورزشی شرکت چینی تجارت الکترونیک علی‌بابا و کمیته المپیک آسیاست.

بازی‌های ویدئویی رقابتی همچنین در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در اندونزی، به عنوان "رشته ورزشی نمایشی" برجسته خواهد شد.

رشته‌های ورزشی نمایشی معمولا در المپیک و رویدادهای ورزشی مشابه مانند بازی‌های آسیایی، تنها به قصد تبلیغ آن رشته وارد برنامه مسابقات می‌شوند، اما امتیاز تیم‌های شرکت‌کننده در این رشته‌ها در جریان رقابت برای مدال‌ها شمرده نمی‌شوند.

اولین حضور بازی‌های کامپیوتری در مسابقات ورزشی، رقابت‌های آسیایی ورزش‌های رزمی و بازی‌های داخل سالن خواهد بود که امسال در ترکمنستان برگزار می‌شود. فیفا ۲۰۱۷ مهمترین بازی ویدئویی است که در رقابت‌های ترکمنستان حضور خواهد داشت.

در سال ۲۰۱۶ حدود ۳۲۰ میلیون نفر در سراسر دنیا بازی‌های ورزشی کامپیوتری و ویدئویی را بازی کرده‌اند که نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار سود عاید شرکت‌های سازنده این بازی‌ها کرده است.

پیش‌بینی می‌شود که این سود در سال ۲۰۱۷ به ۷۰۰ میلیون دلار برسد، که ۱۵ درصد آن تنها از چین می‌آید.

در آخرین دوره مسابقات جهانی "لیگ افسانه‌ها" که بزرگترین رویداد بازی‌های ورزشی کامپیوتری و ویدئویی دنیاست، تیم قهرمان برنده جایزه یک میلیون دلاری شد.

این مسابقات که میلیون‌ها بیننده آنلاین داشت، در مقابل چندین هزار تماشاچی برگزار شد و ده‌ها هزار نفر به طرفداران بازی‌های ورزشی کامپیوتری اضافه کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-19 09:42

افزودن دیدگاه جدید