کد مطلب: 

199393

دو ماموریت استراتژیک سازمان فناوری اطلاعات در برنامه ششم

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت:‌ یکی از ماموریت های این سازمان در برنامه ششم، آن است که به عنوان سازمان توسعه ای، در به کار گیری فاوا در تمام حوزه های صنعتی و خدماتی کشور، مشارکت کنیم.
دو ماموریت استراتژیک سازمان فناوری اطلاعات در برنامه ششم

به گزارش سیتنا، نصراله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیاده سازی نظام مدیریت داده حاکمیت ایران در سطح ملی و استان ها و مشارکت در توسعه و به کار گیری فاوا در تمام حوزه ها صنعتی و خدماتی کشور را از ماموریت های سازمان فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه عنوان کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات که در چهارمین همایش مدیران وزارت ارتباطات سخن می گفت، با اشاره به تدوین یک برنامه و اقدام برای حل مساله شبکه دسترسی در کشور، گفت: در این برنامه هدف گذاری شد که تا پایان برنامه پنجم بتوانیم به سرعت متوسط 2 مگا تا 4 مگابیت برای ارتباط با شبکه دسترسی را برای کاربران فراهم کنیم.

وی با اعلام اینکه در شروع دولت 15 درصد از این برنامه پیشرفت کرده بود، افزود: برای رسیدن به هدف تعیین شده در ابتدای این دولت برنامه ای تدوین شد و سرمایه گذاری بسیار وسیعی در حوزه زیرساختی انجام شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در شبکه دسترسی ، نسل 3 و 4 توسعه پیدا کرد، امروز این ماموریت مهم وزارت ارتباطات واقعیت پیدا کرد به طوری که همه شهروندان در تمام شهر و کل روستاها با قیمت مناسب ترافیک دیتا را دریافت می کنند و این شبکه بستری برای توسعه و کاربرد در تمام حوزه های خدماتی ، اقتصادی، اجتماعی ،فرهنگی ،سیاسی ،سلامت و کشاورزی شده است.

وی به در اختیار گرفتن ابزار شبکه دسترسی در بخش های مختلف وزارت ارتباطات اشاره کرد و در ادامه گفت: خدماتی که در حوزه  پست و حوزه های دیگر وزارت ارتباطات است را در این بستر به انجام رساندیم.

جهانگرد به راه اندازی فاز یک شبکه ملی اطلاعات در شهریورماه سال گذشته اشاره کرد و تاکید داشت: فاز دوم این شبکه در دهه فجر سال 95 افتتاح شد و قرار است فاز سوم هم تا 2 ماه آینده به بهره برداری برسد که با افتتاح این سه فاز عملا معماری اصلی و ساختار تکنیکی و ظرفیتی شبکه ملی اطلاعات شکل می گیرد و تکامل و گسترده شدن آن با سرعت خیلی بالا و کیفیت بهتر در دستور کار قرار دارد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود در جمع مدیران وزارت ارتباطات، از دولت الکترونیک به عنوان اقدام دیگر در این حوزه یاد کرد و افزود: در دولت الکترونیک فعالیت بسیار موثر و کاملی انجام شده است که در آخرین جلسه شورای فناوری اطلاعات مصوبات خوبی در این زمینه به تصویب رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دو ماموریت استراتژیک در برنامه ششم برای سازمان فناوری اطلاعات اشاره کرد و در ادامه تاکید کرد: نخستین ماموریت ، موضوع اعتبارنامه و پیاده سازی نظام مدیریت داده حاکمیت ایران در سطح ملی و استان هاست و دومین ماموریت این است که به عنوان سازمان توسعه ای، در به کار گیری فاوا در تمام حوزه ها صنعتی و خدماتی کشور مشارکت کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-19 08:26

افزودن دیدگاه جدید