کد مطلب: 

199371
به دلیل روی آوردن کاربران ایرانی به پیام رسان های موبایلی؛

کاهش 700 میلیون دقیقه ای مکالمات بین الملل از درگاه شرکت زیرساخت در سال 95

در حالی شرکت ارتباطات زیرساخت بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون دقیقه ترافیک بین الملل هموطنان ایرانی را با دیگر کشورهای جهان در سال 95 برقرار کرد که این شرکت، دو میلیارد و 200 میلیون دقیقه مکالمات بین المللی هموطنان را در سال 94 برقرار کرده بود.
کاهش 700 میلیون دقیقه ای مکالمات بین الملل از درگاه شرکت زیرساخت در سال 95

به گزارش سیتنا، سهراب آغ‌بیات، مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه ارتباطات زیرساخت، در خصوص حجم مکالمات صورت گرفته از طریق درگاههای بین المللی ارتباطات زیرساخت در سال 95، گفت: بالغ بر یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۴۰۴ دقیقه مکالمه کاربران ایرانی با شبکه های ارتباطی بین الملل، از مسیر شبکه ارتباطات زیرساخت در سال 95 برقرار شد.

وی گفت: برقراری این حجم مکالمه از طریق درگاههای بین المللی ارتباطات زیرساخت با تمام مسیرهای بین المللی و توسط تجهیزات مداری و تلفن اینترنتی (VOIP) صورت گرفته است.

به گفته مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه ارتباطات زیرساخت، از این حجم ترافیک، بالغ بر ۹۲۴ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ دقیقه مکالمه صادره است که از طریق ایران به مقاصد کشورهای بین الملل صورت گرفته و سهم ترافیک مکالمات وارده به کشور ۵۹۶ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۹۰۴ دقیقه ارزیابی شده است.

وی بیشترین مسیر ترافیک مکالمات بین الملل را مربوط به کشورهای افغانستان، عراق، امارات، آمریکا، پاکستان، ترکیه، آلمان و کانادا عنوان کرد و گفت: در ایام نوروز 96 نیز ۵۴ میلیون و ۳۷۲ هزار دقیقه ترافیک بین الملل هموطنان ایرانی با دیگر کشورهای جهان برقرار شده که از این حجم مکالمه، ۳۴میلیون و ۹۴۷۶۳۱ دقیقه سهم ترافیک صادره از ایران به دیگر کشورها و ۱۹میلیون و ۴۲۳۹۱۸ دقیقه سهم ترافیک وارده بین الملل به کشور بوده است.

آغ‌بیات با اشاره به بررسی شاخص های کیفی برقراری ارتباطات بین الملل اضافه کرد: متوسط میزان شاخص کیفی ترافیک صادره از مقصد ایران به سایر کشورها ۲۳.۴۴ درصد برآورد می شود.

در همین حال، سیتنا اضافه می کند که به استناد گفته های حسین معدنی پور، مدیر کل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت در فروردین ماه سال 95، شرکت ارتباطات زیرساخت دو میلیارد و 200 میلیون دقیقه مکالمات بین المللی هموطنان را در سال 94 برقرار کرده بود.

به نظر می رسد این کاهش میزان قابل توجه برقراری ارتباطات بین الملل از درگاه های رسمی شرکت ارتباطات زیرساخت به دلیل روی آوردن کاربران ایرانی به شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی در سال گذشته بوده است.

در همین حال، محمد جواد آذری جهرمی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در همایش مدیران وزارت ارتباطات از افزایش ظرفیت پهنای باند داخلی از 622 گیگ به 10 هزار گیگ، افزایش ظرفیت گذرگاه‌های اینترنت از 72 گیگ به 700 گیگ و افزایش سرانه مصرف اینترنت ایرانی‌ها از یک کیلو بیت بر ثانیه به 35 کیلو بیت بر ثانیه خبر داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-18 13:17

افزودن دیدگاه جدید