کد مطلب: 

199308
رئیس سازمان جاسوسی امریکا:

ویکی‌لیکس سرویس اطلاعاتی متخاصم است! / بنیان‌گذار ویکی لیکس هم‌سو با دیکتاتورهاست!

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، سایت افشاگر ویکی لیکس را یک «سازمان اطلاعاتی متخاصم غیردولتی» خواند و رئیس آن را به همکاری با دشمنان امریکا متهم کرد.
ویکی‌لیکس سرویس اطلاعاتی متخاصم است! / بنیان‌گذار ویکی لیکس هم‌سویی با دیکتاتورهاست!

به گزارش سیتنا به نقل از سایت پرس تی تی، مایک پومپیو، در سخنان اخیر خود در اندیشکده امریکایی موسوم به مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی (CSIS) در واشنگتن، بار دیگر سازمان اطلاعاتی ارتش روسیه را متهم کرد از ویکی‌لیکس برای تضعیف کارزار انتخاباتی آمریکا استفاده کرده است.

رئیس سیا گفت: «ویکی لیکس همچون یک سرویس اطلاعاتی متخاصم گام برمی‌دارد و مانند یک سرویس اطلاعاتی متخاصم حرف می‌زند.»

وی افزود: «در ماه ژانویه امسال، جامعه اطلاعاتی ما متوجه شد که اطلاعات نظامی روسیه (جی آر یو) از ویکی‌لیکس برای انتشار اطلاعات قربانیان امریکایی که جی آر یو از طریق عملیات سایبری علیه کمیته ملی دموکراتیک به دست آورده بود، استفاده کرده است.»

رئیس سیا، جولیان آسانژ بنیان‌گذار وبگاه افشاگر ویکی لیکس، را به هم‌سویی با «دیکتاتورها» متهم کرد.

پمپیو همچنین ویکی‌لیکس را به تمرکز بر امریکا و ترغیب هوادارانش برای پیوستن به سیا با هدف دستیابی به اطلاعات متهم کرد.

سایت افشاگر ویکی‌لیکس اسفند 1395، «جامع‌ترین» اسناد سیا را درباره «هک مخفیانه اطلاعات در سراسر جهان» و سوءاستفاده از محصولات شرکت‌هایی چون اپل، گوگل، مایکروسافت و حتی تلویزیون‌های سامسونگ و تبدیل آن‌ها به میکروفن‌های مخفی فاش ‌کرد.

ویکی‌لیکس هزاران سند محرمانه را منتشر کرد که گفته می‌شود حاوی جزییات نرم‌افزارهایی است که سازمان سیا به‌طور گسترده برای هک کردن ابزارهای کامپیوتری استفاده می‌کند.

در واکنش به این افشاگری، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و سازمان سیا تحقیقات مشترکی را برای یافتن نحوه درز آن اطلاعات به ویکی لیکس آغاز کرده‌اند.

دولت آمریکا ویکی‌لیکس را متهم می‌کند به ابزاری برای آژانس‌های اطلاعاتی روسیه تبدیل شده است.

ویکی‌لیکس علت افشاگری‌های خود دربارۀ جاسوسی سیا را آگاهی عمومی درباره جاسوسی‌ها اعلام کرده است.

سیا در ماه دسامبر 2016 اعلام کرد عوامل اطلاعاتی روسیه از ویکی‌لیکس در کمک به شکست هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 امریکا، و پیروزی دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه، وی بهره برده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-14 18:07

افزودن دیدگاه جدید