کد مطلب: 

199294

مایکروسافت، ویندوز ویستا را کنار گذاشت

شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت اعلام کرد سیستم عامل ویندوز ویستا را کنار گذاشته و دیگر آن را پشتیبانی نخواهد کرد.
مایکروسافت، ویندوز ویستا را کنار گذاشت

به گزارش سیتنا، شرکت مایکروسافت 11 آوریل 2017، سیستم عامل ویندوز ویستا را از فهرست محصولات تحت پشتیبانی خود خارج کرد و اعلام کرد از این پس برای این سیستم‌عامل بسته‌های نرم‌افزاری امنیتی و حمایتی منتشر نخواهد شد.

ویندوز ویستا، پنج سال پس از انتشار ویندوز اکس‌پی، منتشر شد. از این نسخه پس از سیستم‌عامل ویندوز در 22 ژوئن 2005 رونمایی شد و توسعه آن در 8 نوامبر 2006 به پایان رسید. شرکت مایکروسافت، ویندوز ویستا را در 30 ژانویه 2007 برای دانلود و فروش در وبگاه اینترنتی خود عرضه کرد.

از مهم‌ترین موضوعاتی که شرکت مایکروسافت را به انتشار ویندوز ویستا واداشت، موضوع امنیت بود. پیش از آن بارها رایانه‌هایی که از ویندوز اکس‌پی و نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز استفاده می‌کردند، از طریق بدافزارها دچار آسیب شده بودند. مایکروسافت مجموعه‌ای از امکانات امنیتی جدید، که مجموعا Trustworthy Computing نامیده می‌شدند در این نسخه از ویندوز به کار برد و مشکلات امنیتی پیشین را به شکل بسیار مناسبی برطرف کرد.

با این حال کنار گذاشته شدن امکاناتی مانند Windows Messenger، سرویس Network Messenger، HyperTerminal، MSN Explorer، Active Desktop که در نسخه‌های قبلی ویندوز وجود داشتند و همچنین جایگزینی NetMeeting با Windows Meeting Space از موضوعاتی بود که انتقادات بسیار جدی برای ویندوز ویستا به همراه داشت.

مایکروسافت اندکی پس از دو سال از انتشار ویستا، نسخه جدید سیستم عامل خود را به نام ویندوز 7 منتشر کرد. ویستا ششمین و ویندوز 7 هفتمین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز بودند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-13 16:06

افزودن دیدگاه جدید