کد مطلب: 

198963

عاقبت شکایت جنجالی توییتر از دولت آمریکا

وکیل مدافع شبکه اجتماعی توییتر می‌گوید: دولت آمریکا از خواست خود برای افشای اطلاعات کاربری یک اکانت ناشناس در توییتر صرفنظر کرده و به همین دلیل شرکت توییتر نیز شکایت خود از دولت را پس گرفته است.
عاقبت شکایت جنجالی توییتر از دولت آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، یک روز پس از انتشار خبر شکایت شبکه اجتماعی توییتر از دولت دونالد ترامپ، "مارک فلانگن" یکی از وکلای توییتر اعلام کرد که این شرکت شکایت خود از دولت آمریکا را پس گرفته است.

روز پنجشنبه (۶ آوریل/ ۱۷ فروردین) اعلام شد که شبکه پیام ‌کوتاه توییتر از دولت آمریکا به دادگاهی در سان‌فرانسیسکو شکایت کرده است.  دلیل شکایت توییتر این بوده که وزارت امنیت ملی آمریکا می‌خواست بداند چه کسی پشت سر یک صفحه توییتری قرار دارد که در آن به‌طور مرتب به دونالد ترامپ حمله می‌شود.

اکانت کاربری مورد نظر در توییتر اواخر ژانویه گذشته با شناسه کاربری ناشناسی به نام "@ALT_USCIS" آغاز به کار کرده است. این اکانت توییتری به شدت از دونالد ترامپ انتقاد می‌کند و کاربران را به مقاومت در برابر سیاست‌های رئیس جمهوری جدید و قبل از همه سیاست‌های مهاجرتی او فرامی‌خواند.

توییتر از افشای اطلاعات کاربری مربوط به این اکانت خودداری کرده و در شکایت خود گفته بود اقدام دولت آمریکا عملی غیرقانونی و علیه آزادی بیان شهروندان است.

"عشا بندری" (Esha Bhandari) یکی از وکلای اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا می‌گوید این که مقام‌های دولتی به این سرعت از خواسته خود منصرف شده‌اند نشان می‌دهد که درخواست آنها برای افشای اطلاعات کاربری اکانت مورد بحث، از همان ابتدا منطبق بر قانون اساسی نبوده است.

سال‌های گذشته نیز خبرهایی درباره تلاش دولت آمریکا و دیگر دولت‌های جهان برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک و توییتر منتشر شده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-09 19:16

افزودن دیدگاه جدید