کد مطلب: 

198656
وزیر ارتباطات در دیدار نوروزی با مدیرانش، خبر داد:

راه اندازی دولت الکترونیک تا پایان فروردین ماه سال جاری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به راه اندازی دولت الکترونیک تا پایان فروردین ماه سال 96 اشاره کرد و با بیان اینکه این کار باید در اسفندماه سال 95 انجام می شد، تصریح کرد: به دلیل اهمیت این پروژه و حضور دستگاه های مختلف در آن، قرار بود با حضور رئیس جمهور آغاز بکار کند که به دلیل مشغله های فراوان وی انجام نشد و امیدواریم تا پایان فروردین سال جاری این کار انجام شود.
راه اندازی دولت الکترونیک تا پایان فروردین ماه سال 96

به گزارش سیتنا، در خبری که سایت وزارت ارتباطات منتشر کرده است، ضمن اشاره به دیدار نوروزی محمود واعظی با کارکنان و مدیران وزارت متبوعش، این عضو کابینه تدبیر و امید با  اشاره به شاخص های سال 95، گفت: با توجه به این شاخص ها، آینده خوبی را در سال جاری پیش بینی می کنیم.

وی با بیان اینکه سیاست اصلی دولت از ابتدا،‌ ایجاد آرامش و تقویت اعتماد بین دولت و مردم و همکاری قوای سه گانه در کشور بود، افزود: آنچه که در سفرهای استانی دیده می شود روابط مردم با یکدیگر و حس همکاری بین آنها افزایش داشته است و شاخص ها نیز از نظر اقتصادی و فرهنگی نیز ارتقاء یافته است.

سالم سازی فضای مجازی یکی از اولویت های وزارت ارتباطات

واعظی به سالم سازی و پاکسازی فضای مجازی به عنوان یکی از اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 96 اشاره کرد و افزود: همه ما به عنوان یک مسلمان و یک مسئول در کشور وظیفه ای غیر از شرح وظایف جاری در برابر جوانان و خانواده ها در حوزه فضای مجازی داریم که در گزارش های ارایه شده در ابتدای این دولت 95 درصد از فضای مجازی استفاده درستی می شد که در حال حاضر این رقم به 98 درصد رسیده است و 2 درصد استفاده ناسالم گزارش شده است که این رقم هم بالاست و باید تلاش کنیم تا هرکجا که می توانیم به سالم سازی این فضا، در حوزه اخلاقی، عقیدتی و امنیتی کمک کنیم.

وی به اشتغال به عنوان اولویت دیگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 96 اشاره کرد و با بیان اینکه 100 هزار شغل در سال 95 در حوزه ICT ایجاد شده  است؛‌ گفت: امیدوراریم با توجه به نامگذاری سال 96 به نام اقتصاد مقاومتی تولید - اشتغال، این رقم با 30 درصد افزایش، به 130 هزار شغل برسد که کار بزرگی است و به همکاری تمام بخش های دولتی و خصوصی در این حوزه نیازمند است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارایه اینترنت به 17 تا 18 هزار روستا تا پایان کار این دولت را یکی دیگر از برنامه های این  وزارتخانه اعلام کرد و با بیان اینکه تا پایان کار این دولت، همه شهر های کشور به نسل سوم تلفن همراه مجهز می شوند، تاکید کرد: همچنین در 750 تا 800 شهر کشور نیز نسل چهارم تلفن همراه ارایه می شود که راه اندازی این سرویس ها، برای ایجاد اشتغال در این حوزه مهم است و با استفاده از این بستر می توان برای جوانان در این حوزه، اشتغال ایجاد کرد.

راه اندازی دولت الکترونیک تا پایان فروردین ماه سال 96

وی به راه اندازی دولت الکترونیک تا پایان فروردین ماه سال 96 اشاره کرد و با بیان اینکه این کار باید در اسفندماه سال 95 انجام می شد، تصریح کرد:  به دلیل اهمیت این پروژه و حضور دستگاه های مختلف در آن، قرار بود با حضور رئیس جمهور آغاز بکار کند که به دلیل مشغله های فراوان وی انجام نشد و امیدواریم تا پایان فروردین سال جاری این کار انجام شود.

واعظی در بخش دیگر از سخنان خود به انقلاب اسلامی و میراث امام راحل اشاره کرد و با بیان اینکه باید از این انقلاب صیانت کنیم ، تاکید کرد : ما باید پرچمدار یک نظام اسلامی برای کشورهای دیگر اسلامی باشیم و آنان شیوه حکومت داری ما نگاه می کنند و اگر بتوانیم در این کشور 80 میلیونی، روابط سالم فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی  به همراه بالا بردن رفاه مردم و اقتصاد کشور داشته باشیم ، می توانیم یک امت سرمشق برای دیگر کشورها ارایه کنیم.

وی به گام های برداشته شده در سیاست خارجی و توافق برجام و رفع تحریم ها اشاره کرد و با تاکید به شرایط کشور در 4 سال گذشته، افزود : البته نه مردم و نه مسئولان نباید به این شرایط قانع باشند به آنچه که امروز وجود دارد و باید هدف های بالا را در نظر گرفته و تلاش کنیم به آن هدف برسیم و مقایسه برای این است که بدانیم کجا بودیم و در حال حاضر کجا هستیم و در آینده به کجا می رویم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نتیجه توافق برجام در سال گذشته، تصریح کرد : هدف گذاری دولت برای سال 95 رونق اقتصادی و کنترل تورم و و ایجاد اشتغال بود که در این سال تورم در کشور یک رقمی شد که یکی از آرزوهای تمام مسئولان کشور از ابتدای انقلاب محقق شد.

رشد اقتصادی در سال 95 بین 9 تا 11 درصد

وی به رشد منفی 6.8 درصد در ابتدای این دولت اشاره کرد و افزود:  البته رشد اقتصادی در سال 95 محاسبه نشده ولی رقمی بین 9 تا 11 درصد، عنوان می شود که باعث اشتغال بیش از 700 هزار نفری شده که تاکنون سابقه نداشته است.

واعظی ایجاد رونق اقتصادی را زمان بر توصیف کرد و در ادامه با بیان اینکه این اعداد و ارقام شاید برای دانشگاهیان قابل فهم و درک باشد ، گفت :  اما مردم زمانی که دخل و خرجشان تامین شود و مشکلات کمتری در این زمینه داشته باشند به وضعیت بهتر اقتصاد پی می برند و به همین دلیل یکی از اولویت های دولت تامین معیشت طبقه متوسط به پایین است که این مسئله با  همکاری تمامی بخش ها در حال پیگیری است.

وی به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در سال گذشته اشاره کرد و افزود: فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در سال جاری راه اندازی می شود که گام مهمی در افزایش تولید و استفاده محتوای داخلی و ایجاد اشتغال برای جوانان کشور است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-03 19:28

افزودن دیدگاه جدید