کد مطلب: 

198578

تعجب افراد فراری از کره شمالی در مواجهه با خودپرداز

روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" در گفت و گو با یکی از فراریان از کره شمالی، برخی از جنبه های زندگی در این کشور و عقب ماندگی فنی و اجتماعی آن را در مقایسه با همسایه جنوبی اش برملا کرده است.
تعجب افراد فراری از کره شمالی در مواجهه با خودپرداز

به گزارش سیتنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، این فرد فراری از کره شمالی که در حال حاضر در کره جنوبی زندگی می کند، از تعجب خود حین دیدن دستگاه خودپرداز پول برای برای نخستین بار در زندگی اش می گوید که فکر می کرد شخصی در داخل دستگاه خودپرداز وجود دارد که سخن می گوید و روند پایان عملیات را بر عهده دارد.

ناآشنایی با تکنولوژی جدید، یکی از مشکلات و موانع پیش روی اتباع کره شمالی و کسانی است که با جدایی از رژیم دیکتاتوری حاکم در کشورشان، به کشوهای همسایه از جمله کره جنوبی می روند.
این فرد فراری با اشاره به اینکه در طول زندگی اش در کره شمالی هیچوقت حساب بانکی نداشته است، افزود: بیشتر ساکنان این کشور حساب بانکی ندارند تا جاییکه مجبورند پولهایشان را در خانه نگهداری کنند.

وی همچنین به فساد رایج در کشورش به ویژه در بانک مرکزی و بانک های تجاری کره شمالی اشاره کرده است. همه بانک های کره شمالی در اختیار حکومت پیونگ یانگ هستند، و این امر به بی اعتمادی و  تردید مردم این کشور در تعامل با بانک ها دامن زده است.

به گزارش سایت شبکه العالم، به علت عدم آشنایی مردم کره شمالی با مسائل مالی مربوط به فن آوری در کره جنوبی، 200 پناهنده این کشور مورد کلاهبرداری به مبلغ 14 میلیون دلاری واقع شدند.
به همین دلیل، دولت کره جنوبی در حال حاضر درصدد تنظیم و ارائه دروسی برای افزایش آگاهی و اطلاعات پناهجویان کره شمالی درباره مسائل مربوط به مدیریت اموال خود به ویژه هنگام استفاده از ابزار تکنولوژیک است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-30 18:36

افزودن دیدگاه جدید